شناسهٔ خبر: 33531219 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛

نمایش ۲۷۰ اثر نقاشی از کودکان مناطق سیل زده

نمایشگاه «قابی از لبخند ناب» با نمایش آثار نقاشی و عکاسی کودکان سیل زده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا ۱۰ تیر میزبان علاقه مندان است

صاحب‌خبر -

دبیر اجرایی این نمایشگاه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این نمایشگاه به دنبال طرح «پیک امید» که با هدف خدمت رسانی فرهنگی به کودکان در زلزله کرمانشاه و سیل بود، برگزار شده است.

محمد دلکش افزود: طی این طرح، کارشناسان فرهنگی و گروه‌های مختلفی به صورت داوطلبانه به ما کمک کردند تا برنامه هایمان را با کیفیت بالاتری اجرا کنیم.

وی گفت: ما در برنامه پیک امید، ابتدا کارگاه‌های قصه گویی، نقاشی و شعر را که کاملا تخصصی است و سالهاست مربیان ارائه می‌دهند برگزار می‌کنیم و بعد از آن برنامه‌های فرهنگی خود را به مدت یک ساعت اجرا می‌کنیم.

دبیر اجرایی نمایشگاه «قابی از لبخند ناب» افزود: یکی از کار‌های ما که بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد، پویانمایی است و بعد تریلی سیاری که قابلیت پخش فیلم و پویانمایی را دارد.

وی گفت: نکته بعدی، بحث کتابخانه سیار است، ما هر کجا که شروع به کار کردیم کتابخانه سیار در مناطق محروم همراه ماست و حداقل یک کتابخانه با ۵۰۰ نسخه کتاب فراهم و محیط امنی را ایجاد کرده ایم.

طرح پیک امید در استان‌های گلستان، خوزستان، ایلام و لرستان اجرا می‌شود.

در این طرح، ۲۰۵ مربی و نیروی اجرایی فعالیت می‌کنند و ۴۳ هزار و ۷۱۴ کودک تحت پوشش قرار دارند.

در نمایشگاه «قابی از لبخند ناب» مجموعه ۲۷۰ اثر نقاشی از کودکان مناطق سیل زده و ۱۰۰ عکس منتخب به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه از ۲۶ خرداد تا ۱۰ تیر از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برپاست.

نظر شما