شناسهٔ خبر: 33523925 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مجوزی برای اعمال حداقل حقوق به دانشجو معلمان ابلاغ نشده است/ اطلاعات نادرست به ناامیدی شغلی منجر می‌شود

صاحب‌خبر -

الهیار ترکمن گفت: انتقال اطلاعات نادرست به دانشجو معلمان موجب بدبینی به وزارت آموزش‌وپرورش و ناامیدی شغلی آنها می‌شود.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک دستگاه اجرایی در جایگاه تفسیر قانون نیست و تنها اجراکننده قوانین و مقررات ابلاغی است، افزود: موضوع اعمال حداقل حقوق به دانشجو معلمان در سال‌های گذشته از سازمان اداری و استخدامی کشور استعلام شده است و سازمان مزبور با بیان اینکه حقوق دانشجو معلمان براساس قانون خاص تعیین می‌شود، اعمال حداقل حقوق را برای آنان وارد ندانسته است.

الهیار ترکمن افزود: نکته جالب این است که حاجی بابایی که اکنون معتقد به اعمال حداقل حقوق به احکام حقوق دانشجو معلمان هستند چرا در زمان وزارت خودشان قائل به این موضوع نبودند و در بخشنامه شماره ۲۷۱۶۹۶/۷۰۰ مورخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۱ که در اجرای قانون احیای احکام قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش‌وپرورش صادر کرده اند به‌صراحت دانشجو معلمان را مشمول ماده (۶) قانون فوق الذکر دانسته اند؛ در بخشنامه صادره در زمان وزارت حاجی بابایی نه‌ تنها دانشجو معلمان محق به دریافت حداقل حقوق شناخته‌نشده‌اند، بلکه تصریح کرده اند که اداره کل آموزش‌وپرورش استان موظف است هزینه‌های شبانه روزی و هزینه خوابگاهی را از حقوق دانشجو معلمان کسر کند.

وی تاکید کرد: انتقال اطلاعات نادرست به دانشجو معلمان سبب بدبینی به وزارت آموزش‌وپرورش و ناامیدی شغلی در آنان می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد: دانشجو معلمان، همکاران جوان و سرمایه‌های آینده آموزش و پرورش هستند و قرار است در سه دهه آینده سکان نظام تعلیم و تربیت را در دست داشته باشند. انتقال اطلاعات نادرست به آنان که موجب بدبینی به وزارت آموزش‌وپرورش و ناامیدی شغلی در آنان می‌شود، از سوی هر کس که باشد روا نیست و بر همه ما فرض است که از این سرمایه‌های ارزشمند نظام تعلیم و تربیت کشور دفاع کنیم.

قضاوت درباره اظهارات حاجی بابایی بر عهده دانشجو معلم‌ها

وی گفت: قضاوت در خصوص اظهارات حاجی بابایی را بر عهده خود همکاران دانشجو معلم می‌گذارم. کدام منطق می‌پذیرد که نماینده‌ای از قوه مقننه به‌ تنهایی داعیه دار دفاع از حقوق این عزیزان باشد، اما مسئولین مستقیم در وزارت آموزش و پرورش که نمایندگان قوه مجریه محسوب می‌شوند، خلاف مصالح این عزیزان عمل کنند،‌ به‌طور قطع موفقیت مجموعه در ایجاد یک زمینه کاری مناسب برای دانشجو معلمان مرهون تشریک‌مساعی و تعامل همه عوامل دست اندرکار به‌ویژه دولت و مجلس است.

مجوز اعمال ۴۴۰ هزار تومان افزایش حقوق دانشجو معلمان

الهیار ترکمن بابیان روند اعمال افزایش حقوق دانشجو معلمان بر اساس مصوبات سال جاری افزود: پس از ابلاغ مصوبه افزایش حقوق سال ۱۳۹۸، این وزارت با سازمان اداری و استخدامی کشور مکاتبه و مجوز اعمال ۴۴۰ هزار تومان افزایش را برای حقوق دانشجو معلمان اخذ کرد. در خصوص اعمال حداقل حقوق نیز مکاتبات و پیگیری‌هایی در این زمینه انجام‌شده است و همکاران من در اداره کل امور اداری پیگیر موضوع هستند تا در صورت صدور مجوز از سوی مراجع ذی‌ربط، حداقل حقوق را در احکام همکاران جوان وزارت آموزش‌وپرورش اعمال کنند.

الهیار ترکمن خطاب به دانشجو معلمان تاکید کرد: خدمتگزاران شما در معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش حامی شما هستند و بدون شک تمام تلاش خود را برای ایجاد زمینه کاری مناسب و احقاق حق شما عزیزان در چهار چوب قوانین و مقررات ذی ربط به کار خواهند بست. از آنجاکه وزارت آموزش‌وپرورش نمی‌تواند خود قوانین و مقررات را تفسیر کند، در برخی موارد نیازمند اخذ نظر مراجع ذی ربط است و اگر این فرآیند اندکی طولانی می‌شود دلیلی بر نادیده گرفتن حقوق شما عزیزان نیست. پیگیری‌های برای اخذ نظر مراجع ذی ربط در خصوص اعمال حداقل حقوق به دانشجو معلمان ادامه دارد و به‌محض حصول نتیجه در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما