شناسهٔ خبر: 33531521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعداد افراد غرق شده در رودخانه‌های استان مرکزی روند افزایشی دارد

استاندار مرکزی گفت: تعداد افراد غرق شده در حوضه‌های آبگیر و رودخانه‌های استان مرکزی روند افزایشی دارد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در همایش منجیان غریق استان مرکزی با اشاره به اهمیت حوزه ورزش اظهار داشت: مقوله ورزش در همه جای دنیا در راستای ایجاد نشاط و سلامت اجتماعی است، این مقوله در ایران نیز علاوه بر نشاط، قهرمانی و شادابی، روحیه پهلوانی و گذشت را گسترش می‌دهد.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال و پر آب شدن حوضه‌های آبگیر و رودخانه‌های استان و شنای افراد در این مکان‌ها، آمادگی لازم را برای ایجاد تعامل درراستای حضور منجیان غریق  در این مکان‌ها به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی داریم.

استاندار مرکزی بیان کرد: متاسفانه در 3 ماه نخست امسال تعداد غرق شده‌ها روند افزایشی داشته است که یکی از دلایل آن، استفاده افراد از آبگیرها و رودخانه‌ها برای شنا است، کمبود امکانات در حوزه روستایی و مناطق کمتر توسعه‌یافته سبب استفاده افراد از این رودخانه‌ها و آبگیرها شده است.

آقازاده عنوان کرد: در استان مرکزی یک هزار و 600 نجات غریق وجود دارد که نزدیک به 600 نفر از آنها به صورت فعال هستند.

وی ادامه داد: فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در سیل اخیر خوش درخشید و از همان ابتدا در استان‌های سیل‌زده کمک‌های بسیاری را انجام داد، برهمین اساس مورد تقدیر وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور قرار گرفت.

انعقاد تفاهم‌نامه ورزشی بین اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی و دانشگاه اراک

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این همایش با اشاره به اهمیت حضور منجیان غریق در مکان‌های آبی گفت: منجیان غریق حافظان امنیت افراد در حوزه آب هستند.

 عابد حقدادی افزود: تفاهم‌نامه‌ای در زمینه افزایش تعاملات ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان با دانشگاه اراک منعقد می‌شود.

وی تصریح کرد: 5 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در حوزه ورزش استان وجود دارد، برهمین اساس باید با نگاه مثبت و توسعه‌گرایانه به این حوزه توجه شود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما