شناسهٔ خبر: 33530613 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مناقصه‌مزایده | لینک خبر

پتروشیمی

لزوم استفاده از سرمایه‌های مردم برای ساخت پالایشگاه

صاحب‌خبر -

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

لزوم استفاده از سرمایه‌های مردم برای ساخت پالایشگاه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه صنایع پالایشی کشور، گفت: در شرایط تحریمی فعلی که آمریکا به دنبال محدود کردن میزان صادرات نفت کشور است باید زمین بازی را تغییر دهیم و به جای صادرات نفت‌خام، پتروپالایشگاه بسازیم و نفت‌خام را تبدیل به فرآورده کنیم و صادرات فرآورده‌های نفتی را در دستور کار قرار دهیم. به همین منظور دولت باید از سرمایه‌های خرد مردمی برای ساخت پالایشگاه استفاده کند.

به گزارش مهر، مهرداد بائوج‌لاهوتی ادامه داد: تحریم علاوه بر محدودیتی که برای ما ایجاد می‌کند فرصتی را نیز فراهم می‌کند؛ مثلاً در تحریم گذشته که در بخش بنزین برای ما مشکل ایجاد کردند توانستیم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را ایجاد کنیم و در بحث بنزین خودکفا بشویم.

به گفته این مقام مسؤول، الان علاوه بر خودکفایی بنزین در این حوزه، صادرات هم انجام می‌دهیم و اگر بتوانیم به خوبی مدیریت کنیم می‌توانیم تا سقف ۱۰ میلیون لیتر هم صادرات داشته باشیم.

لاهوتی در ادامه تأکید کرد: دولت باید در نقش تنظیم‌گر وارد شود و از سرمایه‌های خرد مردمی برای ساخت پالایشگاه استفاده کرده و نقدینگی موجود را از بازارهای غیرمولد به بازارهای تولید محور هدایت کند.

برچسب‌ها:

نظر شما