شناسهٔ خبر: 33523696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

با همکاری نمایندگان توانسته ایم گام های موثری در راستای توسعه ارتباط روستایی برداریم

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در دیدار با نمایندگان این استان گفت: امروزه یکی از جنبه های جدی تلاش نمایندگان در توسعه روستاها، توسعه ارتباطات تلفن همراه و اینترنت است که با همکاری نمایندگان توانسته ایم گام های موثری در راستای توسعه ارتباط روستایی برداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در نشستی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد توسعه ارتباطات در مناطق دارای ضعف و یا فاقد سرویس های ارتباطی مورد پیگیری نمایندگان گفت: مطالبات زیادی از نمایندگان در حوزه توسعه و تکمیل ارتباطات در روستاها وجود دارد که با همکاری و پشتیبانی خود نمایندگان بخش اعظم این مشکلات حل گردیده و روستاهای زیادی تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته اند.

سملیان در مورد توسعه ارتباطات در شهرستان های تنگستان و دشتی گفت: با پیگیری های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در هشت روستای این شهرستان مشکل ضعف و یا عدم پوشش همراه مرتفع شده است.

وی در ادامه از ارتقا 19 سایت همراه اول به سرویس های نسل سوم و چهارم خبر داد و افزود: روستای سرمک اخیرا تحت پوشش همراه اول قرار گرفته است و طرح راه اندازی پوشش همراه در دو روستای دهوک و اژدرخوس در حال اجرا است و با همکاری نماینده این شهرستان ها تاکنون 1700 متر جاده جهت دسترسی به محل اجرای سایت بهره برداری شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از تقویت پوشش تلفن همراه در هفت روستای مصوب سفر وزیر ارتباطات به این استان و مورد نظر نماینده مجلس در حوزه انتخابیه جم، عسلویه، دیر و کنگان خبر داد و گفت: در شهرک های مسکونی شهرستان جم از جمله شهرک تندگویان که دارای اهمیت بسیاری برای شرکت های نفت و گاز هستند مشکل ارتباط همراه و سرویس اینترنت بطور کامل حل شده و در پنج روستا تجهیز سرویس تلفن همراه به اینترنت انجام شده است.

سملیان در گزارشی به نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان دشتستان گفت: یکی از مصوبات وزیر ارتباطات برای اجرا در شهرستان دشتستان راه اندازی فیبر اهرم به کلمه و کلمه به بوشکان و بوشکان به تنگ ارم جهت رفع مشکلات ارتباطی در روستاهای منطقه پشت کوه دشتستان است که با همکاری نماینده این شهرستان در راستای حل مشکلات موجود در مسیر، راه اندازی شد.

وی در ادامه افزود: با اتمام پروژه فیبر نوری و در جهت تکمیل پوشش همراه روستایی، پروژه ایجاد پوشش در روستاهای خیرک، شکرک، سنا، بن سنا و بیدو با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری شرکت ارتباطی ایرانسل مراحل نهایی خود را می گذراند.

مدیر کل ارتباطات استان بوشهر در مورد پروژه های ارتباطی شهرستان گناوه در گزارشی به نماینده مجلس شورای اسلامی این شهرستان گفت: در روستای چهار برج نیز جانمایی برای اجرای دکل همراه صورت گرفته است و طی دو ماه آینده پوشش این روستا تکمیل می شود.

وی با اعلام خبر توسعه پوشش همراه در مناطق روستایی رود شور، جزیره شمالی و محمدی و خیابان های اصلی شهر گناوه خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح راه اندازی اینترنت نسل چهارم در روستای تل تل که اهمیت بسیاری برای مردم این روستا داشت با حضور نماینده مجلس مردم این شهرستان افتتاح شد.

نظر شما