شناسهٔ خبر: 33527539 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

در نشست خبری سومین دوره نشان عکس مطبوعاتی مطرح شد/ حمید فروتن: وظیفه عکاسان جریان سازی‌است

نشست رسانه‌ای سومین دوره اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی به همراه رونمایی از پوستر این جشنواره و اعلام زمان برگزاری‌آن در خانه هنرمندان توسط حمید فروتن، رییس هیات مدیره انجمن عکاسان، به همراه پیشکسوتان این عرصه اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری سومین دوره اعطای‌ نشان عکس سال مطبوعاتی، با حضور حمید فروتن، رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان در سالن امیرخانی‌ خانه هنرمندان برگزار شد.

ابتدای این نشست با صحبت حمید فروتن رییس هیات مدیره عکاسان مطبوعاتی به همراه برخی از پیشکسوتان این عرصه آغاز شد.

حمید فروتن با بیان اینکه سومین دوره این جایزه با بیستمین سال انجمن صنفی همزمان شده است، گفت: طبق روال سال‌های گذشته، تلاش کردیم که این دوره بهتر برگزار شود. در روند این کار شورای‌ سیاستگذاری،‌ تعیین می‌کند که چه کنیم.

او در توضیح این انجمن گفت: نکته این است با این که انجمن ما صنفی‌ است اما با بقیه صنوفی‌ مانند صنوف کالاها متفاوت است، این صنف فرهنگی‌ و هنری‌ است و باید مسائل هنری مطرح شود. از وظایف مهم آن جریان‌سازی‌است که امر بسیار مهمی‌ برای عکاسان مطبوعات به شمار می‌رود. خوشحالیم با شرایط این انجمن که امسال بسیار سخت شده است، توانستیم این دوره از جایزه  را هم برگزار کنیم.
 

فروتن در ادامه گفت: یکی از مشکلات انجمن ما عدم وجود حامی‌مالی‌است؛ من در همین جا از تمام عکاسان، درخواست می‌کنم برای حمایت از انجمن، به عضویت این انجمن درآمده و ما را در وظایف خود یاری دهند.

 او در مورد سومین دوره اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی توضیح داد: فراخوان آثار برای این جایزه از یکی دو ماه گذشته داده شده و در پی آن تعداد چهارهزار عکس جمع آوری شد. به مدت سه روز داوری‌ داشتیم و داوران ساعت‌ها برای هر عکس گفت‌وگو کردند. این داوری شب گذشته به پایان رسید.

رییس هیات مدیره انجمن عکاسان در ادامه گفت: ما این جشنواره را طبق سال گذشته در پنج بخش محیط زیست، پرتره، بخش خبری، مستند و  ورزشی‌ برگزار خواهیم کرد. مالتی‌مدیا نیز که از دوره قبل به جشنواره اضافه شده بود، امسال هم یکی از بخش‌های‌ این جایزه است.  همچنین جوایز  این جشنواره که شامل یازده تندیس است را به برگزیدگان در بخش تک عکس و مجموعه عکس اهدا خواهیم کرد و از سوی دیگر از چند پیشگام و پیشکسوت داریم که در روز اختتامیه از آنان تجلیل خواهد شد. 

داوران این جایزه پس از داوری عکس‌ها به این نتیجه رسیدند که عکاسان در بخش‌هایی‌ نیاز به آموزش دارند و تلاش انجمن بر این است که با همکاری عکاسان و استادانی که مایل به تدریس هستند، توجه به محتوا که امر بسیار مهمی‌است به عکاسان آموزش داده شود.
حمید فروتن درپایان درباره فعالیت‌های‌ این صنف توضیح داد: ما در دو روز گذشته نمایشگاه عکس «سیل» را در ورودی مترو میدان ولیعصر برگزار کردیم و مسئله مهم این است که با این جشنواره و تداوم جشنواره‌های این‌چنین جریان‌سازی در فرهنگ و هنر داشته باشیم.

نمایشگاه جنبی این نشان که شامل ۱۶۵عکس برگزیده در پنج بخش است در خانه هنرمندان و در سالن ممیز تا ساعت پنج روز پنجم تیر ادامه خواهد داشت و اختتامیه آن در ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست خبری پوستر طراحی شده توسط حیدر رضایی، گرافیست و عکاس این صنف، رونمایی شد.

۲۵۸۲۵۸

برچسب‌ها:

نظر شما