شناسهٔ خبر: 33527134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر از یک مراسم تودیع و معارفه؛

آمپول عجیب «حریرچی» برای رئیس یک دانشگاه/ ماجرای لرهای تگزاس!

خرم‌آباد- مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حالی با حواشی متعددی همراه بود که مدیر جدید این دستگاه از آمپول عجیبی که «حریرچی» برای او زده سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان که قرار بود روز شنبه برگزار شود پس از وقفه‌ای دو روزه، امروز دوشنبه در سالن اجتماعات دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد. مراسمی که با حواشی خاص خود همراه بود.

فضای کوچک سالن و تلاش سخنرانان برای حفظ صندلی خود!

فضای کوچک سالن اجتماعات یکی از مسائلی بود که مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان را تحت الشعاع قرار داد، به طوری که تعداد زیادی از افراد در بیرون از سالن تنها صدای سخنرانان مراسم را گوش دادند و عده‌ای دیگر ایستاده در سالن نظاره گر مراسم تودیع و معارفه بودند.

فضای کم سالن دست مایه شوخی و اعتراض سخنرانان مراسم نیز شد تا زمانی که حجت الاسلام مرادیان مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی لرستان مشغول سخنرانی بود خطاب به مدیرانی که تازه به سالن وارد شده بودند و صندلی او را اشغال کرده بودند بگوید که صندلیش را محفوظ نگه دارند!

کوروش ساکی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سخنان خود به موضوع فضای کم سالن اشاره کرد و گفت: پیش از برگزاری مراسم به مسئولان ذی ربط گفتم که سالن کوچک است و سالن بزرگ‌تری در نظر بگیرند اما به من قول دادند مراسم خوب برگزار می‌شود.

قول می‌دهم مراسم تودیع خود را در آینده در سالن بزرگ‌تری برگزار کنم

محمدرضا نیکبخت رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در ابتدای سخنان خود نارضایتی از وضعیت برگزاری مراسم را اینگونه ابراز کرد که: خیلی جلسه بدی است امروز، از لحاظ وضعیت سالن و افرادی که سر پا ایستاده‌اند، قرعه من بدتر است که من آخرین سخنران هستم، می‌شد یک سالن اجاره کرد و مردم اینگونه سرپا نایستند.

وی ادامه داد: البته من و آقای ساکی (رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی لرستان) بی تقصیریم چون یکی از ما می‌خواست برود یکی می‌خواست بیاید، مسئولین دانشگاه باید فکری می‌کردند.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین قول داد مراسم تودیع خود را در آینده در سالن بزرگ‌تری برگزار کند!

تعیین تکلیف برای دانشگاه از سوی نیروهای خارج از دانشگاه

اما از دیگر مسائل قابل تأملی که در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطرح شد، موضوع فشارهای سیاسی و تعیین تکلیف برای دانشگاه بود.

حجت الاسلام مرادیان مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه گفت: نباید اجازه داد از بیرون دانشگاه تکلیف تعیین شود برای دانشگاه، باید رئیس دانشگاه حر و آزاد باشد. در استان ما خیلی فشار می‌آورند. چرا باید تعیین تکلیف کنند؟

وی افزود: معاونی که رئیس دانشگاه آن را انتخاب نکند و فلانی او را انتخاب کند معاون رئیس دانشگاه نیست، تشکر می‌کنم از آقای ساکی که در مقابل این مسائل ایستادند. آقای نیکبخت هم با قدرت بیایند و اجازه ندهند کسانی مداخله کنند. استقلال در دانشگاه باید حفظ شود و اجازه ورود دیگران به دانشگاه داده نشود.

جمع مدیران کهگیلویه‌ای جمع شد!

حضور مدیران اهل کهگیلویه لرستان در این مراسم نیز از نکات جالب توجه بود؛ فرماندار بروجرد و مدیرکل میراث فرهنگی لرستان دو مسئول هم تبار با رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان و استاندار لرستان از مدیرانی بودند که خود را به این مراسم تودیع و معارفه رساندند.

