شناسهٔ خبر: 33532672 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عذرخواهی رسمی بوئینگ به دلیل حوادث هوایی مرگبار اخیر

شرکت بوئینگ از خطوط هوایی و خانواده قربانیان دو حادثه مرگبار اخیر در اتیوپی و اندونزی عذرخواهی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، کوین مک الیستر، مدیرعامل شرکت هوانوردی «هواپیما‌های تجاری بوئینگ» که به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت بوئینگ فعالیت می‌کند در نمایش هوایی پاریس از خطوط هوایی و خانواده قربانیان دو حادثه مرگبار اخیر در اتیوپی و اندونزی عذرخواهی کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در این نمایش هوایی اعلام کرد: از جان باختن افراد در این دو حادثه که یکی در ماه اکتبر سال گذشته میلادی و یکی در ماه مارس سال جاری میلادی رخ داد، واقعا عذرخواهی می‌کنیم. ما همچنین برای اختلالی که در خطوط هوایی رخ داد متأسف هستیم.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در شش ماه گذشته دو بار دچار سانحه‌ مرگبار شد. در اکتبر سال گذشته میلادی یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس با ۱۸۹ نفر سرنشین در آب‌های دریای جاوه سقوط کرد. در این سانحه هوایی همه مسافران کشته شدند. حدود شش ماه بعد هم یک بوئینگ ۷۳۷ مکس دیگر در حال پرواز از اتیوپی به نایروبی بود که دچار سانحه شد. همه ۱۵۷ مسافر آن جان باختند. به دنبال آن بسیاری از کشور‌ها استفاده از این مدل هواپیما و یا پرواز آن را در حریم هوایی خود ممنوع اعلام کردند.

چندی پیش هم اداره هواپیمایی فدرال آمریکا اعلام کرد برخی هواپیما‌های ۷۳۷ مکس و هواپیمای ان جی شرکت بوئینگ ممکن است دارای قطعاتی باشند که به طرز نامناسبی تولید شده اند و باید جایگزین شوند. گفته می‌شود بخشی از قطعات این هواپیما‌ها که از سوی یکی از عرضه کنندگان فرعی بوئینگ تولید شده مشکل دارد و باید جایگزین شود.

انتهای پیام/

نظر شما