شناسهٔ خبر: 33526857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش

سرانه فضای آموزشی خراسان شمالی، نصف ایده آل کشوری

خبرگزاری صداوسیما

میانگین ایده آل سرانه فضای آموزشی در کشور، حدود هشت متر مربع است در حالیکه سرانه فضای کنونی استان، چهار متر مربع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ، درسرانه فضای آموزشی خراسان شمالی، نصف ایده آل کشوری بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز خراسان شمالی گفت: با نیازسنجی درست و شناسایی خیران می توان جامعه را یه سمت شکوفایی بویژه در امر تربیت سوق داد.

فاطمه مهاجرانی با بیان اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، حدود هشت متر مربع است افزود: هم اکنون در کشور پنج متر و در خراسان شمالی چهارمتر مربع است. بنابراین به مشارکت بیشتر خیران نیاز داریم.

عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم با بیان اینکه آموزش و پروش به تنهایی قادر به رفع مشکلات و نیازهای دانش آموزان نیست افزود: تک تک افراد جامعه مسئول هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان نیز در این مراسم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم گفت: یکی از زیبایی ها و برکات انقلاب اسلامی، تجلی روحیه مشارکت مردم در کارهای خیر است و باید این فرهنگ، زنده نگه داشته شود .

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز با ابراز گلایه از تعهدات تحقق نیافته سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشور در قبال مدارس خراسان شمالی گفت: سهم بخش خصوصی هم در آموزش و پروش تنها 14درصد است در حالی که  توسعه این نهاد مهم، تنها با کمک بخش خصوصی محقق خواهد شد.

در این جشنواره از مرحوم دکتر محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز ایران، به عنوان بزرگمرد مدرسه ساز یاد شد.

<div id="video-display-embed-code_3629676"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2453343/3629676?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما