شناسهٔ خبر: 33524562 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تفکر ولایی پیام مهم غدیر است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تفکر ولایی پیام مهم واقعه غدیر است و برنامه های دهه امامت و ولایت باید محتوا محور باید با استفاده از ظرفیت های مردمی و محتوای غنی اجرا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز دوشنبه در نشست هم اندیشی برنامه های عید سعید غدیر در استان مرکزی، افزود: پشتیبانی و صیانت از جایگاه ولایت فقیه مهمترین پیام غدیر است و باید در ایام دهه امامت و ولایت این محور به خوبی در جامعه تشریح شود.

وی ادامه داد: تفکر ولایی قدرت نرم و از اصول پایه دین مبین اسلام است و پیام واقعه غدیر، ولایت پذیری و تبعیت از قرآن و عترت است که باید زوایا و ابعاد این پیام مترقی به بهترین شکل بازگو و منتشر شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: انس با غدیر موجب علاقه بیشتر به امامت و ولایت، اطاعت‌پذیری بدون قید و شرط، وحدت بین مسلمانان و همچنین روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی کمال و سعادت می‌شود و فاصله گرفتن از غدیر موجب خسران و نابودی است.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: برنامه های عید سعید غدیر باید بر پایه استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی و نقش محوری جوانان برنامه ریزی شود و دستگاه‌های دولتی مسئول نظارت گسترده در امور را انجام دهند.

وی ادامه داد: واگذاری کارها به مردم به ویژه در بخش‌های مذهبی و فرهنگی به مراتب بازدهی مطلوبی را به دنبال خواهد داشت، بنابراین تمام مناسبت‌ها و آیین‌ها مذهبی باید بر این اساس برنامه ریزی شود.

امام جمعه اراک اضافه کرد: اقشار مختلف مردم به خصوص روحانیان در انتقال پیام غدیر به نسل‌های بعدی تکلیف الهی دارند و نسل جوان و نسل‌های آینده باید با محتوای غدیر انس بگیرند و این امر نیازمند تبیین و تشریح ابعاد این واقعه مهم است.

حد فاصل اعیاد قربان تا غدیر با عنوان دهه امات و لایت نامگذاری شده است.

۳۰۱۷/‏۶۰۱۳/‏

برچسب‌ها:

نظر شما