شناسهٔ خبر: 33530063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوزستان| اداره محیط‌زیست هندیجان از عوامل قطع درختان در جاده کمربندی شکایت می‌کند

رئیس اداره محیط‌زیست هندیجان گفت: از کسانی که در قطع درختان در جاده کمربندی هندیجان شمالی روبه‌روی پمپ ‌بنزین دست داشتند به دادستانی شکایت و اعلام‌ جرم می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

مصطفی حق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان اظهار داشت: درختان و فضای سبز نقش به‌سزایی در تنظیف هوای شهر، تعدیل دما و  پناهگاهی برای آشیانه پرندگان هستند. ما اجازه نمی‌دهیم هیچ‌ کس به درختان تعرض کرده یا آن‌ها را قطع کند.

وی افزود: طبق ماده 4 قانون حفظ و گسترش فضای سبز، حراست، نگهداری و حفاظت از درختان محدوده شهر اعم از بلوارها، معابر و پارک‌ها از وظایف شهرداری‌ها است و وظیفه شهرداری است تا طبق قانون و به ‌عنوان متولی باید با کسانی که این کار را کرده‌اند برخورد قانونی انجام دهد.

رئیس اداره محیط‌ زیست هندیجان بیان کرد: اگر قطع درختان توسط عوامل فضای سبز خود شهرداری انجام ‌شده است بدون اخذ مجوز بوده و باید در این باره شهرداری پاسخگو باشد، شهرداری برای قطع درخت باید مجوز داشته باشد.

وی گفت: در این باره اداره محیط ‌زیست هندیجان گزارشی از قطع درختان تهیه و جهت ارائه به دادستان به‌ عنوان مرجع قضایی و مدعی عموم آماده کرده و تا حصول نتیجه به ‌طور یقین پیگیر هستیم تا دیگر کسی بدون مجوز  جرات چنین عملی را نداشته باشد.

حق‌زاده عنوان کرد: اگر افراد چه حقیقی و  چه حقوقی درختی را در محدوده شهر قطع کرده باشند طبق ماده 686 قانون علیه آن‌ها اعلام‌ جرم کرده و شکایت می‌کنیم، در این مورد و با شکایت اداره محیط‌ زیست  شهرداری پیگیر شناسایی عوامل قطع کننده می‌شود.

وی ادامه داد: فضای سبز شهر متعلق به تمام مردم است، هیچ‌ کسی حق ندارد بدون مجوز از شهرداری درختی قطع کند. اگر درخت مزاحمت ایجاد کرده باید در کمیسیون ماده 7 که با حضور  شهرداری، شورای شهر و استعلام از محیط ‌زیست موضوع بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

رئیس اداره محیط ‌زیست هندیجان تصریح کرد: اگر شهرداری درختان بلوار کمربندی هندیجان شمالی روبه‌روی پمپ ‌بنزین را قطع کرده باشد، باید پاسخگو بوده چرا که مجوزی از سوی کمیسیون ماده 7 صادر نشده و اگر فرد شخصی قطع کرده باید معرفی شود و پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز ما مطمئن باشند که محیط‌ زیست به ‌هیچ‌ عنوان در آسیب رساندن به درختان و یا فضای سبز سکوت نخواهد کرد و تا حصول نتیجه پیگیر این‌گونه تعرض به محیط‌ زیست است کسانی که این کار را انجام دادند منتظر عواقب آن باشند.

انتهای پیام/ح

نظر شما