شناسهٔ خبر: 33531336 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مراسم اولین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام حسینی برگزار می‌شود

مراسم اولین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر حسینی امام جماعت مسجد فائق برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نخستین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر حسینی استاد اخلاق و امامت جماعت مسجد فائق که مردم او را با برنامه تلویزیونی «اخلاق در خانواده» می‌شناختند، همزمان با سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت حمزه سیدالشهداء(ع) برگزار می‌شود.

این مراسم پنجشنبه این هفته 30 خرداد از نماز مغرب و عشاء در مسجد فائق واقع در خیابان 17 شهریور، خیابان شهید فیاض‌بخش با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی آغاز می‌شود.

همچنین قرار است مراسم دیگری جهت نثار فاتحه و صلوات بر روح آن عالم بزرگ، صبح روز جمعه 31 خرداد از ساعت 9 تا 10:30 صبح در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (مسجد جامع) برگزار شود.

حجت‌الاسلام حسینی همزمان با قیام 15 خرداد 1342 به‌رهبری امام خمینی به صف انقلابیون پیوست و در کسوت معلمی به مبارزه با رژیم پهلوی روی آورد. برخی اساتید ایشان عبارت بودند از: سید محمدحسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، سید محمدحسین حسینی طهرانی، صاحب کتاب‌های معادشناسی و امام‌شناسی، سید محمدحسین بهشتی، آیات عظام جوادی آملی، جعفر سبحانی و خوشوقت.

از جمله آثار وی، تألیف مجموعه پنج‌جلدی سلام بر خورشید ویژه داستان درخشان زندگانی خاتم پیامبران(ص) و تألیف کتب دینی سطوح ابتدایی و راهنمایی مدارس است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم، مدیریت کل آموزش و پرورش استان تهران، ریاست کمیسیون آموزش و پرورش مجلس، عضویت در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و استاد حوزه و دانشگاه از دیگر مسئولیت‌های آن مرحوم بوده است.

نظر شما