شناسهٔ خبر: 33522102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تبیین "منطق مقاومت" در گفت‌وگو با ائمه جمعه سراسر کشور:

"منطق مقاومت"؛ عامل ثبات، عزت و استقلال کشور است‏/ هزینه تسلیم شدن بیشتر از هزینه مقاومت است

ائمه جمعه سراسر کشور در گفت‌وگو‌هایی با حمایت از مواضع رهبر حکیم انقلاب، راهکار عبور از بحران‌ها و پیروزی نهایی ملت ایران را ایستادگی بر منطق مقاومت دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رهبر معظم انقلاب در مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) که در حرم مطهر امام راحل و با حضور عموم مردم برگزار شد، به تبیین مفهوم مقاومت ضرورت ایستادگی ملت برابر زورگویی‌ قدرت‌های دنیا پرداختند. جان کلام ایشان این بود که مقاومت راه منطقی، عقلانی و فطری هر ملتی در برابر زورگویی و گردن کلفتی قدرتهاست. ائمه جمعه سراسر کشور نیز در گفت‌وگو‌هایی با حمایت از مواضع رهبر حکیم انقلاب، راهکار عبور از بحران‌ها و پیروزی نهایی ملت ایران را ایستادگی بر منطق مقاومت دانستند.

 

آیت الله حسینی بوشهری:
"منطق مقاومت" عامل ثبات، عزت و استقلال کشور است/ عقب نشینی زمینه پیشروی دشمن را فراهم می کند

آیت الله سید هاشم بوشهری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره اینکه مقام معظم رهبری در خصوص مقاومت به چند نکته کلیدی و اساسی اشاره کردند ، اظهار داشت:  باید مبانی مقاومت را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: اصل مقاومت یک امر طبیعی است که انسان در هنگام برخورد با دشمنی که قصد دارد حقوق مردم را سلب کند و استقلال کشور را به وابستگی تبدیل کند مانند شرایط قبل از انقلاب ؛ پس طبیعی است که انسان در چنین جاه طلبی ها و تحقیرهایی واکنش لازم را نشان دهد و ما به این واکنش طبیعی مقاومت می گوئیم.

امام جمعه قم افزود: امام خمینی(ره) زمانی که نهضت را شروع کرد همیشه مورد نقد بود لذا عده ای با این تعبیرات می گفتند که امام با این اقدامات خود می خواهد عده ای را به کشتن بدهد و در ذهن آنها این بود که باید در مقابل دشمن تسلیم بود چون این مسئله به عنوان یک امر رایجی شده بود و افراد نمی خواستند در مقابل طراحی هایی که دنیای استکبار دارد مقاومت کنند.

وی بیان داشت: بنابراین اصل مقاومت یک امر طبیعی است و زمانی که حقوق انسان می خواهد پایمال و استقلال او دستخوش تغییر و مورد تحقیر واقع شود باید انسان از خود مقاومت نشان دهد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مقاومت موجب عقب نشینی دشمن می شود، ابراز داشت: تجربه نشان داده است زمانی که انسان یک قدم در راه خاص دشمن گام برمی دارد دشمن آن گونه نیست که کوتاه بیاید بلکه دشمن تلاش می کند فشار را بیشتر کند اگر انسان بخواهد در مقابل دشمن ایستادگی کند دشمن وادارد به عقب نشینی می شود ما از ابتدای انقلاب تا کنون با این مسئله مواجه بودیم و دشمنان ایران اساسا جمهوری اسلامی را نمی خواهند دشمنان ایران در جنگ تحمیلی در تلاش بودند تا نظام اسلامی را از بین ببرند و اگر این مقاومت های مردم در دفاع مقدس نبود طبیعتا امروزی وجود نداشت.

وی ادامه داد: نکته دیگری که وجود دارد این است ، هزینه ای که انسان بابت تسلیم شدن در مقابل دشمن می پردازد به مراتب بیش از هزینه ای است که در مقابل مقاومت می پردازد؛ قبل از انقلاب شاه تسلیم بی چون و چرا بود که در مقابل او نفت کشور را به غارت می بردند، اقتصاد را از بین برده بودند و اساسا سفارت آمریکا برای کشور تصمیم می گرفت که نتیجه این تسلیم عمل به خواسته دشمن بود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیات و روایات، خاطرنشان کرد: نکته دیگری این است که بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین(ع) وعده داده شده است که اگر در مسیر الهی گام بردارید و اهداف الهی را دنبال کنید و طبیعتا در مقابل ظالم ایستادند جز وعده های الهی است که اگر شما ایستادگی کردید ما هم به شما نصرت عنایت می کنیم .

وی اضافه کرد:  پس بنابراین مقاومت یک امر طبیعی است و مقاومت باعث می شود که ما هزینه کمتری بپردزایم ممکن است شهید بدهیم کشته هم بدهیم اما در مقایسه با اینکه بخواهیم کشور را تسلیم  بیگانه کنیم خیلی تفاوت وجود دارد و علاوه بر این هم آیات الهی به ما وعده نصرت و پیروزی داده است .

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: نکته بعدی این است که دشمن این گونه نیست که با عقب نشینی ما او هم متوقف شود دشمن پیش روی خواهد کردو آن عقب نشینی ما نه تنها مانع پیش روی دشمن نخواهد شد بلکه زمینه پیشروی دشمن را هم فراهم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مقاومت عامل ثبات کشور است مقاومت مایع عزت کشور است مقاومت موجب حفظ استقلال کشور است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مقاومت هم وظیفه است و هم ممکن، گفت: ما در طول این مدت به تعبیر یکی از این خارجی ها دکترین مقاومت امام را مطرح کرده و این را به عنوان یک اصل برای دنیا معرفی کرده ایم و این حرکت امام به عنوان یک الگو برای تمام دنیا گفته شده است.

