شناسهٔ خبر: 33530259 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

نصیرزاده: برانکو پرسپولیس را بازی داد /واکنش مایلی کهن به جدایی برانکو

کارشناس مدیریت فوتبال معتقد است برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق سرخپوشان با شگرد خاصی باشگاه پرسپولیس را بازی داد تا علاوه بر گرفتن مطالبات خود با الاهلی عربستان قرارداد ببندد.

صاحب‌خبر -

برانکو سرانجام پس از نزدیک به ۵ سال حضور در تیم پرسپولیس و ایران به عربستان رفت و به تیم الاهلی پیوست. هر چند مرد کروات افتخارات شایسته ای با سرخپوشان کسب کرد و یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد ولی شواهد حاکی از این است که او به خوبی از زوایایی قرارداد خود با طرف ایرانی آگاه بود تا مطمئن شود که مشکلات انضباطی از سوی نهادهای بین المللیمتوجه اش نیست و می‌تواند به تیمی دیگر بپیوندد.

«هوشنگ نصیرزاده» امروز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص گفت: شاید باور نکنید که در کشوری مانند قطر بین مربی و باشگاه یک صفحه قرارداد امضا ء می‌شود. ولی در ایران این قرارداد در چندین صفحه منعقد می‌شود که ممکن است بندهایی هم به سود مربی یا بازیکن درج شود.

وی گفت: اگر یادتان باشد برانکو پیش از این به عربستان رفته بود و خبر رسید که مذاکرات او با الاهلی به بن بست خورده تا بتواند به ایران برگردد و پول خود را از باشگاه پرسپولیس بگیرد. بر همین اساس پس از دریافت بخشی از مطالباتش، پیوستن او به الاهلی هویدا شد تا مشخص شود او پیش از این با باشگاه عربستانی و رسانه‌های آنها، تبانی‌های لازم را انجام داده است.

مدیرعامل سابق ماشین سازی تبریز افزود: در ایران آئین نامه‌ای در خصوص چگونگی عقد قرارداد با مربیان وجود ندارد و آنچه هست درباره چگونگی عقد قرارداد با بازیکنان است. اما اگر در قرارداد با مربیان نیز باشگاه نتواند در موعد مقرر مطالبات را پرداخت کند، مربی می‌تواند قرارداد خود را یکطرفه فسخ کند. هرچند که در مجموع مربیان خارجی در ایران زیاده خواه هستند.

نصیرزاده افزود: البته من از قرارداد برانکو و سایر قراردادهای مربیان خارجی در ایران با خبر نیستم ولی این را می دانم که باشگاه پرسپولیس به رغم همه مشکلات اقتصادی و ارزی، برای حفظ برانکو تلاش کرد و بخشی از مطالبات او را هم پرداخت کرد.

ورزشگاه‌های ایران می‌توانند به استانداردهای بین اللملی برسند

نصیرزاده در باره اینکه سازمان لیگ، باشگاه‌ها فوتبال ر ا ملزم به استانداردسازی ورزشگاه‌های خود کرده است، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا و شواری عالی امنیت کشور به استاندارد سازی ورزشگاه‌های باشگاه فوتبال در ایران اصرار دارند. البته این استانداردها در بعضی از ورزشگاه‌ها وجود دارد و در بخشی دیگر نیاز به تقویت آن است.

وی گفت: تنها نگرانی سازمان لیگ فوتبال فقط برای ورزشگاه‌ها شهید وطنی قائم شهر، پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان است که از استانداردهای لازم فاصله دارند.

باشگاه اگر عدالت می‌خواهند VAR را نصب کنند

وی گفت: VAR(کمک داور ویدوئی) از الزامات یک ورزشگاه است و اگر ورزشگاهی VAR نداشته باشد پس در این صورت نباید تیم‌های فوتبال به تصمیمات داور اعتراض کنند. زیرا این تکنولوژی در همه کشورهای صاحب فوتبال استفاده می‌شود و قطعاً سبب اجرای عدالت است.

وی درباره اینکه چرا از مدیریت باشگاه ماشین سازی تبریز جدا شد گفت: قراردادم با این باشگاه به اتمام رسیده بود و پیوستن «رسول خطیبی» به عنوان سرمربی نیز هیچ ربطی به این جدایی نداشت و فقط به دلایل شخصی از ماشین سازی تبریز جدا شدم.


واکنش مایلی کهن به جدایی برانکو: آقایان از کنار دلار به سادگی عبور نمی‌کنند
محمد مایلی‌کهن، کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد که این باشگاه در چند سال گذشته بهترین امکانات و اختیارات را به برانکو ایوانکوویچ داد.


به گزارش تسنیم، محمد مایلی‌کهن با اشاره به جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس گفت: وقتی منافع شخصی در کار باشد طبیعتاً این آقایان از کنار دلار به سادگی عبور نمی‌کنند. واقعیت این است که در این جدایی بحث منافع شخصی در میان بود، این در حالی است که نباید فراموش کنیم برانکو در چه شرایطی دوباره به ایران آمد. آن زمان برانکو مالیات نسبتاً هنگفتی داشت که باید پرداخت می‌شد و این اتفاق هم توسط باشگاه انجام شد. این مربی با سلام و صلوات آمد و در ابتدا هم دیدید که پرسپولیس نتایج خوبی نگرفت، ولی توسط باشگاه و هواداران به خوبی حمایت شد.

وی در ادامه افزود: در این چند سال باشگاه پرسپولیس بهترین امکانات و اختیارات را به برانکو داد و البته این مربی هم نتایج خوبی گرفت و افتخارات خوبی را برای پرسپولیس به دست آورد که این یک واقعیت است. البته باید یامان باشد که ما به چه کسی چقدر فرصت دادیم و آیا این فرصت را در اختیار مربی ایرانی هم قرار می‌دهیم یا خیر. آیا در استقلال به علیرضا منصوریان فرصت داده شد؟

مایلی‌کهن در رابطه با اینکه آیا پرسپولیس باید به دنبال گزینه خارجی برود یا ایرانی، تصریح کرد: سابقه نشان داده است که ما در این بحث بیشتر دنبال گزینه خارجی بوده‌ایم و زمان لازم را هم به مربی ایرانی نمی‌دهیم. اگر یک مربی ایرانی دو بازی نتیجه نگیرد علیه او شعار می‌دهند تا کنار برود.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس همچنین خاطر نشان کرد: پرسپولیس در حالی که با پنجره بسته روبه‌رو بود تا فینال لیگ قهرمانان آسیا جلو رفت، ولی وقتی پنجره باز شد، بازیکنان خوبی به تیم اضافه شدند. متأسفانه این تیم با وجود جذب بازیکنان جدید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حذف شد. البته در مورد بودیمیر سر پرسپولیس کلاه رفت و بعدها مشخص می‌شود که باشگاه پرسپولیس چقدر به این بازیکن پول داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط فعلی، یحیی گل‌محمدی می‌تواند گزینه خوبی برای جانشینی برانکو باشد، تأکید کرد: گل‌محمدی هم بیاید، باز هم خرابش می‌کنند. ما تحمل زمان دادن به مربیان ایرانی را نداریم. گل‌محمدی قبلاً هم سرمربی پرسپولیس بود و دیدید که آن زمان چه اتفاقاتی رخ داد.

برچسب‌ها:

نظر شما