شناسهٔ خبر: 33527703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان ۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

بندرعباس-ایرنا- مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان گفت: در سال گذشته ۹ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات برای طرح های آبخیزداری، خرید نهاده های دامی، بیابان زدایی، ایجاد خوراک دام و تولید نهال پرداخت شد و این صندوق رتبه دوم کشور را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

حجت دهقانی فورخورجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تسهیلات پرداختی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی نسبت به سال ۹۶ افزایش دو برابری داشته که در بخش آبخیزداری برای جلوگیری از سیل، ذخیره آب زیر زمینی و مقابله با خشکسالی منجر به ذخیره سازی ۳ میلیون متر مکعب آب شده است.

وی بیان داشت: همچنین خرید ۱۰۰ تن خوراک دام، ۶۰۰ هزار اصله تولید نهال جنگلی و مرتعی و بیابان زدایی طرح آبرسانی برای کشت نهال انجام شده است.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی عرصه های منابع طبیعی و نبود امکان تامین منابع اعتباری دولتی، برای حفظ و توسعه منابع طبیعی استان به مشارکت بیشتر مردم نیاز است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان ادامه داد: اولین گام های اجرایی در توسعه منابع طبیعی استان شامل، بازسازی و ساماندهی مشارکت مردمی در قالب تعاونی خدمات مرتع داری، تشکیل تعاونی دام و مرتع روستایی، تعاونی های فراگیر منابع طبیعی و صندوق های خرد است.

دهقانی فورخورجی اظهار داشت: هر کدام از این تعاونی ها با عضویت در صندوق منابع طبیعی می توانند به منظور توانمند شدن، ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس در روستاها و دریافت تسهیلات آسان بدون پروسه های بانکی و با ضمانت راحت و آسان زمینه توسعه پایدار در بخش منابع طبیعی را فراهم کنند.

وی گفت: در صورت افزایش سرمایه صندوق از طریق تسهیلات فنی و اعتباری پیش بینی شده در قانون و درخواست تعاونی های منابع طبیعی، امکان رونق تولید و پرداخت وام های اشتغال زا به این تعاونی ها وجود دارد.

‏۶۰۴۸/‏۹۹۴۴

نظر شما