شناسهٔ خبر: 33523613 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار رئیس سنای افغانستان به نماینده ویژه آمریکا

رئیس مجلس سنای افغانستان به نماینده ویژه آمریکا در امور صلح این کشور هشدار داد که در صورت معامله و پنهانکاری در مذاکرات با طالبان، نمایندگان سنا اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «فضل هادی مسلم‌یار» رئیس سنای افغانستان خواستار توضیح «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا راجع به روند مذاکرات صلح با طالبان و ارائه جزئیات در این باره شد.

وی افزود که نماینده آمریکا مسئولیت خود را در رابطه با صلح انجام نداده است.

مسلم‌یار تصریح کرد که این دیپلمات آمریکایی باید جزئیات مذاکرات با طالبان را با کمیته روابط خارجی سنا در میان بگذارد.

پیش از این نیز شماری از نمایندگان سنای افغانستان، خلیلزاد را به پنهانکاری درباره گفت‌وگوها با طالبان متهم کرده بودند.

«عبدالوهاب عرفان» از اعضای سنا نیز با اظهار این موضوع تأکید کرد که آمریکا تمامی جزئیات را در اختیار دولت و مردم افغانستان قرار نمی‌دهد.

عرفان اظهار داشت: واشنگتن در حالی بر اراده خود برای برقراری صلح در افغانستان تأکید دارد که از طرفی سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان می‌گوید که صلح با طالبان به‌معنی پایان جنگ در افغانستان نیست و این تناقضات آمریکایی‌ها مردم را بیش از گذشته نسبت به اراده آمریکا برای برقراری صلح در افغانستان نگران کرده است.

«کامل بیک حسینی» از دیگر اعضای سنا نیز با اعلام اینکه دور هفتم مذاکرات آمریکا و طالبان به‌زودی آغاز می‌شود نیز گفت که مردم و دولت افغانستان از نتایج شش دور گذشته چیزی نمی‌دانند.

انتهای پیام/.*

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما