شناسهٔ خبر: 33525087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

توسعه بخش کشاورزی گامی مهم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است

مشهد- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: توسعه بخش کشاورزی یکی از مهمترین گامهای برای تحقق اقتصاد مقاومتی و در جهت رشد اقتصادی محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا اورانی روز دوشنبه در مراسم تجدید میثال کارکنان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری، به بیانیه گام دوم انقلاب و "سال رونق تولید" اشاره و بیان کرد: بر این اساس وظیفه مظاعفی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عهده یکایک ما گذاشته شده است. امروز در جبهه اقتصاد و جنگ اقتصادی نیز جهادگران عرصه کشاورزی باید در خط نخست باشند.

وی افزود: ظرف چهار سال اخیر وزارت جهاد کشاورزی دوباره تولید گندم را به خودکفایی رسانده است. بر این اساس از ۲۵ فروردین ماه گذشته تاکنون با آغاز کار خرید گندم در سطح کشور بالغ بر دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن و در خراسان رضوی ۶۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه همچنین به نارضایتی وزیر جهاد کشاورزی از وضعیت توسعه کشت گلخانه‌ها در این استان اشاره و بیان کرد: ظرفیت خراسان رضوی در این حوزه با استان‌هایی همچون یزد و اصفهان قابل مقایسه نیست. تاکنون ۳۷۴ هکتار گلخانه در این استان اجرا شده اما احداث دو هزار هکتار گلخانه دیگر تا افق سال ۱۴۰۰ مورد انتظار وزیر جهاد از خراسان رضوی است.

وی همچنین افزایش بازده عملکرد در واحد سطح، توسعه مکانیزاسیون و نیز افزایش بهره وری آب را مهمترین انتظارات از جهاد کشاورزی خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس به کمک مدافعان کشور شتافتیم امروز هم در عرصه اقتصادی باید حوزه کشاورزی را رشد و پرورش دهیم تا این پرچمداری را حفظ کنیم.

اورانی ادامه داد: نهاد انقلابی جهاد سازندگی فعالیت خود را با محرومیت زدایی و سازندگی از دورترین روستاها آغاز کرد، پس از جنگ نیز در قالب مهندسی رزمی اوج بلوغ خود را نشان داد و عنوان سنگرساز بی سنگر را کسب کرد که جاصل این تلاش‌ها در خراسان رضوی تقدیم ۳۱۴ شهید، ۱۶۲۱ جانباز و ۴۲ آزاده به پیشگاه انقلاب اسلامی است.

وی گفت: اگر هر جا صحبت از محرومیت زدایی و سازندگی است قطعاً رشادت و دلاوری و جانفداییهای جهاد گران در اول خط می‌باشد.

همچنین در این مراسم از هشت جوان کارآفرین فعال در حوزه شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با کشاورزی و یک فرد نیکوکار در حوزه آب خراسان رضوی قدردانی شد.

۷۴۹۶/‌۱۸۵۸

برچسب‌ها:

نظر شما