سخنان حاشیه‌ای و همراه با طنز رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز پازل حاشیه‌های این مراسم تودیع و معارفه را تکمیل کرد.

خدا را شکر یک لر رفت و یک لر دیگر آمد. لر، لر است دیگر؛ چه لر یاسوجی چه ایلام چه کالیفرنیا و تگزاس‌

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه من و دکتر ساکی باهم رئیس دانشگاه بودیم. باهم رفتیم جلو، سال ۹۲ من رفتم اما آقای ساکی دوباره سمت گرفت و جلوتر رفت؛ حالا آقای ساکی باید بماند و من جلو بروم، افزود: البته این تودیع و معارفه‌ها زیاد است. مهم این است که چقدر مثبت کار کرده‌ایم. اما خدا را شکر یک لر رفت و یک لر دیگر آمد. به قول معروف اگر پِی را بکنیم به هم می رسیم. زبان و گویش ما یکی است و فقط لهجه ما متفاوت است. لر غیر شیعه ندارد. لر، لر است دیگر؛ چه لر یاسوجی چه ایلام چه کالیفرنیا و تگزاس. به قول نماینده مجلس شما لرها پشت گردنشان یکی است.

محمدرضا نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه مرکز سیاست است، افراد کجا بروند حرف بزنند؟ اگر در دانشگاه آدم‌ها نمی‌توانند حرف بزنند پس کجا باید اظهار نظر کرد؟ اگر دانشگاه مرکز تضارب اندیشه نیست کجا هست؟ رهبر انقلاب بارها در مورد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها صحبت کرده‌اند، تصریح کرد: دانشگاه مرکز همه گروه‌ها است. در چارچوب نظام گروه‌ها می‌توانند فعالیت کنند. اما سیاست بازی نه، نباید دانشگاه سکوی پرتاب و سقوط افراد شود.

باید خرج‌ها را کم کنیم

وی با اشاره به اینکه مدیریت سه دسته است، برخی مدیران فرصت ساز هستند، میراث ساز هستند، یک دسته هم هستند که نه چیزی اضافه می‌کنند نه کم، میراث دار هستند؛ اما یک عده‌ای می آیند خرابش می‌کنند و فرصت سوز هستند، ادامه داد: ان شاء الله من از دو دسته اولی باشم. به هر روی شرایط سخت است. همه باید کمک کنند. اول باید خرج‌ها را کم کنیم دوم باید به اندازه نیازمان بسازیم.

«چلغوز آباد» هم رزیدنت زنان دارد اما لرستان ندارد

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه درخواستی از آقای حریرچی دارم. اولاً در دانشگاه علوم پزشکی لرستان رزیدنت زنان نداریم، «چلغوز آباد» هم رزیدنت زنان دارد، شهرهای کوچک و دانشگاه‌های تیپ سه هم رزیدنت زنان دارند؛ اول این کار را حل کنید، گفت: دوم اینکه کارانه دوستان علی رغم تلاش رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه پرداخت نشده است به ویژه در روستاها، سیل هم در لرستان آمده و وضعیت این است، یا دستور بدهید سیل برود جای دیگر یا پول بیاید این‌ور!

من مریضم یک کم چرت و پرت هم می گویم!

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دوره ریاست من مشاور و محافل و … نداریم، تنها رئیس دانشگاه و هیئت رئیسه دانشگاه نقش دارند، یادآور شد: اگر یک کسی نمی‌تواند در دانشکده اش نظر مثبت اعضای هیئت علمی را جلب کند باید برود.

وی ادامه داد: البته من مریضم یک کم چرت و پرت هم می گویم، صبح امروز آقای حریرچی برای من آمپول زد، نمی دانم داخل آمپول چه بود، فکر کنم حرف‌هایم از تاثیر آن آمپول است.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: نظر ما نظر سنجی است. اگر لازم شد همه اعضای هیئت علمی را جمع می‌کنیم می‌گوئیم دوست دارید چه کسی معاون آموزشی باشد. حداقل در دوره من کسی نمی‌تواند در بحث‌های مدیریتی مرکزی دانشگاه دخالتی کند.

نظر شما