شناسهٔ خبر: 33531179 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرلشکر باقری:‌ تا زمانی که نفت ایران صادر شود، نفت دیگران هم صادر خواهد شد

تهران- ایرنا- رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: تا زمانی که کسی برای تنگه هرمز مشکل ایجاد نکند ما امنیت آن را حفظ می کنیم و تا زمانی که نفت جمهوری اسلامی ایران صادر شود، نفت دیگران نیز با امنیت صادر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» امروز دوشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از برترین های آموزش نیروهای مسلح در دانشگاه تربیت پاسدار امام حسین (ع) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حامی و حافظ امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس است و ما بارها اعلام کرده ایم که امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس همانند امنیت داخلی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تسلط که بر خلیج فارس و تنگه هرمز دارند، امنیت آن را برقرار می کنند، گفت: ماه گذشته مواردی در جنوب دریای عمان اتفاق افتاد که مشکوک بود؛ آمریکا رژیم صهیونیستی و تعداد کمی از همراهان مرتجع آنها در منطقه، این اتفاقات را به جمهوری اسلامی نسبت دادند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: تا زمانی که کسی برای تنگه هرمز مشکل ایجاد نکند ما امنیت آن را حفظ می کنیم و تا زمانی که نفت جمهوری اسلامی ایران صادر شود نفت دیگران نیز با امنیت صادر خواهد شد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ما توانایی این را داریم که اگر بخواهیم تنگه هرمز را مسدود کنیم و اقدام ما به شکلی خواهد بود که قطره ای نفت خارج نخواهد شد.

وی افزود: اینکه چنین اتفاقی افتاده و ما مسئولیت آن را نمی پذیریم نشان می دهد که توطئه مشکوک دشمنان است؛ ما اگر نیت و قصد انسداد تنگه را داشته باشیم با صلابت این کار را انجام خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، زمانی که " آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن در روز پنج شنبه ۲۳ خرداد ماه در حال دیدار و گفت وگو با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، خبرگزاری های بین المللی اعلام کردند که ۲ فروند کشتی حامل نفت در دریای عمان دچار حادثه شده اند.

۲ فروند کشتی نفت کش حادثه دیده در دریای عمان به نام‌های "کوکوکا کوریجس" و "فرونت آلتایر" بودند که یکی از آنها توسط یک شرکت ژاپنی اداره می‌شد.

از همان لحظات اولیه انتشار این خبر، رسانه‌های آمریکایی – صهیونیستی – عربی در کنار سردمداران خود بدون ارائه سند و مدرک متقنی تلاش کردند این حوادث را به جمهوری اسلامی نسبت دهند.

نظر شما