شناسهٔ خبر: 33531499 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

عربستانی ها با کافران دل رحم و در برابر حاجیان سنگدل و بی رحم + ویدئو

به لطف تکنولوژی ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی، جهان با چهره دیگری از عربستان سعودی آشنا شد؛ چهره ای که همواره طی قرنهای گذشته پنهان مانده بود و آن رفتار پلید و ناشایست نیروهای امنیتی و پلیس و حتی ارتش سعودی با حجاج بیت الله الحرام است.

صاحب‌خبر -

العالم ـ عربستان سعودی

این سخن را به خاطر وقوع دو یا سه حادثه نمی گوییم بلکه تاکنون صدها مورد تجاوز و تعدی به حاجیان توسط نیروهای سعودی روی داده است در حالی که این نیروها می بایست برای حفظ امنیت و راحتی حجاج تلاش کنند.

ممکن است برخی اعتراض کنند که نمی توان خدمات رسانی این نیروها به حجاج در موسم حج و عمره را نادیده گرفت و نباید وقوع دو یا چند حادثه تمام این تلاشهای خیرخواهانه را از میان ببرد. اما ما در پاسخ می گوییم که ما از یک یا چند حادثه سخن نمی گوییم بلکه تاکنون صدها حادثه روی داده است و موبایل های حجاج آنها را مستند کرده اند.

این ویدئوها می تواند ذره ای از انبوهی تجاوزکاری ها باشد. از سوی دیگر تعدی به حجاج بیت الله الحرام از سوی نیروهای امنیتی و پلیس عربستان، حتی اگر خود حاجی گناهکار باشد، هرگز قابل توجیه نیست. زیرا این نیروها با افرادی اغتشاشگر و یا کسانی که برای خرید و فروش و گردشگری به عربستان آمده اند، برخورد نمی کنند بلکه اینها کسانی هستند که خانه و کاشانه خود را رها کردند؛ غالبا افرادی متدین و متعهد هستند، و برای ادای مناسک اسلامی به مقدسترین مکان در دنیا آمده اند. افراد عادی جان خود را برای مهمان فدا می کنند چه برسد به اینکه این افراد مهمان خدا هستند.

متاسفانه برخورد وحشیانه نیروهای امنیتی و پلیس و ارتش عربستان با حاجیان که اغلب حاجیان با آن روبروشده و آن را تجربه کرده اند، برخاسته از دیدگاه های وهابیت است که به شدت از فطرت انسانی و تعالیم اسلام به دور است. وهابی ها معمولا به تمام مسلمانان به عنوان مشرک می نگرند و این نوع نگاه سبب می شود تا آنها با خونسردی تمام این برخورد بی رحمانه و وحشیانه را با حجاج در پیش بگیرند. این نوع نگاه نیز سبب شد تا عربستان با کافران با رحمت و رافت برخورد کند همانگونه که با امریکایی ها و غربی ها رفتار می کنند و در برابر مسلمانان و حاجیان بیت الله الحرام بسیار خشن و بی رحم باشند.

از میان صدها ویدئوی دیگر، این ویدئوی کوتاه که برخورد وحشیانه نیروهای امنیتی و پلیس عربستان با حاجیان در داخل حرم را رسوا می کند، برای مخاطبان خود برگزیدیم؛ در این ویدئو شماری از نظامیان سعودی، به رغم خواهش و التماس زنان، یکی از حاجیان را مورد ضرب و جرح قرار می دهند.

نظر شما