 

امام جمعه شاندیز:
مذاکره چیزی جز هزینه برای انقلاب نداشت/ تفکر سازش همان تفکر لیبرالیستی است

جت الاسلام علی بهمنی، امام جمعه شهرستان شاندیز در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، با اشاره به اینکه انقلاب ما بر اساس مقاومت پدید آمده است اظهار کرد: امام خمینی(ره) مقابل ظلم شاه ایستاد و مقاومت کرد و مردم نیز مشکلات و سختی‌ها را تحمل کردند تا انقلابمان به پیروزی رسید.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب نیز به دلیل مقاومت و ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی همواره کشور در زمینه‌های مختلف مانند زمینه علمی، فرهنگی و اجتماعی در حال پیشرفت بوده است که البته این مقاومت هزینه‌هایی برای این کشور داشته است.

حجت الاسلام بهمنی با اشاره به جنگ 8 ساله در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان بدون هزینه نبوده و شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای هسته ای نمونه‌های این هزینه هستند اما همواره هزینه سازش بیشتر از مقاومت است.

امام جمعه شاندیز تأکید کرد: مذاکره چیزی جز هزینه برای انقلاب اسلامی نداشته است و مذاکره جزو تاکتیک های دشمن برای تحمیل خواسته هایش به ما بوده و نمونه آن برجام است که ما در این مذاکره جهانی که چندین کشور دیگر پای آن را امضا کردند اما ناگهان آمریکا به صورت یک جانبه و بدون توجه به قوانین بین المللی از آن خارج شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در مذاکره تنها به دنبال گرفتن امتیاز از ماست، خاطر نشان کرد: تفکر سازش همان تفکر لیبرالیستی است که هیچ فایده ای برای کشور و مردم نداشته و تنها باعث دادن امتیاز بیشتر به دشمن شده است.

حجت الاسلام بهمنی تصریح کرد: جبهه مقاومت در هر نقطه ای که حضور پیدا کرد پیروزی شد و نشان داده که مقاومت پیامدی جز خیر و برکت ندارد و بهترین الگو برای کشورهای اسلامی است و اگر این مقاومت وجود نداشت امروز عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن از دست مسلمانان خارج می‌شد و زیر پای دشمنان له می‌شدند.

 

امام‌جمعه موقت اصفهان:
بیشتر از آنکه با استکبار روبرو باشیم، با عوامل داخلی روبرو هستیم

 حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با صاحب نیوز اظهار کرد: مقاومت را در سال‌های دفاع مقدس و با دست خالی در مقابل سیل تهاجم های غرب و با افتخار آفرینی جوانان و نوجوانان کشور تجربه کردیم و باید از این تجربه ها در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استفاده کنیم.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه باید در مقابل زیاده خواهی دشمن و نیرنگ های آمریکا، محکم و استوار ایستادگی کنیم، گفت: چندین سال است که دشمنان فرهنگ ما را به صورت های مختلف نشانه گرفتند و یا در بحث اقتصاد، کشور را دچار تحریم‌های گوناگون کردند که باید در مقابل این ها ایستادگی و مقاومت کرد.

وی افزود: ما به گذشته که نگاه می‎کنیم می‌بینیم که در صدر اسلام هم مسلمانان را تحریم کردند؛ پیامبر اکرم(ص) و همراهان ایشان چند سال در شعب ابی‌طالب با انواع تحریم‌ها سختی کشیدید اما در مقابل کفار ایستادگی کردند و همین مقاومت و ایستادگی باعث پیروزی مسلمانان شد.

حجت‌الاسلام رهبر با توضیح اینکه در واقعه کربلا می‌بینیم که آب را بر روی اهل‌بیت (ع) بستند که صحنه‌های تحریم و فشار در تاریخ اسلام و ایران ریشه تاریخی دارد، اضافه کرد: با رجوع به گذشته در می‎یابیم که نقش مدیران و مسئولان مؤثر و حیاتی است.

وی تأکید کرد: مردم ما صبور و استوار هستند و این صبر مردم را در راهپیمایی با شکوه روز قدس دیدیم، باید مسئولان کشور مقاومت را از مردم یاد بگیرند، جلوی هدر رفتن بیت‌المال، حقوق‌های نجومی، محتکران و اخلالگران بازار را باید گرفت.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بیشتر از آن‎که با دشمن و استکبار روبه‌رو باشیم با عوامل داخلی آن‌ها که نظام و ملت را تخریب می‌کنند، روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: باید در سه عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مقاومت کنیم؛ دشمن روزی فشار نظامی بر ایران وارد می‌کرد، امّا امروز به برکت خون شهدا دشمن جرئت ندارد در این عرصه با ملّت ایران مبارزه کند.

 

امام جمعه بوکان:
دشمنان در برابر تفکر منطق مقاومت شکست خورده‌اند

ماموستا عباس احمدی در گفت‌و‌گو با کانی پرس، با اشاره به واژه بسیار مهم منطق مقاومت در سخنان رهبری، اظهار داشت: اکنون و در این شرایط ویژه بهترین راه پیروزی در برابر دشمنان نظام مقاومت است.

وی، افزود: بی تردید تسلیم شدن در برابر دشمنان بسیار پرهزینه تر از مقاومت است و ما این مهم را طی چند دهه گذشته در سطح جهان به خوبی دیده‌ایم.

امام جمعه بوکان، با اشاره به ریشه تاریخی منطق مقاومت در اسلام، عنوان کرد: یاران پیامبر(ص) در شعب ابی‌طالب با اندیشه منطق مقاومت بر سخت‌ترین تحریم‌ها پیروز شدند و این مهم نیز همچنان ادامه دارد.

وی، ادامه داد: با نگاهی به وضعیت کنونی خاورمیانه به خوبی می‌توان دید که دشمنان اسلام با صرف هزینه‌های میلیارد دلاری در مقابل تفکر مقاومت شکست خورده‌اند و این ناکامی‌ها تا منطق مقاومت پا برجا باشد همچنان ادامه خواهد داشت.

ماموستا احمدی، تصریح کرد: همچنان که رهبری فرمودند، تجربه مقاومت همواره عقب نشینی دشمن و تجربه تسلیم همواره فشار مضاعف و بدون حد یقف دشمن بوده است. بی شک شاهد پیروزی ملت ایران و شکست مفتضحانه دشمن در این جنگ اقتصادی و رسانه‌ای خواهیم بود.

