شناسهٔ خبر: 33532660 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست هواشناسی سمنان: بارش‌های رگباری در پیش است

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش‌های رگباری و وزش باد شدید پدیده غالب برای ۷۲ ساعت آینده این است است.

صاحب‌خبر -

ایرج مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با ورود امواج ناپایدار به استان سمنان از امروز تا پایان هفته در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات و نواحی شمالی استان در ساعات بعد از ظهر و شب، بارش‌های رگباری و رعد و برق، وزش باد شدید در برخی نقاط تندباد و گرد و خاک و در نقاط مستعد احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای شهر سمنان ۲۶ و بیشینه دما ۳۷ درجه سانتیگراد بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: در این مدت، رضوان با کمینه ۱۳ درجه سانتیگراد سردترین و باغستان و آرادان با حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

مصطفوی اظهارداشت: نردین با سه میلیمتر بیشترین بارش باران را در ۲۴ ساعت گذشته داشت.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به شهرستان میامی با ۴۳ کیلومتر بر ساعت بود.

به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

نظر شما