شناسهٔ خبر: 33526575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس یونیسف ایران در شیراز:

یونیسف در شرایط سخت و جنگ اقتصادی در کنار مردم ایران می ماند

شیراز- رئیس یونیسف ایران با اشاره به اینکه یونیسف ۷ دهه است که در کنار مردم ایران قرار دارد، گفت: در شرایط سخت و جنگ اقتصادی در کنار مردم ایران می مانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، وین پارکس در نشست شهر دوستدار کودک که ظهر دوشنبه در شورای شهر شیراز برگزار شد با بیان اینکه تحت تاثیر حضور گسترده و متنوع نهادهای دولتی و غیردولتی در این نشست قرار گرفته، افزود: نگران نباشید، یونیسف در ایران خواهد ماند و از طرح شهر دوستدار کودک در ایران حمایت می کند.

وی با اعلام اینکه یونیسف ۷ دهه است که در کنار مردم ایران قرار دارد و در شرایط سخت هیچگاه مردم ایران را چه در شرایط سخت بلایایی طبیعی و جنگ اقتصادی تنها نگذاشته تصریح کرد: یونیسف در کنار مردم ایران می ماند.

پارکس اعلام کرد که یونیسف توانست در مناطق سیل زده دوباره طرح واکسیناسیون را اجرا کند.

وی با ابراز اینکه از این دعوت بسیار خرسند است در ادامه با توجه به ابراز علاقه مندی برای پیوستن شیراز به شبکه شهرهای دوستدار کودکان عنوان کرد: طرح شهر دوستدار کودک ۲۳ سال پیش از سوی یونیسف اجرا شد و خوشبختانه مورد توجه قرار گرفت؛ این پروژه در ایران توسط وزارت کشور درحال پیشروی است و در جهت جلب توجه نهادهای بین المللی موفق بوده است، از این رو اگر این طرح درست اجرا شود کودکان در فرایند تصمیم گیری های شهری نقش موثری خواهند داشت.

رییس یونیسف ایران که ماموریتش در ایران رو به پایان است، اعلام کرد: به نظر من مهمترین جنبه آن مشارکت کودکان در تصمیم گیری های شهری است.

به گفته پارکس، حصول اطمینان از اینکه نظر کودکان در شهرسازی و برنامه ریزی شهری در نظر گرفته می شود از اهداف این طرح است زیرا شاید بزرگترین چالش برنامه ریزی و حفظ ارتباط کودک است که تبریک می گویم شهرداری شیراز توانسته با تاسیس دبیرخانه شهر دوستدار کودک حمایت نهادها را جلب کند.

وی یادآور شد: تلاش های زیادی انجام شده است که با توجه به درخواست وزارت کشور برای حمایت از این طرح خوشحالیم که شیراز هم به شبکه شهرهای دوستدار کودک پیوسته است.

رییس یونیسف ایران تصریح کرد: شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک یونیسف راهی برای همکاری پایدار در جهت حفظ صلح است.

نظر شما