وی، ادامه داد: به یقین می توان گفت که اکنون اندیشه مقاومت که از صدر اسلام آغاز شده و امام عزیز(ره) و رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده آن بودند در نهایت سبب افول و نابودی دشمنان اسلام خواهد شد.

امام حمعه بوکان، در پایان گفت: باید روحیه مقاومت و ایستادگی مورد تاکید مقام معظم رهبری تا رسیدن به تمام اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی روز به روز تقویت شود و مردم هیچ‌گاه دست از آن بر ندارند.

 

امام جمعه طبس:
آمریکا دنبال شعارهای عوام‌فریبانه است/ نیروهای مقاومت دست برتر را دارند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا محمدی امام جمعه طبس در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، پیرامون سخنان مقام معظم رهبری در روز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اظهار کرد: از آن‌جایی که اقدامات امام خمینی (ره) انقلاب، قیام، حرکت و ایستادگی در مقابل ظلم و ظالم برای رضای خداوند بود، خداوند محبت امام را در دل‌ها انداخت و همه مردم دنیا جذب ایشان شدند.

وی افزود: مردم دنیا دیدند که رهبر کبیر انقلاب برای نجات مسلمانان قیام کردند به همین دلیل اکنون پس از گذشت سی سال، سالگردشان پر فروغ‌تر برگزار می‌شود.

امام جمعه طبس تصریح کرد: با وجود قدرت رو به رشد مقاومت و رو به نابودی صهیونیست و آمریکا قطعا تسلیم شدن در این موقعیت به معنای جهالت و حماقت است.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: این یک ادعا نیست که رهبر معظم انقلاب فرمودند بلکه این یک خبر است و تحلیل نیز نیست که تحلیلش کنیم این‌ها واقعیت‌هایی است که رخ داده است.

وی با بیان این‌که جریان مقاومت اسلامی در هر جایی که رخ داده نشانه استقامت و ایستادگی مردم بوده است، عنوان کرد: هر جا استقامت مردم بیشتر بوده مقاومت رشد و نظام سلطه عقب نشینی کرده است.

امام جمعه طبس با بیان این‌که این جبهه و نیروهای مقاومت هستند که دست برتر را دارند، بیان کرد: وقتی شرایط این‌گونه است و جبهه مقاومت موفقیت‌های چشمگیری داشته عقل هیچ انسان سالمی نمی‌پذیرد که از این موقعیت برتر دست بردارند و خودشان را به خفت و خواری در مقابل نظامی که هیچ بویی از انسانیت و بشریت نبرده بیاندازد.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: خداوند سرنوشت هر مؤمنی را به خود او واگذار کرده و به او اجازه نداده خود را ذلیل کند و امروز زیر بار ظلم و ستم استکبار رفتن به معنای ذلت کشور و نظام است.

وی با بیان این‌که تسلیم به معنای منابع و سرمایه را به یغما بردن است، افزود: این هزینه مادی تسلیم شدن است اما از آن طرف کشورهای غارت‌گر هیچ عزتی برای مردم  آن کشورها قائل نیستند.

امام جمعه طبس با بیان این‌که مقاومت دستور دین ما است، متذکر شد: در مقاومت اقتدار کشور و اسلام حفظ می‌شود و ارزش‌های انقلاب اسلامی زنده می‌ماند.

حجت‌الاسلام محمدی یادآور شد: دیدیم برجام پس از سه سال که به امضا رسید نهایتا آمریکا یک طرفه از آن خارج شد این هزینه مختصر سازش بود اما دیدیم داعشی که با تمام قوا آمد و هدف اصلیش ایران بود، الحمدالله با مقاومت به شکست مفتضحانه مبتلا شدند و یک شکست بر پرونده شکست‌های آمریکا و اذنابشان ثبت شد.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری درخصوص شیطان خواندن آمریکا، گفت: شیطان جهت گمراه کردن انسان‌ها و ملت‌ها تلاش می‌کند جز انسان‌های خاصی که به تعبیر قرآن انسان‌های مخلص هستند و بنابراین چون کار شیطان نیرنگ بازی و زیبا جلوه دادن باطل است عقل سالم و انسانیت حکم می‌کند که فریب این نیرنگ‌ها را نخورد.

امام جمعه طبس ادامه داد: چهل سال است که کارهای مکارانه آمریکا را در صحنه‌های مختلف تجربه کردیم و دیدیم آمریکا هیچ موقع به نفع ملت‌ها اقدامی نداشته و دنبال شعارهای عوام فریب است بنابراین این بیداری ملت‌ها را می‌طلبد تا دشمنان را بشناسند و نزدیک شدن به دشمنان قدرت مکاری آن‌ها را بالا می‌برد و ممکن است ضربه‌های خود را بیشتر کنند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان این‌که در عین حال که نفت یک موضوع اقتصادی است به یک موضوع سیاسی نیز تبدیل شده است، عنوان کرد: چون تعیین کننده قیمت نفت سیاستمدارادن و و مکاران دنیا هستند و نرخ‌گذاری عملا در اختیار ما نیست بایستی این سرمایه ملی که گذشتگان برای ما گذاشتند و ما نیز باید برای آیندگان بگذاریم انصاف و عدالت حکم می‌کند که از این به جا و درست استفاده شود.

وی تأکید کرد: باید از این سرمایه در راستای منافع ملی بیشتر استفاده کنیم و اقتصاد را تا حدی که امکان دارد از نفت جدا کرد.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: اگر به رونق تولید ملی و ارزش کالای داخلی توجه بیشتری شود و کارخانه‌ها فعال شوند، نیاز ما به امرار معاش و امور جاری کشور به نفت کمتر خواهد شد و این یک سیاست نظام اسلامی در راستای اقتصاد مقاومتی است که اگر نتیجه دهد اثرات خوبی خواهد داشت.

 

امام جمعه شهرستان راز و جرگلان:
حضور آمریکا در برجام منفعت‌طلبانه و یک طرفه بود/جبهه مقاومت معادلات استکبار را به هم ریخته است

حجت الاسلام نادعلیزاده، امام جمعه شهرستان راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، با اشاره به نتیجه مذاکره ایران در موضوع برجام، عنوان کرد: حضور آمریکا از گذشته تا کنون چه در منطقه و چه در برجام به صورت یکطرفه و منفعت طلبانه بوده و به هیچ وجه به تعهدات پایبند نبوده و برخلاف آن عمل کرده است.

