شناسهٔ خبر: 33532763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح ۲۶ طرح کشاورزی و دامی در جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برای افتتاح ۲۶ طرح کشاورزی اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیارد ریال هزینه شده که اجرای آن‌ها گامی موثر برای مقابله با خشکسالی، افزایش راندمان آبیاری و تسهیل عملیات زراعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: یکی از اهداف ما رونق تولید با حفظ منابع آبی وخاکی و بیشترین بهره وری اقتصادی است.

وی افزود: به همین منظور اجرای سیستم‌های نوین آبیاری ، تولید شیر و گوشت، افزایش سطح گلخانه ها، تغییر الگوی کاشت به سمت محصولات اقتصادی و کم آب با پیشرفت مطلوبی همراه بوده است.

برخوری گفت: در همین راستا از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، سیستم‌های آبیاری تحت فشار در ۴۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی درشهرستان کهنوج انجام و تحویل موقت شده است.

وی اضافه کرد: ۶ واحد پروار بندی دام با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال نیز در کهنوج افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب گفت: طرح‌های قابل توجهی نیز در حوزه گلخانه ها، صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در حال اجراست که در پاییز و زمستان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه کشاورزان در جنوب کرمان به آبیاری تحت فشار و توسعه گلخانه‌ها روی آورده اند گفت:این خودمی طلبد که مجموعه جهاد کشاورزی خدمات و مشاوره بیشتری به کشاورزان بدهند و در کنار آن‌ها باشد تا رونق تولید و توسعه کشاورزی در این منطقه بروز و کار آمد باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: بهره برداری هزار و ۲۰۰ هکتار طرح آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال در هفته جهادکشاورزی در شهرستان رودبار جنوب افتتاح شد.

وی اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار را گامی موثر در جهت مقابله با خشکسالی، افزایش راندمان آبیاری و همچنین باعث تسهیل عملیات زراعی، کنترل بهتر علف‌های هرز و افزایش راندمان در واحد سطح برشمرد و کشاورزان را به استفاده از آن ترغیب کرد.

انتهای پیام /ی

هزار و ۲۰۰ هکتار طرح آبیاری تحت فشار در رودبار افتتاح شد

نظر شما