شناسهٔ خبر: 33532616 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

پروژه های مشارکتی بسترساز رونق تولید مسکن است

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، پروژه های مشارکتی این سازمان را بستر ساز و فراهم آورنده رونق تولید مسکن سازمان و ایجاد فرصت های شغلی ناشی از این پروژه ها دانست.

صاحب‌خبر -

سازمان ملی زمین و مسکن، گزارش داد: «علی نبیان» در نشست تخصصی پروژه‌های مشارکتی این سازمان، افزود: یکی از اولویت‌های ما واگذاری اراضی در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن به طرح‌های عمرانی مجموعه وزارت راه و شهرسازی، از جمله اختصاص زمین به طرح اقدام ملی، بازآفرینی شهری و ساخت مسکن از سوی بنیاد مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، واگذاری زمین به اقشار ویژه را از جمله وظایف این سازمان دانست و افزود: ۱۷۳ هکتار زمین برای ۲۲ هزار و ۸۰ نفر از اقشار ویژه کشور اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر عدم دخالت مستقیم دولت در اجرای این پروژه‌ها، شفافیت و ایجاد فرصت‌های برابر با برگزاری فراخوان در پروژه‌های مشارکتی؛ رفع ابهام قرارداد این پروژه‌ها را اقدامی مهم برای به ثمر رساندن این طرح عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص اجرای طرح مسکن اجتماعی نیز گفت: زمین‌هایی به این طرح اختصاص داده شده بود که با توجه به نهضت خانه سازی و اجرایی شدن طرح اقدام ملی، از این پس واگذاری‌هایی که تاکنون در قالب طرح مسکن اجتماعی صورت می‌گرفت، در حوزه طرح اقدام ملی انجام خواهد شد.

به گفته نبیان، از آبان پارسال، ۳۹ هکتار زمین به طرح مسکن محرومان کشور اختصاص و واگذار شده، در بخش بازآفرینی شهری نیز ۱۰ میلیون و ۸۳۰ هزار مترمربع زمین در اختیار شرکت بازآفرینی شهری قرار گرفته است.

وی همچنین از واگذاری یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۶۰ واحد مسکن مهر از ابتدا تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۱۵ هزار و ۶۹۰ واحد به اتمام رسیده و در هشت ماه اخیر نیز ۵۴ هزار و ۳۸۵ واحد به متقاضیان تحویل شده و امید است، تا پایان سال ۹۸ این تعداد مساکن مهر نیز تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به نقش این سازمان در بازسازی واحدهای آسیب دیده زلزله کرمانشاه نیز گفت: در مرحله اول ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی واحدهای دو پروژه شهید شیرودی سرپل ذهاب و شرف آباد اسلام آباد غرب و پس از آن ۴ میلیارد تومان در نظر گرفتیم همچنین حدود ۱۵ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه دولت برای بازسازی این پروژه‌ها تخصیص یافت.

نظر شما