شناسهٔ خبر: 33523858 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دین‌پرست مطرح کرد

در دوران ریاست‌جمهوری روحانی شاهد افزایش مراودات ایران و روسیه هستیم

71480

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به افزایش مراودات ایران و روسیه در شش سال گذشته گفت: روحانی و پوتین رؤسای جمهور ایران و روسیه تاکنون ۱۷ بار با هم دیدار و گفت‌وگو داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بابک دین‌پرست در سومین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های استانی و منطقه‌ای ایران و روسیه با بیان اینکه در سال‌های گذشته روابط دو کشور رو به گسترش بوده است، خاطرنشان کرد: در دوران ریاست‌جمهوری آقای روحانی شاهد افزایش مراودات و تبادل هیأت‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور در زمینه مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: رؤسای جمهوری دو کشور ایران و روسیه از ابتدای ریاست جمهوری آقای روحانی ۱۷ بار با هم دیدار و گفت‌وگو داشتند که سه بار آن در ایران، پنج بار در روسیه و ۹ دیدار هم در حاشیه نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در سایر کشورها انجام شده است.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه وزارت کشور همچنین با بیان اینکه حجم مبادلات دو کشور در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ افزایش داشته است اما با انتظارات و ظرفیت‌های دو کشور فاصله زیادی دارد، بیان کرد: طی سال‌های گذشته سفرهای متعددی از سوی استانداران دو کشور به مراکز استان‌های طرف مقابل انجام شده است و این سفرها زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی دو کشور را فراهم کرد. همکاری‌های استانی نقش مهمی در گسترش روابط دو کشور دارد و این سفرها می‌تواند گام‌های مهم‌تر و موثرتری برای ارتقای روابط دو کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: در ایران زمینه‌هایی همچون کشاورزی، دامپروری، صنعت، علمی، فرهنگی و گردشگری برای همکاری با روسیه وجود دارد و البته آشنایی همکاران اقتصادی دو کشور از ظرفیت‌های دو طرف یکی از مهمترین عوامل برای توسعه این همکاری‌ها است. باید در زمینه مجوزهای لازم برای تجارت و سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی تلاش کنیم تسهیلات بیشتری فراهم شود. همچنین باید روند صدور ویزا هم برای فعالان اقتصادی بهتر شود.

وی در پایان گفت: ما باید از فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری حمایت کنیم و تلاش کنیم که این کارگروه به مرجعی برای پیگیری مشکلات تجار دو کشور تبدیل شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما