شناسهٔ خبر: 33527069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با خبرگزاری دانشجو مطرح شد

گلمرادی: پتروپالایشگاه‌ها اجرای تحریم را برای دشمن سخت می‌کند / در پی جمع کردن نقدینگی از کف بازار هستیم

عضو کمیسیون انرژی گفت: باتوجه به اینکه بازار محصولات پتروپالایشگاه‌ها متنوع است و همچنین باتوجه به گستردگی مشتریانی که باید در این حوزه فعالیت کنند، عملا کار اجرایی شدن تحریم‌ها برای دشمن سخت می‌شود.

صاحب‌خبر -
علی گلمرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به طرح ساخت پتروپالایشگاه ها، اظهار داشت: احداث و توسعه پتروپالایشگاه‌ها یک موضوع بسیار مهم و کارساز است به شرط آنکه یک کار کارشناسی و همه جانبه‌ای در رابطه با آن صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریمی پتروپالایشگاه‌ها می‌تواند به خروج از خام فروشی نفت کمک کند، افزود: با پتروپالایشگاه‌ها از یک سو می‌توانیم ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم و از سوی دیگر اشتغال رونق بیشتری می‌یابد، اقتصاد شکوفا می‌شود و در نهایت ثروت آفرینی بیشتری برای کشور ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: باتوجه به اینکه بازار این محصولات متنوع است و همچنین باتوجه به گستردگی مشتریانی که باید در این حوزه فعالیت کنند، عملا کار اجرایی شدن تحریم‌ها برای دشمن سخت می‌شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این ما به دنبال این هستیم که با سرمایه‌های مردمی این کار را انجام دهیم و عملا نقدینگی را از کف بازار جمع می‌کنیم. این کار باعث می‌شود که پول‌های سرگردانی که در بازار مسکن، خودرو، ارز، طلاو... سرازیر شده و باعث بی ثباتی در بازار اعتباری و مالی کشور می‌شوند را از دستان مردم جمع کنند و عملا با یک تیر چند نشان را مورد هدف قرار می‌دهیم.

عضو کمیسیون انرژی ساخت پتروپالایشگاه‌ها را کار مهمی برشمرد و افزود: لازمه اش این است این طرح چکش کاری شود و همه جوانب کار و ملاحظات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن دیده شود تا مورد استقابل بخش خصوصی قرار گیرد.

گلمرادی در پایان خاطرنشان کرد: فقط با ظرفیت بخش خصوصی می‌توانیم شاهد موفقیت این طرح باشیم که آن هم ملزوماتی دارد که کمیسیون انرژی و دولت باید جدیت و همه جانبه گری بیشتری بر روی آن کاراعمال کنند.

نظر شما