حجت الاسلام نادعلیزاده منطق مقاومت را ایستادگی در برابر نظام استکباری و سلطه خواند و گفت: جبهه مقاومت اگرچه دچار هزینه می شود اما در برابر حملات و تهدیدات دشمن با روحیه پایداری و استقامت در راه رسیدن به نصرت و وعده الهی نزدیک تر می شود.

وی هم چنین افزود: جبهه مقاومت اگرچه تحت فشار سیاسی و اقتصادی استکبار قرار گرفته اما توانسته نقشه و معادلات استکبار را بهم بزند.

وی تصریح کرد: نمونه های مختلف جریان مقاومت در منطقه مانند حزب الله و حماس در برابر رژیم صهیونیستی، ملت یمن در برابر آل سعود و جمهوری اسلامی در برابر آمریکا و غرب در 4 دهه گذشته با فشار سیاسی و اقتصادی توانسته بر توطئه ها و فتنه های دشمنان مقاومت و نمونه بارز استقلال و اقتدار برای جهان باشد.

حجت الاسلام نادعلیزاده با بیان اینکه آیا در گذشته آمریکا بر ایران سلطه داشته و خواسته هایش را عملیاتی می کرد، مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی مردم برطرف شد خاطر نشان کرد: سوابق و شواهد خوی استکباری آمریکا نشان می دهد که تن دادن به خواسته های آنان مشکلات را حل نخواهد کرد.

امام جمعه شهرستان راز و جرگلان دلیل بی اعتمادی مقام معظم رهبری به آمریکا را  بدعهدی آنان عنوان و اظهار کرد: همه خواسته های آمریکا فقط تسلیم شدن دربرابر آنان است نشأت گرفته از خوی استکباری و زیاده خواهی در معاهدات است که دلیل اصلی بی اعتمادی رهبر انقلاب به آنان است.

 

آیت‌الله خاتمی:
منطق مقاومت رمز پیروزی ایران اسلامی است‏/ توطئه اقتصادی دشمن با کار جهادی و انقلابی بی‌اثر می‌شود

آیت‌الله علی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقاومت گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه منطق مقاومت و ایستادگی رمز پیروزی ایران اسلامی است، ابراز کرد: باید در مقتابل دشمن و انواع توطئه‌هایش مقاومت کرد و پا پس نکشید.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه آمریکایی‌ها هر روز یک نقش را بازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: روزی آمریکا 17 ناو خود و انواع موشک و هواپیماهای جنگی‌اش را به منطقه می‌آورد تا خوف و ترس ایجاد کند اما همین مقاومت ایران اسلامی است که سبب عقب نشینی آنها از مواضع‌شان شده است.

وی با اشاره به اینکه هرجا مقاومت کردیم، پیروز بودیم تصریح کرد: مقاومت هزینه دارد اما هزینه‌های سازش بسیار بیشتر از هزینه‌های مقاومت هست.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به خوبی دست آمریکایی‌ها را خوانده است، عنوان کرد: آمریکایی‌ها بعد از ناکارآمد دیدن تهدیدات‌شان اکنون با پیشنهاد مذاکره به دنبال پیاده کردن نقشه‌های شوم خود هستند، آن چیزی که مقام معظم رهبری آن را زرنگ بازی سیاسی آمریکایی‌ها تعبیر کردند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید کمر همت به حل مشکلات اقتصادی کشور ببندند، گفت: اگر مسئولان ظرفیت‌های کشور را باور داشته باشند و به صورت جهادی و انقلابی در راستای حل مشکلات کشور تلاش کنند به طور یقین توطئه اقتصادی دشمن نیز بی‌اثر خواهد شد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه شرط پیشرفت‌های کشور نزدیک نشدن آمریکا است، اظهار کرد: نصرت الهی همواره بعد از مقاومت و ایستادگی نصیب ملت خواهد شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای حرف‌های فریبنده آمریکایی‌ها را باور می‌کنند، خاطرنشان کرد: تجربه و تاریخ نشان داده که هرجا به آمریکایی‌ها اعتماد شده ملت و کشور ضرر کرده است.

 

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز:
جبهه مقاومت امروز از هر وقت دیگری قوی‌تر است

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه تمام پیشرفت های انقلاب اسلامی در طی چهل سال از عمر بابرکت آن نتیجه مقاومت و ایستادگی بوده است، افزود: در هر برهه از تاریخ که بنگریم به وضوح مشخص است که پیروزی ها نتیجه مقاومت و ایستادگی بوده در زمان فتح مکه، در هشت سال جنگ تحمیلی و بعد از آن در طی این سال ها مقاومت نتیجه داد.
 
وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: اگر چه در این راه خون های زیادی ریخته شد اما سر در مقابل دشمن خم نکرده ایم به گونه ای که هم اکنون کشورهای همسایه ما هیچ آرامش و آسایشی ندارند اما با توکل بر خدا، بیانات رهبر معظم انقلاب و وحدت و برادری و مقاومتی که در بین این ملت وجود دارد همچنان در مقابل تهدیدها و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان پیروز میدان بوده و هستیم.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز با بیان اینکه عقب نشینی در مقابل ظلم تنها موجب چیرگی و تسلط دشمن بر ما می شود، ادامه داد: باید مقاومت و ایستادگی کرد و متحد بود تا در ادامه راه خود را نبازیم اگر غیر از این باشد به دشمن اجازه دخالت و نزدیکی به خود را دادیم که این هرگز میسر نخواهد شد و به دشمن اجازه نزدیکی نمی دهیم چرا که دشمن به دنبال تفرقه و اختلاف پراکنی و برادر کشی است.
 
وی با بیان اینکه هزینه تسلیم بیشتر از هزینه مقاومت در برابر دشمن است، افزود: هدف آمریکا این است که ملت ایران در برابر زورگویی های آنان سر تسلیم فرو آورد اما ملت ایران زیر بار خفت نمی رود و دل خوش به مذاکره نیست بلکه با مقاومت وایستادگی دشمن را در اجرای اهداف شومش عقب می راند.
 
