شناسهٔ خبر: 33532619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران این استان در مدت یک سال پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حبیب یزدان پناه روز دوشنبه در همایش گرامیداشت روز صنایع دستی از راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و موزه فرش و گلیم در آینده نزدیک در این استان خبر داد.
وی به نامگذاری امسال با عنوان رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: برای رونق صنایع دستی باید تلاش مضاعف داشته باشیم که البته برای پویایی و پایداری این جریان، نیازمند حضور و کمک تمام هنرمندان و صنعتگران این عرصه هستیم.
وی بازاریابی و تجاری سازی را مهم‌ترین مسئله صنایع دستی عنوان کرد و افزود: اگر امروز در این عرصه به فکر برندسازی و فروش بیشتر نباشیم و از ابزارهای لازم بهره کافی را نبریم، به مرور زمان از چرخه حذف خواهیم شد.
وی بر استفاده صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی از ابزار فضای مجازی و فروش اینترنتی تاکید کرد و افزود: اگر امروز به فکر بسته بندی و برندسازی محصولات صنایع دستی خود نباشید در آینده نتیجه‌ای نخواهید گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه این اداره کل در این زمینه مقدمات و حمایت‌های لازم را دارد، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مارکتینگ و بسته بندی برای هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این همایش از وجود ۶۱ رشته فعال صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: روستای روئین که به عنوان دهکده نساجی کشور شناخته می‌شود به دنبال جهانی شدن آن هستیم.
علی عابدی راه اندازی کارگاه‌های بزرگ صنایع دستی، برگزاری نهمین نمایشگاه سراسری، پیگیری ثبت جهانی دو روستا در حوزه صنایع دستی و راه اندازی فروشگاه‌های مجازی و برندسازی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو در سال جاری عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بر معرفی جایگاه واقعی صنایع دستی تاکید کرد و گفت: همراه با تولید انواع صنایع دستی باید پیوست نیز برای معرفی وجود داشته باشد که در این امر ضعیف عمل کرده‌ایم.

حسن نوری بر ایجاد بازارهای مناسب برای فروش صنایع دستی نیز اشاره‌ای کرد و افزود: بازارها در این خصوص خوب شناسایی نشده است.

وی با بیان اینکه رونق تولید صنایع دستی اشتغالزا است اظهار داشت: برای ایجاد کار و رونق تولید در بخش‌های مختلف نیاز به تسهیلات هنگفت است اما در حوزه صنایع دستی با کم‌ترین تسهیلات تعداد زیادی شغل ایجاد می‌شود.

همایش گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی با حضور پیشکسوتان و هنرمندان برتر این عرصه در استان برگزار شد.
در این همایش ۲۲ نفر از پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی استان در رشته‌های کلاه بافی، دست بافته‌های داری، منبت و چوب، چاپ باتیک، سنگ‌های قیمتی، سراجی سنتی مورد تجلیل قرار گرفتند.
همچنین در این همایش از سایت و فروشگاه مجازی صنایع دستی با عنوان «دستاوا» رونمایی شد که قرار است با سه رویکرد فروش محصولات صنایع دستی اصیل، تولیدات خلاقانه و سرمایه گذاری فعالیت داشته باشد.
رونمایی از اطلس صنایع دستی استان به منظور دستیابی به یک جامعه آماری و انجام برنامه ریزی های بهتر در این حوزه و نیز بهره مندی پژوهشگران از دیگر برنامه‌های همایش گرامیداشت روز صنایع دستی در خراسان شمالی بود.
۳۰۰۷/‏‬ ۶۰۴۲

نظر شما