شناسهٔ خبر: 33532700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار شهرستان رشت:

سال زراعی پرآب برای کشاورزان گیلانی/ امنیت کامل در استان حاکم است

مومنی‌زاده گفت: امسال به دلیل نزولات جوی به زودی شاهد برداشت محصولات کشاورزی خواهیم بود و این فرصت خوبی برای ذخیره آب در سال‌های آینده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت «میرشمس مومنی‌زاده» امروز( دوشنبه، ۲۷ خرداد) در جلسه شورای اداری شهرستان رشت با اشاره به لزوم اجرای وظایف و مسئولیت‌ها در قبال مردم گفت: اولین مسئولیتی که در برابر مردم داریم تامین نظم و امنیت است که در استان مشکلی از این لحاظ نداریم.

 

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تمهیدات نیروی انتظامی در مناسبت‌های مختلف اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، شب های قدر، روز عید سعید فطر و راهپیمایی روز جهانی قدس شاهد نظم و امنیت در شهرستان بودیم و انتظار داریم بعد در تعطیلی مدارس و با شروع موج دوم سفر به استان، تمهیدات لازم پیش بینی شود تا مسافران و مردم با مشکل مواجه نشود.

 

وی با بیان اهمیت نامگذاری سال به سال رونق تولید گفت: امسال، سال رونق تولید نامگذاری شده و باید در ایجاد اشتغال فعال باشیم تلاش‌ها  را برای احیا واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بیشتر کنیم.

 

مومنی‌زاده با اشاره به بارش باران و سال زراعی خوب پیش‌رو اظهار کرد: امسال به دلیل نزولات جوی، به‌زودی شاهد برداشت محصولات کشاورزی خواهیم بود و این فرصت خوبی است که آب منطقه‌ای و سازمان‌های مرتبط، با رسیدگی به آب‌بندان ها و زیرساخت‌های مورد نیاز در طول سال مشکلات کمبود آب سال های آینده را کاهش دهند.

 

وی در ادامه  تاکید کرد: روند اجرای پروژه های مالی را سرعت بخشید تا جهت جذب اعتبارات با مشکل مواجه نشویم.

 

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به فعالیت های جهاد کشاورزی بیان کرد:سازمان جهاد کشاورزی امسال جشنواره های خوبی برگزار کرده این که این نوع کارها به انسجام و وحدت آفرینی کمک می‌کند و باعث افزایش وحدت عمومی می‌شود.

 

*۱۷ درصد سرقت‌های شهرستان مربوط به تجهیزات اداره برق و مخابرات است

در ادامه جلسه «علی رمضانی» با اشاره به امنیت اقتصادی لازم در جامعه گفت: اگر امنیت اقتصادی که ناظر بر مسائل محیط زیستی، مسکن، شغل، رفاه نسبی، امنیت سیاسی و ارزش های فرهنگی است تحقق پیدا نکند اثرات سوء آن در جامعه بروز می‌کند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با اشاره به دشمنی های استکبار جهانی در ناامن جلوه دادن شرایط کشور اظهار کرد: با توجه به دشمنی استکبار جهانی و به جهت ناکارآمدی مدیران در ابعاد مختلف امنیتی وضعیت به نسبت خوبی نداریم.

 

وی ادامه داد: با توجه به این وضعیت، دولت وظایف میان‌مدت و بلندمدت برای ادارات و سازمان ها  تعیین کرد تا از بروز تخلفات پیشگیری کند.

 

رمضانی با اشاره به اینکه ۱۷ درصد سرقت‌ها در شهرستان مربوط به تجهیزات اداره برق و اداره مخابرات است از این ادارات خواست که از فناوری های نوین مانند دستگاه های هشدار دهنده استفاده کنند تا از وقوع جرایم پیشگیری شود.

 

وی با اشاره به لزوم انجام اقدامات فرهنگی در سواحل اظهار کرد: چندین سازمان و اداره عضو ستاد سالم‌سازی دریا هستند و جای اقدامات فرهنگی در سواحل کاملا خالی است پیشنهاد می کنیم در ایام تعطیل اقدامات فرهنگی در سواحل را داشته باشیم تا فضا را از هنجار شکن ها بگیریم.

 

نظر شما