شناسهٔ خبر: 33527029 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در آستانه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا‏ در لوکزامبورگ،

موگرینی حداکثر درایت را در خلیج فارس خواستار شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت بار دیگر باید بگویم فکر می کنم باید حداکثر خویشتنداری و درایت را در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس به خرج داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‎‎‏ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه نشست نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: امروز ما تلاش خواهیم کرد نگاه راهبردی در این باره داشته باشیم که اتحادیه اروپا چطور می تواند در لحظاتی که بسیار نیاز است، نقش خود را در جهان ایفا کند.

وی افزود ما همچنین پذیرای وزیر خارجه اردن در شورای اتحادیه اروپا خواهیم بود، که با اردن درباره روابط دوجانبه مان و حمایت از این کشور که در خاورمیانه با ما واقعاً همفکر است، تبادل نظر خواهیم کرد. با وزیر خارجه اردن درباره اوضاع خاورمیانه و منطقه (خلیج فارس)‌ در سطح گسترده تر گفتگو خواهیم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: فکر می کنم سخنان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اینکه جهان از عهده یک بحران دیگر، به ویژه در چنین منطقه ای بر نمی آید، بسیار عاقلانه بود. بنابراین، به طور قطع ما با وزیران خارجه در این باره تبادل نظر خواهیم کرد و همانطور که گفتم شما را از نتیجه گفتگوها مطلع خواهم کرد. اما بار دیگر باید بگویم فکر می کنم باید حداکثر خویشتنداری و درایت را به خرج داد.

<div id="video-display-embed-code_3627785"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2453352/3627785?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما