شناسهٔ خبر: 33531811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بی توجهی اسپانسرها به بسکتبال بانوان، باعث بی انگیزگی ورزشکاران شده است

اهواز – ایرنا - مسئول کمیته بسکتبال سه نفره بانوان هیات خوزستان گفت: بی توجهی اسپانسرها به بسکتبال بانوان استان باعث بی انگیزگی ورزشکاران شده است تا حدی که برخی از بازیکنان خوب استان برای تیم های بیرون از استان بازی کنند.

صاحب‌خبر -

ابتسام خرسان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بسکتبال بانوان استان در یک مقطع خیلی خوب بود اما به علت کم کاری بانوان روند نزولی به خود گرفت اگر چه به تازگی با برنامه ریزی نایب رییس جدید هیات بسکتبال استان روند مثبتی ایجاد شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی بسکتبال بانوان خوزستان باشیم.

وی به برگزاری کلاس های استعدادیابی در رده های پایه اشاره کرد و گفت: زمانی بازیکنان دختر استان به لحاظ جسمی شرایط مناسبی نداشتند و به همین جهت نمی توانستند با دیگر استان ها رقابت کنند این موضوع باعث شد که در طی یکی ۲ سال اخیر با برگزاری دوره های استعدادیابی، شرایط بسکتبال بانوان را تا حدی تغییر دهیم و دختران مستعدی را جذب بسکتبال و با آنها مقام چهارم کشور را کسب کنیم.

مسئول کمیته بسکتبال سه نفره بانوان استان گفت: به جرات می توان گفت که تمام مربیان ما در باشگاه های اختصاصی خود بیش از ۳۰ بازیکن تحت تعلیم دارند اما سوال این جاست که چند نفر از این تعداد بازیکن به تیم های ملی رده پایه منتقل می شوند، بسکتبال بانوان استان نیاز به یک برنامه ریزی اساسی دارد و باید از مربیان و داوران خانم استان بخواهیم که در کلاس ها و کلینیک های آموزشی برای ارتقاء دانش وعلم روز بسکتبال شرکت کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بسکتبال بانوان شهرستان ها، با نبود امکانات و کمبود اسپانسر مواجه هستند به گونه ای که تیم های شهرستانی نتوانستند در مسابقات المپیاد دختران (تیمی ۱۲ نفره) استان شرکت کنند، این موضوع باعث شد که مسابقات تنها با حضور ۶ تیم از اهواز برگزار شود اما رقابت های بسکتبال سه نفره استان چون در یک روز برگزار می شود هر ساله با استقبال خوبی مواجه می شود و بسیاری از شهرستان های استان در این مسابقات تیم داری می کنند.

خرسان گفت: ما بازیکنان خوبی در استان داریم و می توانیم در لیگ دسته یک بانوان تیم داری کنیم اما متاسفانه در بخش بانوان اسپانسر کمتری وجود دارد و به سختی می توان تیمداری کرد. خوشبختانه امسال هیات بسکتبال استان شرایط را به گونه ای مهیا کرده است که اگر تیمی قصد حضور در مسابقات کشوری را داشته باشد می تواند از بقیه تیم های استان بازیکن کمکی جذب کند.

مسئول کمیته بسکتبال سه نفره بانوان استان افزود: متاسفانه نبود اسپانسر در بسکتبال بانوان موجب شده است که برخی از بازیکنان خوب استان برای تیم های دیگر بازی کنند و این موضوع باعث می شود که انگیزه بازیکنان از بین برود. اگر به دنبال پیشرفت بسکتبال بانوان خوزستان هستیم باید در برگزاری مسابقات کشوری و میزبانی اردوهای تیم ملی در استان بهتر عمل کنیم تا بچه های ما از نزدیک با بازیکنان تیم ملی آشنا شوند و انگیزه بیشتری برای ادامه کار داشته باشند.

وی افزود: اگر اتحاد و همدلی بین مربیان بانوی استان بیشتر شود مطمئن بسکتبال بانوان استان پیشرفت بهتری داشته و به جایگاه واقعی خود می رسد. قرار است در تیرماه یک کلینیک آموزشی با حضور مسئول کمیته سه نفره فدراسیون برای داوران و مربیان بانو و آقا استان برگزار کنیم. بی شک اگر بانوان ما طی ۲ سه سال اخیر به خوبی کار کنند می توانیم در تیم های ملی رده پایه بازیکن داشته باشیم.

خرسان در پایان افزود: روز ۳۰ خردادماه مسابقات بسکتبال سه نفره المپیاد دختران استان (رده سنی ۸۳/۱۰/۱۱ به بالا) در اهواز برگزار می شود که امیدواریم علاقه مندان از این بازی ها استقبال کنند.

۹۸۷۹/‏۶۰۰۲/‏

نظر شما