شناسهٔ خبر: 33526587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسئول بسیج سازندگی کرمانشاه عنوان کرد:

فعالیت ۲۲۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در کرمانشاه /حضور بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز در اردوهای طرح هجرت

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۲۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان فعالیت می کنند، گفت: بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز در اردوهای طرح هجرت امسال حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سرهنگ حسین قبادی بصیر پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان کرمانشاه از برنامه های متنوع سپاه جهت گذراندن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان سخن گفت و اظهار داشت: در این راستا بسیج سازندگی نیز جهت غنی سازی اوقات فراغت چندین فعالیت مهم را در دستور کار دارد.

وی افزود: این برنامه‌ها در قالب اردوهای طرح هجرت و همچنین اردوهای جهادی با حضور دانش آموزان و دانشجویان اجرا خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه بیان داشت: هدف از اجرای این طرح ها انجام کار جهادی و تربیتی است و همانطور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است برای پر کردن هدفمند اوقات فراغت جوانان و همچنین تقویت روحیه جهادگری در دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: امسال در بحث طرح هجرت حدود ۱۲۸۰ نفر دانش‌آموز در این اردوها حضور دارند که مدت زمان اردو برای هر نفر ۱۰ روز است.

قبادی بصیر گفت: دانش آموزان طی این مدت با رنگ‌آمیزی مدارس، تعمیر میز و نیمکت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با فرهنگ کار به طور عملی و تجربی آشنا خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان کرمانشاه وجود دارد گفت: علاوه بر این تعداد گروههای جهادی محله محور نیز که حدود ۱۲۰۰ پایگاه مقاومت هستند در اردوهای جهادی فعالیت خواهند کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه در ادامه به صدمات وارد شده در سیل فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت: قرار است سازمان بسیج سازندگی جهت ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی همکاری کند.

وی خاطرنشان کرد: به این منظور ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان در قالب اردوهای جهادی طی تابستان امسال در این حوزه مشغول به فعالیت خواهند شد.

قبادی بصیر ادامه داد: همچنین جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ۱۸ سالن ورزشی استاندارد در سطح استان داریم که فعالیت هایی همچون فوتبال، والیبال و… در این سالن ها صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین ۷۰ سالن ورزشی صالحین به ابعاد ۳۶۰ متر مربع در سطح استان داریم که فعالیت های رزمی از جمله کشتی تکواندو و … در این سالن ها انجام می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه بیان داشت: از خصوصیت این سالن ها این است که سالن ها در نقاط مختلف روستایی نیز پراکنده هستند.

وی گفت: فعالیت دو استخر شنا در شهر کرمانشاه، اردوهای زیارتی تفریحی، فعالیت حلقه های صالحین در ۱۲۰۰ پایگاه مقاومت نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای پر کردن اوقات فراغت در تابستان در نظر گرفته شده اند.

قبادی بصیر همچنین از اجرای برنامه‌های متنوع در مناطق حاشیه ای شهر که امکان آسیب های اجتماعی در آنجا بیشتر است خبر داد و گفت: در گذشته ۱۰ محله را تحت پوشش داشتیم اما ۱۰ مرحله دیگر به آن اضافه شد و برنامه های ویژه ای با کمک سایر دستگاهها در این محلات اجرا خواهد شد.

نظر شما