رسولی زاده ادامه داد: برای حل مشکلات کشور باید دل به داخل بست نه خارج، مذاکره جواب نمی دهد دشمن از احزاب سیاسی و فِرق آن می خواهد سوء استفاده به نفع خودش کند که ملت ایران باید هشیار و آگاه باشد چرا که در این زمینه سخنان رهبر انقلاب فصل الخطاب و چراغ راه هدایت است.
 
وی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت از هر روز دیگر قوی تر است، تصریح کرد: مسئولان باید با همبستگی ملی و کنار گذاشتن دعواهای سیاسی به راهکارهای رونق تولید و ارزش پول ملی و همچنین رسیدگی و کوتاه کردن دست اختلاسگران و مفسدان اقتصادی بپردازند.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز با بیان اینکه انتخاب ترامپ، همراهی با رژیم کودک کش صهیونیستی و اشغال سرزمین ها از جمله نشانه های سقوط دولت آمریکا است، ادامه داد: به فرموده رهبر انقلاب زرنگ بازی سیاسی رئیس جمهور آمریکا هرگز نمی تواند مسئولان و ملت ایران که آگاه و بصیر هستند را فریب دهد.
 

امام جمعه اهل سنت چابهار:
حمایت از مظلوم و مبارزه با استکبار هدف همیشگی است

مولوی عبدالواحد بزرگزاده، امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران افزود: مستکبرین جهانی در ابتدای حرکت خود از شیوه های نظامی در راستای تحقق اهدافشان بهره گرفتند اما با گذشت زمان و ظهور تکنولوژی های جدید این جریان به سوی سلطه فرهنگی روی آورد، به گونه ای که برای تسخیر کشورهای غیرهمسو به ابزار و شیوه های فرهنگی متوسل شدند.
 
وی ادامه داد: امام راحل همواره به ملت های اسلامی هشدار داده اند و آنها را در خصوص ماهیت جدید استکبار بر حذر داشته اند.
 
مولوی اهل سنت چابهار با اشاره به گسترش روز افزون تفکر انقلاب اسلامی که یکی از خواسته های بنیانگذار نظام مقدس اسلامی بود به جهان است، یادآور شد: گسترش این فرهنگ در میان ملت ها منطقه سبب شده که امروز دیگر رژیم منحوس صهیونیستی توانایی مقابله با محور مقاومت را نداشته باشد.
 
وی گفت: باید بدانیم که مخالفت‌ها و دشمنی‌ها با ایران همیشه ادامه خواهد داشت و این امر در هر دوره‌ای به شکلی بروز می‌کند گاهی با ترور شخصیت‌های علمی و اصلی نظام، در دوره‌ای با هجمه نظامی، دوره‌ای با تهاجم فرهنگی و اکنون هم محاصره اقتصادی خود را نشان می دهد.
 
مولوی بزرگزاده تصریح کرد: در زمانی که کشور در تحریم همه جانبه است باید همه اجزای کشور به گونه‌ای طراحی شوند که از آن در برابر تهدیدها حفاظت کند و مسیر رسیدن به اهداف را هموار سازد.
 
وی ادامه داد: رونق تولید در شرایط کنونی تنها راه نجات اقتصاد کشور و لازمه آن همراهی دولتمردان و مردم با تولیدکنندگان است.
 
مولوی  اهل سنت خاطرنشان کرد: هر زمان که مردم محور تولید باشند اقتصاد دیگر قابل تحریم شدن نیست و حداکثر مقاومت اقتصادی زمانی بروز می‌کند که بدنه مردمی فعال شوند.
 

امام جمعه موقت اهل سنت جالق:
استقامت بزرگ ترین اهرم شکست مستکبرین است

مولوی مجیب الرحمن رئیسی، امام جمعه موقت اهل سنت جالق در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه باید در تمام مراحل زندگی و فراز و نشیب ها قرآن کریم و تعالیم دینی را چراغ راه خود قرار دهیم، اذعان کرد: عدم سازش با معاندین و مستکبرین یکی از تأکیدات اکید و مسائل مهم در قرآن کریم است.
 
وی افزود: طبق آیات و روایات قرآن کریم هر فرد و یا گروهی که با معاندین و مستکبرین سازش و مدارا کند مورد مواخذه خداوند متعال قرار می گیرد.
 
امام جمعه موقت اهل سنت جالق با بیان اینکه نباید مقابل تهدیدات دشمنان وحشت زده شویم، ادامه داد: نباید مقابل تطمیع دشمن چراغ سبز نشان داد و یا هر آنچه آنها می گویند، خواسته هایشان را برآورده سازیم.
 
مولوی رئیسی بیان کرد: در طول تاریخ اسلام بزرگ ترین عامل و اهرم پیروزی مسلمانان مقابل معاندین و مستکبرین مقاومت و استقامت بوده است به طور زمانی که دشمنان اسلام، شعب ابی طالب را مورد تحریم اقتصادی قرار دادند، مقاومت کردند و به پیروزی رسیدند.
 
وی خاطر نشان کرد: مقاومت مقابل تهدیدات و فشارهای آمریکا موجب عقب رفت آنها و پیروزی ملت ایران می شود پس نباید با خواسته های آمریکا کنار بیاییم.
 
امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق تصریح کرد: حل مشکلات اقتصادی و مهار تورم که لگام آن افسار گریخته و از دست رفته وابسته به داخل است که با مدیریت صحیح، تدبیر و تلاش و همچنین با فرامین حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری می توان مشکلات را حل کرد و اقتصاد را رونق و تولید را کمیت و کیفیت دهیم.
 

 

امام جمعه اهل سنت شهر کهک زهک:
آمریکا با پیشنهاد مذاکره درصدد تضعیف جبهه مقاومت است

مولوی دوست محمد درواخ، امام جمعه اهل سنت شهر کهک زهک در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا گفت: با توجه به آیات سوره محمد (ص) مسلمانان هیچگاه نباید در برابر دشمن خود را تضعیف کنند، بر این اساس از دیدگاه اسلام مذاکره با کفار حتی مبنی بر اینکه بتواند منجر به صلح شود ممنوع است و باید مسلمانان در برابر آنها تا آخرین قطره خون خود دفاع و مقاومت کنند.
 
