شناسهٔ خبر: 33526817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار کرمان:

فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در مراکز درمانی استان 80 درصد بالاست

نمایندگی کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: فوتی‌های مجروحان حوادث رانندگی در مراکز درمانی 85 تا 90 درصد شهرستان های استان بالاست و باید فرمانداران برای مراکز درمانی فکری کنند اگر کسری اعتبار دارند، تامین شود چون اکنون زمان توزیع اعتبار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی امروز 27 خردادماه در جلسه شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی و حمل و نقل استان کرمان با بیان اینکه براساس مصوبه مرکز، آمار تصادفات و تلفات درون شهری باید کاهش یابد، اظهار کرد: در استان کرمان بنا به آمار موجود تلفات حوادث رانندگی منهای تلفات ناشی از خودروهای افغانی‌کش، حدود 16 درصد کاهش داشته که بنابراین جزو استان های برتر در این بخش هستیم.

وی افزود: با احتساب تلفات افغانی‌کش ها کاهش 6 درصدی را در تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته داشته‌ایم که همین امر سبب شد استان کرمان رتبه خوبی را در سطح کشور کسب کند.

موسوی تصریح کرد: بخش عمده ای از تلفات رانندگی در استان کرمان مربوط به تصادفات درون شهری است که در این حوزه چند شهرستان استان آمار بالایی دارند و توصیه تهران و دستورالعمل این است که اقداماتی در این زمینه انجام شود لذا برای سال جاری برنامه ریزی شده تا بتوانیم سیر نزولی تلفات ناشی از رانندگی را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه باید 146 نفر کاهش تلفات رانندگی را تا پایان سال داشته باشیم، بیان کرد: کارهای بسیاری در زمینه کاهش تلفات حوادث رانندگی می شود انجام داد که فرهنگسازی یکی از اقداماتی است که باید در همین راستا صورت گیرد.

وی افزود: فوتی‌های مجروحان حوادث رانندگی در مراکز درمانی 85 تا 90 درصد شهرستان های استان بالاست و باید فرمانداران برای مراکز درمانی فکری کنند و اگر مراکز درمانی کسری اعتبار دارند، تامین شود و اکنون زمان توزیع اعتبار است.

موسوی تصریح کرد: اگر مراکز درمانی در پرسنل، امکانات و .. ضعف و مشکل دارند، باید رفع شود و فرمانداران باید برای حل این مشکلات و رفع نواقص کار کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان درباره تامین اعتبار خرید دوربین های نظارتی پلیس گفت: منبع تامین اعتبار برای دوربین های نظارتی ملی است که با مدیران ملی نیز در همین راستا جلساتی برگزار کرده ایم اما هنوز چیزی در اختیار استان گذاشته نشده است.

موسوی در ادامه بر لزوم همکاری مدیران با رسانه ها در راستای فرهنگسازی مسائل ترافیکی و کاهش تلفات حوادث رانندگی گفت: برای کاهش تلفات جاده‌ای اگر بخواهیم معطل مرکز باشیم، نمی شود کار را پیش برد و نباید به مرکز تکیه کرد. هر چند پیگیری های لازم از مرکز را خواهیم داشت اما باید
خودمان هر چه می توانیم کار کنیم.

معاون عمرانی استانداری کرمان عنوان کرد: یکی از عوامل موثر در کاهش تلفات، نیروهای راهداری و وجود پاسگاه پلیس راه است که در زمینه پاسگاه
ها، استان کرمان جزو رتبه های آخر کشور است زیرا اعتبارات این حوزه ملی است.

موسوی گفت: در سال جاری احداث سه پاسگاه را در شمال استان خواهیم داشت و مجوز ایجاد 17 مرکز خدماتی رفاهی را دریافت کرده ایم و در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما