شناسهٔ خبر: 33532048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس بسیج جامعه زنان کشور:

حیازدایی در جامعه سازمان دهی شده است|مسؤولان جلوی هنجارشکنان بایستند

اصلانی با تاکید بر اینکه ملت تعلل در اجرای قوانین را از هیچ مسؤولی نمی پذیرند، گفت: حیازدایی و عفت زدایی در ملأعام عامدانه و سازمان دهی شده است.

صاحب‌خبر -

مینو اصلانی رییس بسیج جامعه زنان کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سیاست های نادرست برخی مسؤولان را عامل گسترش ولنگاری فرهنگی در جامعه دانست و گفت: طبق صریح روایات؛ مردم به دولتمردان خود شبیه تر هستند تا پدرانشان، رفتارها و تصمیم گیری های مسؤولان به طور قطع در ولنگاری فرهنگی جامعه بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم با انقلاب اسلامی خواستار اجرای احکام الهی از جمله عفاف و حجاب در جامعه بودند، ادامه داد: اگر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یک خط منحنی را در نظر بگیریم، می بینیم که بعد از اندک زمانی از گذشت پیروزی انقلاب، مسؤولان و دست اندرکاران اجرایی نسبت به مساله حجاب این منحنی را مدام به سمت کمرنگ شدن سوق دادند.

رییس بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: متاسفانه علی رغم توجه به هشدارهای رهبری مبنی بر تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم، از سوی مسؤولان درک و پذیرش مناسبی صورت نگرفت بلکه با صدور برخی بخشنامه‌ها عکس آن هشدارها نیز عمل شد.

صدور بخشنامه های حیا زدا در دوره اصلاحات

اصلانی ادامه داد: برای مثال در دوران اصلاحات بخشنامه ای به وزارتخانه ها و ادارات صادر شد مبنی بر اینکه به حجاب مراجعین کاری نداشته باشید، سخت گیری نسبت به حجاب پرسنل مراکز دولتی صورت نپذیرد، حتی به حراست ها اعلام شد نسبت به حجاب افراد در ورود و خروج از وزارتخانه ها، دستگاه ها و دانشگاه ها دخالتی نداشته باشند.

وی افزود: در واقع با اینگونه بخشنامه ها نه تنها توجه به بخشنامه‌های عفاف و حجاب در ادارات کم رنگ شد بلکه اجازه نیز داده نمی شد که در بحث عفاف و حجاب دخالتی صورت بپذیرد؛ لذا با همین شیب شبیخون فرهنگی به ناتوی فرهنگی و جنگ نرم تبدیل شد تا رسید به فضای مجازی که امروز می بینیم به قتلگاهی برای عفت و حیا تبدیل شده است.

رییس بسیج جامعه زنان کشور در ادامه بیان داشت: با جدی نگرفتن این مساله از سوی مسؤولان ذی ربط، دستگاه هایی هم که وظیفه کیش و مات را برعهده داشتند در این قضیه جدی ورود پیدا نکردند، لباس عفیفانه در کشور تولید نشد و فضای مجازی نیز به این آسیب ها و ناهنجاری ها دامن زد و زمینه های ایجاد ناهنجاری های بسیاری در جامعه فراهم شد.

اصلانی ادامه داد: امروز بیش از 260 شبکه ماهواره ای حیازدا و هزاران سایت و شبکه اجتماعی مستهجن به زبان فارسی علیه عفاف و حجاب  فعالیت می کنند؛ با وجود این مساله مهمترین مطالبه مردم راه اندازی اینترنت پاک داخلی و تولید شبکه های بومی قوی بود که از سوی مسؤولان مربوط نیز مورد بی توجهی قرار گرفت.

وی افزود: متاسفانه با وجود این مطالبات، شبکه های اجتماعی داخلی مورد حمایت قرار نگرفتند، لذا همه اینها عاملی شد تا روز به روز بی بند و باری و بی عفتی در جامعه افزایش یابد و امروز شاهد پیامدهای بدحجابی و بی عفتی در جامعه باشیم.

دستگاه‌های نظارتی به اجرای قوانین حجاب و عفاف نظارت کنند

رییس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع عفاف و حجاب، گفت: قانونی که این شورا به عنوان حجاب و عفاف تصویب کرده کاملا جنبه اجرایی در کشور داشت اما متاسفانه دستگاه های نظارتی غیر از سازمان بسیج مستضعفین و بعضا ناجا هیچ نظارتی در این زمینه انجام ندادند تا این قانون در کشور اجرایی شود.

اصلانی با تاکید بر اینکه ملت ایران خواهان پیاده شدن قوانین عفاف و حجاب و رفتارهای عفیفانه در جامعه هستند، ابراز کرد: از دیگر مطالبات مردم از مسؤولان آن است که می خواهند در سطح ادارات و مراکز دولتی رفتار عفیفانه مورد توجه قرار گیرد و فکری برای اختلاط زن و مرد نامحرم در مراکز علمی، فرهنگی و اداری که زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها و گسست نظام خانواده است صورت بپذیرد.

وی افزود: مردم انتظار دارند با تقدیم هزاران شهید و با مجاهدتهایی که تا به امروز برای پیاده کردن احکام الهی صورت گرفته مسؤولان در اجرای قوانین مصمم بوده و این همه تعلل نکنند.

مسؤولان اجرایی حق تفسیر و برداشت شخصی از قوانین را ندارند

رییس بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه مسؤولان وظیفه اجرای قوانین را دارند و حق تفسیر و برداشت شخصی از آن را ندارند، گفت: مسؤولان موظف به اجرای قوانین از جمله قانون حجاب و عفاف هستند مردم و نسل جوان از مسؤولان انتظار دارند به جد قوانین عفاف و حجاب را در سطح جامعه اجرایی کنند.

اصلانی ادامه داد: به طور قطع مردم از مجریان قانون حمایت خواهند کرد چرا که نگران آینده حریم خانواده و فرزندان خویش هستند ملت ایران به درستی می دانند که مهمترین پیامد بدحجابی و بی عفتی از بین رفتن جایگاه خانواده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در ملأعام عامدانه به حیازدایی و عفت زدایی اقدام  می کنند تعدادشان بسیار قلیل بوده و قطعا برنامه ریزی شده و سازماندهی شده است از این رو مردم و جوانان منتظر هستند مسؤولان جلوی هنجار شکنان را قاطعانه بگیرند./813/ت301/ب1

نظر شما