شناسهٔ خبر: 33527907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشفیات مواد مخدر در چرداول 100 درصد افزایش یافت

ایلام- ایرنا- فرماندار چرداول با اشاره به افزایش 100 درصدی کشفیات مواد مخدر در این شهرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مراد یگانه روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: با تلاش فراوان نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان و شناسایی افراد و خرده فروشان مواد مخدر در سه ماهه اول سال جاری قریب به ۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و بیش از ۴۰ نفر در این خصوص به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.
یگانه یاآور شد: شهرستان چرداول در نقطه تلاقی سه استان قرار دارد و عبور جاده ترانزیتی غرب کشور به جنوب و مرکز از پل سیمره باعث افزایش کشفیات در حوزه مواد مخدر شده و با هوشیاری و تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی و نظامی و سربازان گمنام امام زمان این شهرستان برای توزیع و عرضه کنندگان انواع مواد مخدر ناامن شده است.
فرماندار چرداول بیان داشت: در حال حاضر پنج مرکز ترک اعتیاد در سرابله، شباب و هلیلان با ۵۸۶ نفر درمان جو فعالیت دارند و برگزاری کلاس‌های آموزشی و پیشگیری با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۸ روستای هدف برگزار شده است.
وی همچنین از برگزاری این کلاس‌ها برای ۵۸۶ سرپرست خانوار کمیته امداد امام در طول سال خبر داد.
یگانه اضافه کرد: مشارکت مردمی و پیشگیری در صدر برنامه‌های هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان چرداول قرار دارد و در این هفته برنامه‌هایی همچون: اجرای نمایش خیابانی، اجرای نمایشگاه عکس و کتاب، توزیع بروشور و کتاب و مسابقات ورزش‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در دولت تدبیر و امید تقویت شده و حضور و مشارکت سمن‌ها و اجرای برنامه‌های نشاط آور و مفرح از دیگر اهداف است.
یگانه خاطر نشان کرد: نشاط و ورزش در سطح جامعه بویژه بانوان بیشتر شود و در این هفته با مشارکت مردم و سمن‌ها فضاهای سبز، پارک‌ها و طبیعت پاک سازی می‌شوند.
دادستان شهرستان چرداول در این جلسه گفت: با خرده فروشان مواد مخدر برابر قانون و اشد مجازات برخورد می‌شود و در این مسیر با هیچکس مماشات نمی‌شود.
پرویز بیگی تاکید کرد: پل سیمره در بخش هلیلان بعنوان گلوگاه مهم جابجایی مواد مخدر باید به دوربین پیشرفته مدار بسته مجهز گردد و از مسئولین ذیربط می‌خواهیم در این خصوص در کمترین زمان ممکن اقدامات اساسی صورت پذیرد..
وی یادآور شد: با هماهنگی و تعامل نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج مراکز آلوده و فروش مواد مخدر شناسایی و متخلفین و مجرمین برای برخورد قضائی مناسب به دستگاه قضائی معرفی گردند.
شهرستان ۷۰ هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

۷۱۷۶/۶۱۱۹

نظر شما