شناسهٔ خبر: 33524129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

یادداشت

وقتی فرهنگ غنی ملی زیر پای عقاید پوچ و شیطانی له می‌شود

تراژدی‌ای که روز به روز دامنه گسترده‌تری می‌یابد و با برچسب لفور یا ارتفاعات آمل بر پیشانی آرمان‌های‌مان مهر می‌خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بلاغ، این روزها خبرهای تلخی از مازندران به چشم می‌خورد، که زنگ خطر آن مدت‌هاست در گوشه و کنار به صدا درآمده‌است، ولی انکار می‌کنیم؛ چرا که در باورمان این حجم از بی اخلاقی نمی‌گنجد، اما باید قبول کنیم که‌این تراژدی روز به روز دامنه گسترده‌تری می‌یابد و با برچسب لفور یا ارتفاعات آمل بر پیشانی آرمان‌های‌مان مهر می‌خورد.

 

پارتی‌های مختلط در دو دهه‌اخیر رواج گسترده‌ای پیدا کرده که با وجود فضای مجازی‌ هموارتر و سرعت بیشتری یافته‌است، فضایی که سیستم اخلاقی نوینی را به خورد جامعه می‌دهد و اولین قدم آن شکستن قیود و محدودیت‌های قانونی و اخلاقی است، که بر محور بی اخلاقی جنسی می‌چرخد.

 

به تصویرکشیدن زرق و برق‌های کامیابی‌های آزادانه زنان و مردان برای تباه کردن روح و روان‌شان کافیست تا عنانی بر اصول اخلاقی این روزهای‌مان باشد و نسل جوان را به تحریف و واژگونی ارزش‌های‌شان سوق دهد که ثمره‌ای جز آشفتگی روح و روان‌شان نخواهد داشت.

 

سیستم اخلاقی نوینی که‌این روزها دنیای غرب را در سیطره خود در آورده و روز به روز با تمام قوا بر اعتقادات‌مان نفوذ پیدا می‌کند، چالش بزرگی است که باید مسئولین و افکار عمومی را درگیر خود کند .

 

باید اعتراف کنیم که پایبندی‌های اخلاقی کم رنگ و کم رنگ‌تر می‌شود و این جنگ اعتقادها بیش از پیش پیروزی‌دشمن را حتمی‌تر می‌کند.

 

پارتی‌های‌شبانه و دورهمی‌های مختلط با اهداف خاص و بعضاً شیطانی از سیاسگذاری‌هایی‌شروع شده‌است که‌اخلاق اولویت آن نبود است و ما در سریال ساسی مانکن گوشه کوچکی از این بی توجهی مسئولین را دیدیم و هر روز در خیابان‌ها، در کافه‌ها، در مراسمات هر چند مذهبی‌مان می‌بیینیم و از این غذه سرطانی بدخیم، سد لفور و یا ارتفاعات آمل، انتظاری عجیب و غیره منتظره نیست.

 

عوارض این پدیده‌اجتماعی، انقلاب فکری است که چون خوره‌ای به جان ذهن و روان نسل جوان رخنه کرده‌است و به سرعت نور شاهد رواج  پدیده‌های نوظهوری چون استخرپارتی، مهمانی‌های مختلط و یا حتی تورهای که به‌اسم گردشگری، کوهنوری برچسب می‌خورد، هستیم.

خرده فرهنگ‌های ملی و دینی، با بی توجهی مسئولین فرهنگی و ارشدمان زیر و پای برخی عقاید پوچ و شیطانی له می‌شود و مهار شبکه‌های اجتماعی و رفتاری سلبی، نمی‌تواند مرهمی برای زخم‌های اخلاق این روزهای جامعه ما باشد، فرهنگ سازی و افزایش آگاهی نه تنها می‌توانند تا حدودی کنترل کننده باشند، بلکه با آسیب شناسی و دلایل گرایش به‌این اجتماعات راه حلی برای بسیاری از ناهنجاری‌های‌ دیگری چون طلاق، اعتیاد و.. می‌تواند باشد که در بستر جامعه یافت می‌شود.

 

آمل، تا به‌امروز مرکز تشیع بودن را بر پیشانی‌ خود طلاکوب کرده و زندگی مردم این خطه با دین آغشته شده‌ است، این قبیل رفتارها، ساختارهای ملی و مذهبی‌مان را می‌شکند و از اعتبار ساقط می‌کند، امید می‌رود با راهکارهای مسئولین امر این بی اخلاقی را که حد ومرزهای فرهنگی‌مان را زیرسوال برده‌است، تا حدودی‌ خنثی کند.

 

اما باید این حقیقت را بپذیریم که نسل امروز در معرض آسیب‌های این قبیل پدیده‌های اجتماعی است که‌اگر عزمی برای حل  آن جزم نشود، شاهد بروز سونامی ویرانگر در اخلاقیات خواهیم بود، همانطور که تیترهای بی اخلاقی زنگ‌های‌ خود را در فواصل کوتاه‌تری به صدا در آورده‌اند و در همین چند روز گذشته ناظر چند ولنگاری‌ اخلاقی بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما