شناسهٔ خبر: 33532496 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدعلی وکیلی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دو‌شنبه، 27 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد:

هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه به وزیر تعاون: عدم اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در شرکت‌های شستا، همچنین تذکر به رئیس جمهور: لزوم برگشت مبالغ بازدید میراث و اماکن شهرستان‌ها از صندوق دولت به بودجه شهرستان‌ها و به وزیر ورزش و جوانان: در انجام برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت وزارت ورزش شاخص‌های ملی مدنظرتان باشد، تا شاهد عدالت محوری وزارتخانه باشیم، همچنین به وزیر کشور: لزوم بازنگری در انتخاب رؤسای دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی که متأسفانه بعضی از آنها حدود ۶ ماه سال را خارج از کشور هستند.

 سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر به رئیس جمهور: لزوم اجرایی کردن سهمیه بندی کالاهای اساسی و جلوگیری از گسترش نارضایتی عمومی.

محمد قمی  نماینده مردم پاکدشت به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم تعیین تکلیف مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، همچنین به وزیر نیرو: دستور رسیدگی به تأمین آب آشامیدنی روستاهای شهرستان پاکدشت.

حسین نیاز آذری  نماینده بابل به وزیر ورزش و جوانان: لزوم تسریع در احداث ورزشگاه در زمین اهدایی مردم در حیدرکلا بابل، همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم جلوگیری از واردات غیرضروری و بی‌رویه برنج.

نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به وزیر ارتباطات و فناوری: لزوم پیگیری جدی در خصوص مشکل آنتن‌دهی جدی همراه اول در برخی نقاط مشهد و شهرک‌های صنعتی اطراف.

علی وقف چی نماینده زنجان و طارم و ابوالفضل سروش نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تعریف حریم جدید برای شهرهایی که نیاز به توسعه در شهرسازی دارند و پیشنهاد رفع موانع قانونی به مجلس شورای اسلامی، همچنین تذکر وقف چی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تعیین تکلیف پروژه‌های فرهنگی به خصوص کتابخانه‌های زنجان و طارم.

احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر به وزیر بهداشت و درمان: لزوم پیگیری جدی در خصوص کمبود و افزایش نرخ داروهای مربوط به بیماران سرطانی خاص، همچنین به رئیس جمهور: دستور جدی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها در استان هرمزگان.

حمید بنایی نماینده گناباد و بجستان به وزیر ارتباطات و فناوری: لزوم پیگیری جدی در خصوص بهبود وضعیت آنتن‌دهی و احداث سایت بی تی اس در حوزه انتخابیه، همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در احداث چهاربانده شدن مسیر گناباد-قائن.

جمشید جعفرپور نماینده لارستان، خنج و گراش به وزیر کشور: نظر به پخش تصاویر غیراخلاقی قایق سواری زنان و مردان برهنه در شمال کشور، لازم است که تصمیمات جدی در خصوص سازماندهی وضعیت گردشگری در شمال کشور گرفته شود.

عباس گودرزی نماینده بروجرد به وزیر کشور و وزیر اطلاعات: علی رغم پیگیری‌ها و جلسات و تذکرات متعدد و همچنین با وجود بازدیدهای میدانی و جلسات معاون عمرانی استاندار، فرماندار و اعضای شورای تامین و دیگر مسئولان شهرستان بروجرد، هنوز مشکلات تعاونی مسکن اباصالح که برای فرهنگیان بروجرد است، به طور کامل حل نشده است  و بخش اصلی مشکلات پابرجا است، ضرورت دارد با دستور هر دو وزیر موضوع  مورد پیگیری جدی قرار گیرد./

پایان پیام

نظر شما