شناسهٔ خبر: 33525215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کنفرانس گردشگری سلامت فرصتی برای معرفی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل گفت: دومین کنفرانس نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

صاحب‌خبر -

هاشم مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل از قابلیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری و بویژه گردشگری سلامت برخوردار بوده و در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در توسعه آب‌درمانی (هیدروتراپی) و همچنین خدمات جانبی مرتبط با آن، از جمله اقامت و پذیرایی در این منطقه صورت گرفته است.

وی افزود: چگونگی معرفی و شناساندن استان موضوعی است که باید با جدیت دنبال شود و یکی از راه‌های معرفی قابلیت‌های گردشگری یک منطقه برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های توانمندی‌های گردشگری است که در همین راستا برگزاری کنفرانس نمایشگاه اکو با حضور مسؤولان رده بالا و نیز فعالان بخش گردشگری و سلامت این کشورها در مجموع بیش از ۱۵۰ شرکت‌کننده داخلی و خارجی را شامل می‌شود، می‌تواند وسیله آشنایی آنان را با پتانسیل‌های گردشگری استان اردبیل میسر نماید.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: این کنفرانس نمایشگاه ضمن آشنایی شرکت‌کنندگان با توانمندی‌های گردشگری استان، زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری جهان و بالاخص کشورهای عضو اکو در استان اردبیل مهیا خواهد ساخت.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به هر علت و شکلی که انجام شود، اثرات قابل ملاحظه‌ای بر روی متغیرهای کلان اقتصادی از جمله کاهش نرخ بهره، کاهش نرخ ارز، افزایش رشد اقتصادی، کاهش بدهی دولت، بهبود توزیع درآمد، انتقال تکنولوژی، افزایش اشتغال، توسعه صادرات، کاهش واردات و تاثیر مثبت در تراز پرداخت‌ها دارد.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تشریح کرد: گردشگری سلامت در مقایسه با دیگر اشکال گردشگری از درآمدزایی بالاتری برخوردار است و در شرایط فعلی که کشور بخاطر تحریم‌ها، با کاهش درآمدهای ارزی و تجارت خارجی مواجه شده است،  این صنعت می‌تواند برخی از کاستی‌ها را جبران کند و به موتور توسعه استان مبدل گردد و بدیهی است که توسعه آن می‌تواند بسیاری از کسب و کارهای خرد و خدماتی را به تکاپو درآورده و اشتغال‌زایی بالایی ایجاد نماید.

مظفری گفت:در این نمایشگاه، اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با ارائه بسته‌های ویژه سرمایه‌گذاری از جمله کتب راهنمای سرمایه‌گذاری، ۲۳ طرح اولویت‌دار سرمایه‌گذاری، لوح‌ فشرده کلیپ پتانسیل‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری و بروشورهای مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان، به چهار زبان فارسی، آذری، انگلیسی و ترکی استانبولی همکاری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دومین کنفرانس نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو از ۲۸ تا ۳۰ خرداد ماه به میزبانی استان اردبیل برگزار و در آن بیش از ۱۵۰ میهمان خارجی و داخلی متشکل از مقامات عالی وزارت بهداشت، مسؤولین گردشگری کشورهای عضو اکو و سفرای برخی کشورها شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/3463/629/

نظر شما