شناسهٔ خبر: 33527034 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

وزیر ورزش: سرخابی‌ها را امسال به هر شکل ممکن واگذار می‌کنیم/ پوری حسینی: نمی‌شود

تسنیم

در حالی که وزیر ورزش می‌گوید خود را موظف می‌داند امسال به هر شکل ممکن استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کنند، پوری حسینی، رئیس پرحاشیه سازمان خصوصی‌سازی که متولی واگذاری این دو باشگاه است تاکید کرده سرخابی‌ها تا پایان امسال خصوصی نمی‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به تازگی درباره روند خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس گفته جلسات مربوط به این موضوع از مدتی پیش مستمراً ادامه دارد و ما خود را موظف می‌دانیم به هر شکل ممکن امسال قانون را اجرا کنیم و استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود. بر اساس قانون، شروع عملیات تعیین قیمت و وارد شدن به فرابورس از شهریور ماه است و پس از آن، پروسه در اختیار سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود و نه وزارت ورزش. معتقدیم اجرای مصوبه قانونی مجلس به شکل کنونی در فرایند خصوصی‌سازی مقداری سخت است؛ بنابراین ما تقاضا داشیم برای سرعت‌دهی به کار، دوستان مرتبط در مجلس اصلاحیه‌ای ارائه کنند تا بتوانیم سریع‌تر فرایند خصوصی‌سازی این دو باشگاه را انجام دهیم. ضمن این که نمایندگان مجلس در قالب طرح، اصلاحیه این قانون را پیگیری خواهند کرد تا فرایند خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس تسهیل و تسریع شود.

اصرار وزیر ورزش بر واگذاری سرخابی‌ها تا پایان امسال در حالی طی یکی دو روز گذشته رسانه‌ای شده است که در پاسخ به این مطلب پوری حسینی رئیس پرحاشیه سازمان خصوصی‌سازی که متولی واگذاری این دو باشگاه است در گفتگو با رسانه‌ها گفته است: عرضه سهام استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس و پذیرش آن نیازمند مقدمه‌هایی است که به نظر می‌رسد این واگذاری به پایان امسال وصال نمی‌دهد.

برای واگذار نشدن سهام این دو باشگاه می‌توان ده‌ها دلیل منطقی را ارائه کرد، اما اگر قرار بر واگذاری حتمی سهام این دو باشگاه است باید گفت که این موضوع نیازمند اراده و همت قوی از سوی مجریان امر به خصوص سازمان خصوصی‌سازی است. بر این اساس از اراده سایر مجریان برای نهایی شدن این امر اطلاعی ندارم اما سازمان خصوصی‌سازی از اراده لازم در این زمینه برخوردار است.

همچنین این باشگاه‌ها باید شرایط پذیرش در فرابورس را کسب کنند که اکنون این موضوع غیرممکن به نظر می‌رسد مگر آنکه دستور اجرای این اقدام داده شود؛ در غیر این صورت اکنون این موضوع طبق مقررات حاکم در فرابورس شدنی نیست.

این گزارش می‌افزاید: چند صدایی و اختلاف نظر در زمینه واگذاری این دو باشگاه در حالی این روزها بیش از پیش از درون دولت تدبیر و امید بروز می‌کند، که بهتر بود مقامات دولتی در وهله نخست تکلیف خود را با شرایط و نحوه واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص کرده، و پس از آن اقدام به اعلام خبر واگذاری این دو باشگاه و مشوش کردن ذهن هواداران می‌کردند!

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما