شناسهٔ خبر: 33526287 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

مدیرکل ورزش وجوانان کهگیلویه وبویراحمد :

باید قدر سرمایه‌های اجتماعی خود را بدانیم

علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد که در نشست شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان سخن می‌گفت بیان داشت : سرمایه‌های اجتماعی، ارتباطات و شبکه های وابسته به آنها باعث تقویت حس همکاری و اطمینان در میان افراد یک جامعه می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد ، علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد که در نشست شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان سخن می‌گفت بیان داشت : سرمایه‌های اجتماعی، ارتباطات و شبکه های وابسته به آنها باعث تقویت حس همکاری و اطمینان در میان افراد یک جامعه می‌شود.
سید محمد تقی علوی ،مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم با باز کردن فضای اجتماعی کشور زمینه را برای ظهور، بروز و تقویت نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان عنصر اصلی تأثیرگذار بر تقویت حس تعلق اجتماعی فراهم ساخت، افزود:این اقدام دولت نقش مهمی را در شکل گذاری سرمایه های اجتماعی ایفا کرد.
علوی ،مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد افزود:بی‌شک یکی از شاخصه‌های رشد و توسعه هر جامعه‌ای سرمایه‌های اجتماعی آن جامعه است.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد ، سرمایه‌های اجتماعی کشورمان را واقعیتهای ملموس و ریشه دار در دین، فرهنگ و تاریخ کشورمان دانست و گفت:عملکرد جوانان به عنوان بخش عمده و غیر قابل انکار در سرمایه های اجتماعی را در جریان سیل ستودنی و قابل تقدیر دانست و گفت: اینگونه رفتارهای نسلی که برخی گمان می‌کنند حس تعلق آنها به اجتماع کاهش یافته می‌تواند سرآغاز یک فرهنگ سازی باشد.
وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری بر اهمیت سه محور اصلی این بیانیه یعنی خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی تاکید کرد و گفت: جوانان این نسل در بسیاری از آزمون‌ها از جمله بحران سیل و پس از آن ثابت کردند که توانایی جامعه سازی را نیز دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ترویج یاس و ناامیدی را برنامه‌ای از پیش طراحی شده برای ایجاد سرخوردگی در جامعه عنوان کرد و گفت: در گوشه و کنار می‌شنویم که با تحریم های اعمال شده توسط آمریکا دیگر نمی‌توان در کشور کاری را انجام داد اما سوال من از طراحان چنین آیات یاسی این است که مگر در ۴۰ سال گذشته ما در شرایط غیرتحریم کشور را اداره کرده ایم که حالا از تحریم‌ها بترسیم؟
علوی ،مردم ایران را قهرمانان شرایط سخت و پیچیده دانست و افزود:تحریم‌های غرب علیه کشورمان از روزهای پس از پیروزی انقلاب آغاز شده و تاکنون نیز با روش‌های مختلف ادامه یافته از این رو تحریم های اخیر نیز نمی‌تواند در اراده ملت برای ساخت ایرانی آباد خلل ایجاد کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود:اکنون به خود می بالیم که نه تنها در شهر یاسوج ، بلکه در تعدادی از شهرستانهای استان ظرفیت میزبانی رویدادهای بزرگ کشوری را داریم.
علوی این ظرفیت را پتانسیلی ویژه برای توسعه صنعت توریسم در بخش ورزش دانست و ازحوزه معاونت توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش وجوانان خواست تا زمینه افزایش میزبانی های استان کهگیلویه وبویراحمد در مسابقات کشوری و بین المللی را در سال ۹۸ فراهم سازد.

نظر شما