شناسهٔ خبر: 33532756 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمار نگران کننده آلبی سلسته؛

آرژانتین برای بُردن نباید گل اول را بخورد

تهران- ایرنا- بدنبال شکست آرژانتین مقابل کلمبیا در کوپا آمریکا، آماری در مورد آلبی سلسته تحت هدایت «لیونل اسکالونی» منتشر شد؛ آماری بسیار نگران کننده که حس ترحم هواداران «لیونل مسی» را زمانی که پیراهن آرژانتین را به تن می کند، بیش از پیش برانگیخته خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

اگرچه آرژانتینی ها با امیدی احیا شده راهی کوپا آمریکای ۲۰۱۹ شده بودند اما شکست ۲ بر صفر مقابل کلمبیا در بازی افتتاحیه، آلبی سلسته را از عرش به فرش کشاند.

در این بین، آماری در مورد عملکرد تیم ملی آرژانتین منتشر شده که در یک مورد خاص، تصویری نگران کننده از تیم تحت هدایت «لیونل اسکالونی» به نمایش می گذارد؛ تیمی که در حال حاضر باید از تازه ترین ناامیدی خود عبور کند.

بر اساس این آمار، آرژانتینی ها در ۱۰ بازی اخیری که از حریف عقب افتاده اند، در هر ۱۰ مورد از جبران نتیجه، بازگشت و بردن بازی ناکام بوده اند.

آخرین باری که آنها شکست را با پیروزی عوض کردند به دیداری انتخابی در جام جهانی مربوط می شود؛ جایی که آلبی سلسته با وجود اینکه یک گل عقب افتاده بود با هت تریک «لیونل مسی» موفق به پیروزی شد.

از آن تاریخ به بعد، آنها در ۹ بازی که گل اول را دریافت کرده اند هشت بار شکست خورده و در یک مورد باقی مانده هم که به دیدار مقابل ونزوئلا مربوط می‌شود، کار را به تساوی کشاندند.

هواداران اروپایی فوتبال که هر هفته از درخشش مسی در بارسلونا لذت می برند، زمانی که او را در پیراهن تیم ملی آرژانتین می بینند حسی آمیخته با ترحم و دلسوزی در آنان زنده می‌شود.

بسیاری پس از شکست آنها مقابل کلمبیا (نخستین شکست آنان مقابل این تیم از سال ۲۰۰۷ تاکنون) برای کاپیتان دوست داشتنی متاسف و متأثر شدند.

مسی از زمان اولین بازی خود برای تیم ملی آرژانتین در سال ۲۰۰۵ و تحت هدایت «خوزه پکرمن»، تاکنون با ۹ سرمربی متفاوت کار کرده است.

این فهرست ۹ نفره عبارتند از: خوزه پکرمن (۲۰۰۶ – ۲۰۰۸)، آلفیو باسیله (۲۰۰۸ – ۲۰۱۰)، دیگو مارادونا (۲۰۱۰ – ۲۰۱۱)، سرجیو باتیستا (۲۰۱۱ – ۲۰۱۴)، آلخاندرو سابیا (۲۰۱۴ – ۲۰۱۶)، تاتا مارتینز (۲۰۱۶ – ۲۰۱۷)، ادگاردو بائوزا (۲۰۱۷ – ۲۰۱۸)، خورخه سامپائولی (۲۰۱۸)، لیونل اسکالونی (۲۰۱۸ تاکنون)

در حالی که آرژانتین ۹ بار سرمربی خود را عوض کرده، اروگوئه تنها یک بار تن به تعویض سرمربی داده است.

«اسکار تابارز» از سال ۲۰۰۶ تاکنون هدایت رقیب سنتی آلبی سلسته را بر عهده داشته و در این مدت علاوه بر مقام چهارمی جام جهانی ۲۰۱۰، در سال ۲۰۱۱ قهرمانی کوپا آمریکا را برای آنان به ارمغان آورده است.

مسی و آرژانتین چهارشنبه هفته جاری در دومین دیدار خود در کوپا امریکا به مصاف پاراگوئه ای می روند که در نخستین بازی مقابل تیم آسیایی و میهمان این تورنمنت یعنی قطر متوقف شده است؛ قهرمان جام جهانی ۱۹۸۶ برای زنده نگه داشتن امیدهای خود برای صعود به مرحله حذفی به پیروزی در این بازی نیاز مبرم دارند.

نظر شما