شناسهٔ خبر: 33525033 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ورزشگاه آزادی هم تایید نشده؛

به‌جز استقلال سایر نمایندگان ایران در آسیا هم باید نگران باشند

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ می‌گوید علاوه بر استقلال، سایر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم باید نگران وضعیت خود باشند.

صاحب‌خبر -

سهیل مهدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و شرایط استاندارد ورزشگاه‌ها صحبت‌هایی را مطرح و تاکید کرد به جز استقلال، سه نماینده دیگر ایران هم که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده اند باید نگران باشند.

* خبرگزاری مهر- آقای مهدی! خبرهایی مبنی بر عدم تایید ورزشگاه نقش جهان برای حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا منتشر شده است. آیا این خبر صحت دارد؟

- سهیل مهدی: باید بگویم هنوز هیچ ورزشگاهی برای فصل بعد تایید نشده است و فقط بحث ورزشگاه نقش جهان نیست. از امروز برنامه‌ای برای ممیزی ورزشگاه‌ها داریم. این موضوع می‌طلبد که دوره‌ای را هم برگزار کنیم. حتی ورزشگاه آزادی هم تایید نشده است. باید نواقص را گزارش کنیم. اگر رفع شود که مورد تایید قرار می‌گیرد.

* آیا نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا اخیراً از ورزشگاه‌ها بازدید کرده اند؟

- خیر؛ اینکه می گویم ورزشگاه‌ها تایید نشده به این دلیل است که فصل گذشته به پایان رسیده. باید سیکل جدید تایید ورزشگاه‌ها مجدداً صورت بگیرد. با حساسیت‌های شورای امنیت ملی و مصوبه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، باید کلیه استانداردها و الزامات در ورزشگاه‌ها عملیاتی شود. بعد از آن یک ممیزی خواهیم داشت و گزارش دقیق را برای اداره کل ورزش استان و یا مالک استادیوم می‌فرستیم.

* آیا AFC برای فصل بعد استانداردهای جدیدی را به استادیوم‌ها اضافه کرده است؟

- قطعاً بحث ایمنی و امنیت ورزشگاه‌ها به شدت مورد رصد است و باید نواقص را رفع کرد.

* ورزشگاه نقش جهان فصل گذشته مجوز نگرفت. آیا از سال گذشته اتفاق جدیدی برای برطرف کردن مشکلات رخ داده است؟

- حدود ۶ ماه است که از این ورزشگاه بازدید نداشته ایم. باید مجدداً این ورزشگاه را از نزدیک ببینیم. سال گذشته پیمانکار تازه ورزشگاه را تحویل داده بود و هنوز به صورت کامل تمام نشده بود. برای همین محوطه استادیوم حالت کارگاهی داشت یا پارکینگ‌ها و جاده‌های دسترسی و سکوها مشکلاتی داشت.

* مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری هفته گذشته خود از احتمال حذف یکی از نمایندگان ایران در آسیا به خاطر مشکلات مالی خبر داد. خیلی ها از باشگاه استقلال به عنوان تیمی که از آسیا حذف می شود یاد کردند.

- یک موقع این اعلام نگرانی ها مثبت است تا تیم ها به تکاپو بیافتند. با این حال منظور آقای تاج فقط یک باشگاه نبود. فقط شاید یک مورد حادتر از بقیه بوده است. بهتر است بگوییم هر چهار نماینده ایران باید نگران وضعیت خود برای فصل آینده باشند نه فقط باشگاه استقلال.

* آیا این نگرانی فقط محدود به بدهی های مالی است؟

- شامل تمام موارد می شود؛ از جمله بدهی های مالی، مالکیت باشگاه، استادیوم و مسائلی از این دست.

نظر شما