وی ادامه داد: تنها در صورتی می توان تن به مذاکره داد که دشمن خود پیشنهاد صلح دهد و رهبر مسلمین آن را تایید کند که با توجه به پیشینه آمریکا و همچنین بد عهدی آنها هیچگاه این چنین چیزی امکان پذیر نخواهد بود.
 
مولوی درواخ خاطرنشان کرد: امروز تفکر جبهه مقاومت در سراسر دنیا منتشر شده است و تنها به یک بخش خاص خلاصه نمی شود، مسلمانانی که ذات واقعی آمریکا را شناخته اند به جبهه مقاومت می پیوندند تا در برابر زورگویی های این کشور جهان خوار مقاومت نشان دهند.
 
وی بیان کرد: یکی از ویژگی های جبهه مقاومت دفاع از مظلوم در برابر ظالم است که این روند را آمریکایی ها با ترفند های سیاسی و پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط می خواهند از بین ببرند.
 
امام جمعه اهل سنت شهر کهک زهک تصریح کرد: شرایط سیاسی امروز به سویی می رود که تنها یک رهبر مقتدر و با درایت می تواند آن را کنترل و از آن عبور کند ، لذا بر همگان واجب است تا مطیع امر رهبری باشند و از دستورات ایشان پیروی کنند.
 
وی همچنین عربده کشی آمریکایی ها را به صدای طبل تو خالی  تشبیه کرد و گفت: در بخش هایی از کلام خدا به مسلمانان تاکید شده است که از موضع قدرت کوتاه نیایند حتی اگر سلاح و نفرات کمتری نسبت به دشمن داشته باشند چرا که عاقبت هر چیز به دست خدا رقم خواهد خورد.
 
مولوی درواخ همچنین خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی ایران به گونه ای است که باید وابستگی خود را از نفت کاهش دهد و از سایر ظرفیت هایی که به صورت گسترده در آن وجود دارد استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: امروز فروش نفت با محدودیت هایی رو به رو شده است و ایران می تواند در صورتی از این شرایط عبور کند که مسئولین شعار های سالی که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب می شود را به مرحله عمل برسانند.

 

امام جمعه تاکستان:
گرانی‌های افسارگسیخته، نتیجه گره‌زدن اقتصاد کشور به مذاکرات بود/ "مقاومت" دشمن را عقب رانده و مایوس می‌کند

آیت الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف آنچه را که برای هدایت ملت بزرگ ایران و مسئولان نظام لازم می‌دانند بیان کرده و آینده را ترسیم می‌کنند.

وی افزود: مقام رهبری اولین دلسوز جامعه، نظام و انقلاب و ملت بوده و وظیفه خود می‌داند مردم و مسئولان نظام را نصیحت و ارشاد کرده و فنونی که دشمن برای آسیب رساندن به کشور در نظر دارد، تبیین کرده و مردم را روشن و مسئولان را متذکر می‌شوند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در سی امین سالگرد ارتحال امام امت در مرقد امام راحل نیز ایشان سخنان مفصل و مهمی را بیان کردند.

وی بیان کرد: یکی از عناوین اصلی سخنان مقام معظم رهبری این بود که باید دست مفسدان اقتصادی را برید، مشخص است اگر فسادی که در برخی از نهادها و ارگان‌های کشور رخ داده نظیر اختلاس، افساد اقتصادی و چپاول بعضی از نفوذی‌ها، به دستگاه عدلیه تحویل داده نشوند، قطعا مفاسد اقتصادی افزایش پیدا می‌کند که مقام رهبری در این زمینه بیانات مبسوط و رهنمودهای ارزشمندی داشتند.

اسلامی عنوان کرد: تجلیل و تثبیت مقاومت یکی دیگر از عناوین مهم سخنان رهبری بود؛ چراکه آنچه دشمن را عقب رانده و مایوس می‌کند و به آنها ضربه می‌زند مقاومتی است که اکنون در خاورمیانه و غرب آسیا و ایران اسلامی تحقق یافته و دشمن از این مقاومت صدمات سنگینی دیده است.

وی بیان کرد: واقعا اگر مقاومت نبود داعشی‌ها و گروه‌های مخرب و تکفیری با جنگ افروزی و خشونت طلبی خاورمیانه را به عرصه جنگ داخلی تبدیل کرده و حکومتی تحت عنوان خلافت اسلامی داعش در بخشی از آن حاکم می‌شد.

امام جمعه شهر تاکستان ابراز کرد: این مقاومت بود که موجب شد تا دشمنانی که از بیش از 80کشور جمع شده و آمده بودند تا خاورمیانه را در اختیار بگیرند در اهدافشان ناکام بمانند؛ لذا مقام رهبری در سخنان خود تاکید فراوانی بر مقاومت داشتند.

وی بیان کرد: براساس فرمایشات رهبری تسلیم شدن و کوتاه آمدن در مقابل دشمن، خلاف مکتب و قرآن و آموزه‌های رهبران آسمانی ما است، چنانچه امام حسین(ع) می‌فرماید «هیهات من الذله» و این جمله به عنوان بخشی از وحی الهی است که در قالب امامت و ولایت برای ما به یادگار مانده است.

اسلامی ادامه داد: همچنین امام علی(ع) می‌فرمایند؛ «کونوا لظالمین خصما و للمظلوم عونا» یعنی در مقابل ستمگر و ظالم، خصم باشید و یارویاور مظلوم قرار بگیرید، همچنین در آیات قرآن کریم به مبارزه با طاغوت و مستکبرین و از بین بردن رهبران کفر و ستم اشاره شده است.

وی تصریح کرد: دشمن در طول این سال‌ها تلاش داشته تا افکار، راه و خط امام را به انحراف بکشاند اما موفق نشد؛ به طوریکه امام راحل همچنان در دنیا می‌درخشند و اندیشه و تفکر امام در جهان و در نزد آزادگان دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: یکی از مطالبی که مقام رهبری در مورد آن سخن گفتند وضع امریکا و دشمنی است که در مقابل ما قرار دارد و رهبری تاکید داشتند که این دشمن افول خواهد کرد و این افول کاملا تدریجی بوده اما در مسیر تحقق است.

