شناسهٔ خبر: 33528568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نیروی انتظامی قدیمی | لینک خبر

مردم و کشاورزان مراقب آتش سوزی باشند

گروه استان ها- ایلام- معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 600هکتار از مزارع،مراتع، اشجار و محصولات کشاورزی استان خاکستر شده، از کشاورزان خواست مراقب آتش سوزی باشند.

صاحب‌خبر -

 

 

سرهنگ "فرزاد یاسمی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: با توجه به اخباری مبنی بر آتش گرفتن مراتع، مزارع، جنگل ها ، محصولات کشاورزی و ...، می طلبد مردم، کشاورزان و دامداران به منظور پیشگیری از آتش سوزی، نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

وی افزود: در راستای پیشگیری از آتش سوزی و هدر رفتن سرمایه ملی می بایست؛ همه دست در دست هم دهیم تا این موضوع را تا حد امکان به صفر و یا کاهش دهیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون جمعا بیش از 600 هکتار از مراتع و مزارع در آتش خاکستر شده، که این میزان شامل 231 هکتار از مراتع و 406 هکتار از مزارع، اشجار و محصولات کشاورزی بوده است، به کشاورزان توصیه کرد: برای جلوگیری ازهدر رفتن زحمات خود بایستی به توصیه های کارشناسان توجه و نکات ایمنی را رعایت نمایند.

سرهنگ یاسمی درتوصیه به جهت پیشگیری از آتش سوزی به مردم و کشاورزان گفت:زمانی که سطح مزارع، جنگل و مرتع پوشیده از  علف و برگ های خشک و هوا گرم است آتش روشن نکرده و کبریت و ته سیگار نیمه سوخته را به ویژه در مزارع و پوشش جنگلی رها نکنند.

وی اضافه کرد: با مشاهده دود و یا آتش سوزی سعی کنیم آن را خاموش و یا بلافاصله به ماموران خدمات رسان اطلاع دهیم و از بازی کردن کودکان و نوجوانان با آتش ، فندک و کبریت جلوگیری کنیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه قبل از روشن کردن آتش، اطراف محل را از خار، خاشاک و برگ های خشک پاک کرده و با احتیاط آتش روشن کنیم.

سرهنگ یاسمی افزود: در صورتی که آتش سوزی تازه شروع شده یا وسعت آن کم است با پاشیدن آب، خاک و یا کوبیدن با سرشاخه های درختان آن را خاموش کنیم.

وی در پایان اضافه کرد:از کشاورزان عزیز تقاضا داریم هر چه سریعتر نسبت به برداشت محصولات خود اقدام نمایند تا از حوادث احتمالی جلوگیری شودو از مردم و مسافران عزیز نیز تقاضا داریم از ریختن بطرهای نوشانه، آب معدنی و ... در زمان مراجعه به دامان طبیعت خودداری نمایند، چرا که همین عوامل ممکن است باعث آتش سوزی شود.#


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد

نظر شما