شناسهٔ خبر: 33532754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

چراغ سبز مجلس به حضور زنان در ورزشگاه‌ها

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس مصوبه‌ای داشتند که به گفته طیبه سیاوشی، زنان را یک قدم به حضور در ورزشگاه‌ها نزدیک‌تر کرد.

صاحب‌خبر -

در جریان بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس، نمایندگان با 149 رأی موافق این وزارتخانه را موظف به مناسب‌سازی اماکن و فضاهای ورزشی جهت بهره‌برداری و حضور بانوان و خانواده‌ها کردند.

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به این مصوبه گفت: مجلس اجزا و بندهای متعددی را ذیل ماده 4 این لایحه به تصویب رساند که از جمله آنها مناسب سازی اماکن ورزشی جهت بهره‌برداری برای حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مد نظر این بود که بتوان فضاهای ورزشی متعدد در سطح کشور را به شکلی مناسب‌سازی کرد که زنان و خانواده‌ها بتوانند به راحتی هم از امکاناتی که در سطح ورزشگاه‌ها است، استفاده کنند و هم برای ورود و خروج آنها به ورزشگاه مشکلی نباشد.

وی ادامه داد: این مصوبه ناظر به زیرساخت‌هاست؛ قانونگذار این امر را از جمله وظایف وزارت ورزش قرار داده و وزارتخانه مکلف می‌شود در این زمینه مناسب‌سازی لازم را انجام دهد.

یکی از بهانه‌های عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها نبود زیرساخت‌ها بود

سیاوشی تاکید کرد: زمانی که زیرساخت‌ها مناسب شود و وزارت ورزش با توجه به وظیفه‌ای که به او محول شده، این امر را به صورت رسمی اعلام کند، این امر می‌تواند تاثیرگذار باشد تا خانواده‌ها با خیال راحت بتوانند فرصت حضور در ورزشگاه‌ها را داشته باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از بهانه‌های عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها نبود زیرساخت‌ها بود، گفت: با تصویب این قانون یک مرحله به حضور مستمر زنان در ورزشگاه‌ها نزدیک‌تر شدیم.

رییس کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین افزود: مجلس کاملا با این موضوع موافق بود و دولت نیز همراهی لازم را در تصویب این بند انجام داد.

نظر شما