وی اضافه کرد: یکی از علایم و نشانه‌های این افول، انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور کشور از سوی ملت آمریکا است و این در واقع برای ملت و گذشته امریکا یک افول و شکست فاحشی است؛ چراکه ترامپ کسی است که نسنجیده سخن گفته و ساعتی دیگر ضد آن، حرف دیگری بر زبان می‌آورد و یا اینکه فتنه ایجاد کرده و به دنبال جنگ افروزی است‌ و این انتخاب در واقع نشان‌دهنده افول حاکمیت امریکاست.

اسلامی بیان کرد: رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود به وضع داخلی و شرایط اقتصادی کشور اشاره کردند و اینکه فشار معیشتی مردم باید حل شود و این فشار از روی دوش مردم و به ویژه طبقات ضعیف برداشته شود.

وی عنوان کرد: این کار شدنی است و مسئولان کشور باید در این مسیر تلاش کنند؛ زیرا ملتی که این همه برای انقلاب اسلامی هزینه داده‌اند، نباید انقدر تحت فشار و ستم‌های اقتصادی قرار بگیرد، اگر اقتصاد را به مذاکرات گره نزده بودیم امروز شاهد گرانی‌های افسارگسیخته نبودیم.

امام جمعه تاکستان در پایان گفت: مقام رهبری همچنین از ملت بزرگ ایران که در راهپیمایی روز قدس حضور باشکوهی داشتند تشکر و تقدیر کردند، در این روز مردم بیش از ۱۰۰ کشور به خیابان‌ها آمدند و به دنیا اعلام کردند ما از اسرائیل غاصب و بی ریشه و جعلی متنفریم.

 

امام جمعه قم:
مقاومت عامل ثبات، عزت و استقلال کشور است/ عقب‌نشینی زمینه پیشروی دشمن را فراهم می کند

آیت الله سید هاشم بوشهری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره اینکه مقام معظم رهبری در خصوص مقاومت به چند نکته کلیدی و اساسی اشاره کردند ، اظهار داشت:  باید مبانی مقاومت را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: اصل مقاومت یک امر طبیعی است که انسان در هنگام برخورد با دشمنی که قصد دارد حقوق مردم را سلب کند و استقلال کشور را به وابستگی تبدیل کند مانند شرایط قبل از انقلاب ؛ پس طبیعی است که انسان در چنین جاه طلبی ها و تحقیرهایی واکنش لازم را نشان دهد و ما به این واکنش طبیعی مقاومت می گوئیم.

امام جمعه قم افزود: امام خمینی(ره) زمانی که نهضت را شروع کرد همیشه مورد نقد بود لذا عده ای با این تعبیرات می گفتند که امام با این اقدامات خود می خواهد عده ای را به کشتن بدهد و در ذهن آنها این بود که باید در مقابل دشمن تسلیم بود چون این مسئله به عنوان یک امر رایجی شده بود و افراد نمی خواستند در مقابل طراحی هایی که دنیای استکبار دارد مقاومت کنند.

وی بیان داشت: بنابراین اصل مقاومت یک امر طبیعی است و زمانی که حقوق انسان می خواهد پایمال و استقلال او دستخوش تغییر و مورد تحقیر واقع شود باید انسان از خود مقاومت نشان دهد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مقاومت موجب عقب نشینی دشمن می شود، ابراز داشت: تجربه نشان داده است زمانی که انسان یک قدم در راه خاص دشمن گام برمی دارد دشمن آن گونه نیست که کوتاه بیاید بلکه دشمن تلاش می کند فشار را بیشتر کند اگر انسان بخواهد در مقابل دشمن ایستادگی کند دشمن وادارد به عقب نشینی می شود ما از ابتدای انقلاب تا کنون با این مسئله مواجه بودیم و دشمنان ایران اساسا جمهوری اسلامی را نمی خواهند دشمنان ایران در جنگ تحمیلی در تلاش بودند تا نظام اسلامی را از بین ببرند و اگر این مقاومت های مردم در دفاع مقدس نبود طبیعتا امروزی وجود نداشت.

وی ادامه داد: نکته دیگری که وجود دارد این است ، هزینه ای که انسان بابت تسلیم شدن در مقابل دشمن می پردازد به مراتب بیش از هزینه ای است که در مقابل مقاومت می پردازد؛ قبل از انقلاب شاه تسلیم بی چون و چرا بود که در مقابل او نفت کشور را به غارت می بردند، اقتصاد را از بین برده بودند و اساسا سفارت آمریکا برای کشور تصمیم می گرفت که نتیجه این تسلیم عمل به خواسته دشمن بود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیات و روایات، خاطرنشان کرد: نکته دیگری این است که بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین(ع) وعده داده شده است که اگر در مسیر الهی گام بردارید و اهداف الهی را دنبال کنید و طبیعتا در مقابل ظالم ایستادند جز وعده های الهی است که اگر شما ایستادگی کردید ما هم به شما نصرت عنایت می کنیم .

وی اضافه کرد:  پس بنابراین مقاومت یک امر طبیعی است و مقاومت باعث می شود که ما هزینه کمتری بپردزایم ممکن است شهید بدهیم کشته هم بدهیم اما در مقایسه با اینکه بخواهیم کشور را تسلیم  بیگانه کنیم خیلی تفاوت وجود دارد و علاوه بر این هم آیات الهی به ما وعده نصرت و پیروزی داده است .

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: نکته بعدی این است که دشمن این گونه نیست که با عقب نشینی ما او هم متوقف شود دشمن پیش روی خواهد کردو آن عقب نشینی ما نه تنها مانع پیش روی دشمن نخواهد شد بلکه زمینه پیشروی دشمن را هم فراهم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مقاومت عامل ثبات کشور است مقاومت مایع عزت کشور است مقاومت موجب حفظ استقلال کشور است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مقاومت هم وظیفه است و هم ممکن، گفت: ما در طول این مدت به تعبیر یکی از این خارجی ها دکترین مقاومت امام را مطرح کرده و این را به عنوان یک اصل برای دنیا معرفی کرده ایم و این حرکت امام به عنوان یک الگو برای تمام دنیا گفته شده است.

