شناسهٔ خبر: 33526880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دادگستری یزد:

هفته قوه قضاییه فرصتی برای خدمت بیشتر به مردم است

نمایندگی یزد

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: هفته قوه قضاییه، فرصتی برای تجلی عملکرد دستگاه قضایی و مجال ارتباط بیشتر و خدمت مضاعف به مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، غلامعلی دهشیری، در جلسه ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه استان یزد، بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما تأکید و بیان کرد: رسانه‌ها حلقه ارتباط مردم و حاکمیت هستند و می‌توانند در هفته‌ای که به واسطه تجلیل از مقام شامخ شهید بهشتی، به عنوان معمار دستگاه قضاء اسلامی به عنوان هفته قوه قضائیه نام‌گذاری شده است، اثرگذار وارد شوند.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی از افراد شاخص و تأثیر گذار انقلاب بود و دشمن فکر می‌کرد با ترور افرادی همچون شهید بهشتی و شهید مطهری می‌تواند از رشد و تعالی این نهضت مردمی جلوگیری کند که بر عکس خون پاک و به ناحق ریخته شده شهید بهشتی و یاران و همفکرانش درخت انقلاب را آبیاری کرد.

وی تأسیس دانشگاه علوم قضائی و همچنین راه‌اندازی پلیس قضائی را از یادگاران شهید بهشتی در نظام قضائی کشور اعلام کرد و گفت: تأسیس دانشگاه علوم قضائی با هدف تربیت نیروی متعهد و اندیشمند برای نشستن بر مسند قضاوت و همچنین راه اندازی پلیس قضائی از ابتکارات این شهید عزیز بود که در کاهش اطاله دادرسی و تحقیق و مستند سازی دقیق ابعاد پرونده‌های قضائی نقش اساسی داشت.

این مقام قضائی تصریح کرد: تبیین ابعاد شخصیتی شهید مظلوم بهشتی به عنوان سیدالشهدا انقلاب اسلامی و تشریح مدیریت علمی و فقهی معمار دستگاه قضائی در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب، از جمله مواردی است که در هفته قوه قضائیه انجام خواهد شد.

وی اعتلای روحیه امید و اعتماد مردم به قوه قضائیه را مهم و ضروری برشمرد و بیان کرد: دشمن با هجمه علیه دستگاه قضائی در پی ضربه زدن به روحیه امید و اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه است که از این رو باید با تبیین و تشریح خدمات دستگاه قضائی و ارائه عملکرد آن به مردم نقشه دشمنان را خنثی کرد.

رئیس کل دادگستری استان، حضور در اجتماعات مردمی، دیدار با نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی و ارتباط با تشکل‌های پر انرژی دانشجویی را از جمله برنامه‌های مهم هفته قوه قضائیه ذکر کرد و گفت: حضور مقامات قضائی و حقوقدانان بسیجی در اجتماعات مردمی و دیدار چهره به چهره با مردم و ارائه مشاوره رایگان و حضور در نماز جمعه نقش مؤثری در ارتقا آگاهی‌های عمومی و حقوقی جامعه دارد.

در این جلسه برنامه‌های ویژه هفته قوه قضائیه با پیشنهاد اعضای جلسه تصویب و برای اجرایی شدن این برنامه‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفت.


انتهای پیام

نظر شما