شناسهٔ خبر: 33532591 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نصرت الله لطفی خبر داد؛

برگزاری هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی با نگاه فراملی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با نگاه فراملی برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ نصرت الله لطفی در ابتدای جلسه هماهنگی برگزاری مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که با حضور مسئولین نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تشریح اهداف و سیاست‌های کلی برنامه‌های این هفته افزود: ستاد‌هایی به منظور هماهنگی و برگزاری برنامه‌های این هفته در سراسر کشور تشکیل شده و ضروری است برنامه‌های این مناسب مهم با نگاه تبیینی و در سطح ملی و فراتر از آن در عرصه بین المللی و فراملی بزگزار شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: اهداف و سیاست‌های برنامه‌های این هفته در سطح ملی تبیین شده و در استان‌های مختلف کشور ستاد‌هایی برای برگزاری برنامه‌های این هفته شکل گرفته است.

وی در خصوص اهداف و چرایی نامگذاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: ضرورت دشمن شناسی، بصیرت افزایی و وظیفه شناسی و عمل به هنگام ایجاب می‌کند که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با رویکردی فراتر از گذشته، جنایات خصمانه شیطان بزرگ و تلاش برخی برای تطهیر و توجیه جنایات آمریکا را در مقطع کنونی بازخوانی و سیاست‌های ضدبشری و مصادیق نقض حقوق بشر توسط شیطان اعظم را تشریح و تبیین کند.

لطفی با اشاره به تشدید سیاست‌های خصمانه شیطان بزرگ و در عین حال عوام فریبی دشمن و تلاش ناآگاهانه و بعضا خائنانه عده‌ای در داخل برای توجیه و تطهیر طاغوت اعظم گفت: بر ضرورت روشنگری و برداشتن نقاب و پرده از چهره خباثت آلود و به ظاهر بزرگ کرده آمریکا به عنوان معاندترین معاند و دشمن کینه توز اسلام و آزادی خواهان بشریت تاکید کرد.

وی افزود: برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نباید به برگزاری یک بزرگداشت برای شهدای مظلوم هفتم تیر محدود شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: شهدای مظلوم هفتم تیر و دیگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس، چشم و چراغ ملت ایران هستند و بزرگداشت و تکریم این عزیزان، امری واجب و ضروری است و باید همواره به بهترین نحو برگزار شود و وظیفه دینی، ملی، انسانی و انقلابی ماست که به سهم خود این بزرگداشت را در کنار سایر ارگان‌ها از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار کنیم.

لطفی افزود: در این خصوص، نگاه و رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بسیار فراتر است و باید با استناد به مصادیق جنایات آمریکا و ایادی آن، با نگاه بصیرت افزایی و دشمن شناسی، اقدامات ضدبشری آنان را در بازه زمانی 'ششم تا دوازدهم تیر' تبیین کند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: گرچه مقام معظم رهبری از هفتم تا دوازدهم را به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی بیان فرمودند که ناشی از تواضع و بزرگواری معظم له است لکن ما از ششم تا دوازدهم تیرماه را ملاک و مبنای عمل قرار می‌دهیم.

لطفی افزود: با گذشت ۳۰ سال از زعامت مقتدای عظیم الشأن امام خامنه ای، امروز به اهمیت و بزرگی جنایت آنان در اقدام تروریستی و رذیلانه ششم تیرماه سال ۱۳۶۰، به وضوح پی می‌بریم.

وی گفت: مقام معظم رهبری با موضع گیری اخیر در دیدار با نخست وزیر ژاپن به ایران و اسلام و جبهه مقاومت عزت و آبرو داد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: جنایات و اقدامات ضدبشری آمریکا محدود به ایران اسلامی نیست و در عرصه بین المللی و گستره جهانی و سایر کشور‌ها از جمله عراق و سوریه و بحرین و یمن گرفته تا خود آمریکا علیه ملت‌های مظلوم وجود داشته و نمونه‌ها و مصادیق آن زیاد است.

لطفی با اشاره به ضرورت تلاش برای فراملی شدن هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: باید بتوانیم این مناسبت را مانند راهپیمایی روز جهانی قدس که در سال ۵۸ از ایران آغاز و امسال در ۱۲۰ کشور جهان برگزار شد، با یک نگاه فراملی برگزار کنیم.

وی افزود: ان شاءالله آغاز مراسم امسال از روز پنجشنبه، ششم تیر با تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس که از بازرترین مصادیق جنایات آمریکا است، در محل یادمان شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود.

لطفی تاکید کرد: این مراسم در سراسر کشور نیز با رویکرد تبیینی و با هدف روشنگری و بصیرت افزایی و با استفاده از فرصت سالروز شهدای مظلوم هفتم تیر و در آستانه جنایات ضدحقوق بشری آمریکا برگزار خواهد شد.

نظر شما