شناسهٔ خبر: 33528141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش 11 درصدی سطح باغات گچساران / تامین برق پایدار برای کشاورزان

رئیس امور آب گچساران گفت: باتوجه به بارندگی‌های نیمه دوم سال گذشته سطح باغات این شهرستان 11 درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، پیش از ظهر امروز نشست شورای اداری شهرستان گچساران با ریاست فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

  در این نشست عارف بهگام با اشاره به بارندگی‌های سیل آسا و افزایش سطح بارندگی‌های نسبت به سال‌های گذشته در این شهرستان اظهار کرد: 420 میلی متر باران در ایستگاه‌های هوا شناسی به ثبت رسیده است.

 وی ادامه داد: با توجه به افزایش بارندگی‌های در نیمه دوم سال گذشته کشاورزان این منطقه الگوی کشت خود را از زراعت به باغات تغییر دادند.

 رئیس امور آب گچساران با بیان اینکه 11 درصد سطح باغات شهرستان گچساران  افزایش یافته است، گفت: 45 هکتار باغ در محدوده دشت امامزاده جعفر  از روستای سرآب‌ننیز به سمت پاکوه به طول 12 کیلومتر احداث شده است.

 بهگام با اشاره به افزایش دمای هوا و قطعی مکرر برق کشاورزان گفت:  با وجود افزایش دما و قطعی مکرر برق موجب شده تا مشکلاتی را برای کشاورزان وخسارتی به ایستگاه‌ پمپاژ آب دشت امامزاده جعفر وارد شود.

 این مسوول با درخواست کاهش ساعات اداری به منظور کمک به تامین برق کشاورزان در ایام فصل گرمای سال خاطرنشان کرد:  به منظور تامین آب و برق پایدار به جهت جلوگیری از خشک شدن باغات و مزارع در این شهرستان خواستار تامین آب پایدار برای کشاورزان هستیم.

 انتهای پیام/82031

نظر شما