 

امام جمعه فهرج:
استفاده از ظرفیت موجود کشور عامل مهم موفقیت در اقتصاد درونی است/ایران اسلامی جلودار مقاومت در منطقه است

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه فهرج در گفتگو با خبرنگار راه آرمان؛ در تبیین سخن مقام معظم رهبری پیرامون چرایی مقاومت گفت: مقاومت و ایستادگی تنها راه پیروزی ما در برابر فشارها و هجمه های دشمن است و همانطور که حضرت آقا فرمودند بحث ما در حال حاضر مقاومت است نه چیز دیگر.

وی استفاده از ظرفیت موجود درون کشور را راز موفقیت در اقتصاد کشور دانست و افزود: خدای متعال به همه کشورها ظرفیت های خاضی ارائه نموده است و هنر هر کشوری آن است که چطور از این پتانسیل ها به نحو مطلوب استفاده نماید تا اثر مثبت بر اقتصاد درون داشته باشد.

امام جمعه فهرج با بیان اینکه وظیفه مسئولین در مسائل اقتصادی کشور، تدبیر مناسب و رفتن به سمت رونق تولید است، افزود: مردم رکن دیگر اثربخشی اقتصاد هستند که باید در صحنه های حساس نظام و انقلاب تحت هر شرایطی از تولید درون کشور حمایت نمایند.

حجت الاسلام ابراهیمی شوم بودن قدم آمریکا را از دیگر مؤکدات صحبت های مقام معظم رهبری عنوان نمودند و اظهار داشت: ملت و کشور عزیز ما جلودار مقاومت در منطقه است و همه کشورهای مسلمان باید دست به دست هم بدهند تا این قدم نامبارک را از منطقه بیرون راند.

 

امام جمعه هرسین:
مقاومت ملت، آمریکا را ناچار به مذاکره بدون پیش‌شرط کرد

حجت الاسلام محمدحسین اجرائی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد در تبیین بیانات مقام معظم رهبری با موضوع مقاومت اظهار داشت: مقاومت راه عقلایی و عقلانی و منطقی است و خداوند متعال هم در قرآن روی این موضوع تاکید دارد و آیات مختلفی در قرآن هم بیانگر موضوع مقاومت است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره شورا در قرآن کریم افزود: خداوند در این آیات خطاب به مسلمانان و مومنین می‌فرماید "در مقابل دشمن، مقابل سختی ها و در مقابل مشکلات استقامت کن و از هواها و تقاضاهای دشمن پیروی نکنید و پیروزی و موفقیت شما در این است که ایستادگی کنید".

امام جمعه هرسین ادامه داد: بنابراین تجربیات هم به ما این را می رساند که ایستادگی و مقابله و مقاومت در برابر دشمن مهمترین، مسیر و راه برای پیروزی و پیشرفت است.

وی یادآور شد: از سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه دشمنی و توطئه مستکبران و به ویژه آمریکا علیه کشور و ملت ما وجود داشته است.

حجت‌الاسلام اجرائی افزود: شواهد نشان می‌دهد که اینها از قبل از انقلاب هم با ایران دشمنی داشتند و پس از پیروزی انقلاب این دشمنی ها ادامه پیدا کرده و حتی دو چندان شده است.

وی افزود: از طرف دیگر آن زمان مردم ایران مقاومت و ایستادگی کردند و حاضر به سازش با دشمن نشدند و در نتیجه آن پیروزی های بزرگی نصیب ملت شده است.

امام جمعه هرسین تنها راه مقابله با گردن کلفتی مستکبران به ویژه آمریکا و بقیه قدرت های استکباری را مقاومت و ایستادگی دانست و بر آن تاکید کرد.

حجت‌الاسلام اجرائی یادآور شد: اگر به گذشته برگردیم می‌بینیم که در طول ۵۰ تا ۶۰ سال گذشته یعنی حکومت پهلوی و قبل از آنها ابتدا انگلیسی ها و سپس آمریکایی ها قدرت را در دست داشته اند و هرکاری می توانستند انجام داده‌اند و در چنین شرایطی جمعی از روشنفکر ها و نخبه ها بودند که معتقد بودند که مبارزه بی نتیجه بوده و مجاهدت ها ثمره و بنیه ندارد و این عده همان زمان دنبال تسلیم شدن در مقابل دشمن بودند با امام بزرگوار ما و یاران مبارزه اش به میدان آمدند و ایستادگی کردند.

وی بار دیگر اشاره‌ای به آیات قرآن کریم در خصوص مقاومت داشت و گفت: نتیجه صبر و مقاومت پیروزی است و هیچ کسی فکر نمی کرد که امام بزرگوار ما با آن کهولت سن بتواند یک تنه در مقابل دشمن بایستاد و ۱۵ سال مقاومت کرده و چنین ارتش قوی را تحت تاثیر خودش قرار دهد و شاه را از این کشور بیرون کرده و رهبری این ملت را با دست خالی برعهده بگیرد.

به گفته حجت الاسلام اجرائی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام بزرگوار ایشان هشت سال هم در جنگ تحمیلی مقابل دشمن ایستاد و به پیروزی رسید و همانطور که گفته شد با توجه به کهولت سن امام کسی تصور چنین چیزی را نمی کرد.

وی با بیان اینکه اینها همه ثمره مقاومت است، افزود: انقلاب اسلامی مهمترین شاهد برای این است که می شود مقابل دشمن ایستاد و بنا بر وعده های روشنی که خداوند متعال در جای جای قرآن داده است، به پیروزی رسید.

امام جمعه هرسین با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مقاومت و بیان آیاتی از قرآن کریم در این زمینه گفت: همانطور که خداوند در قرآن فرموده‌اند اگر کسی خدا را یاری کند خدا نیز او را یاری خواهد کرد و خداوند از کسانی که در این راه تلاش می‌کنند، دفاع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آیات مختلفی در این زمینه وجود دارد که ما را تشویق کند تا در مقابل دشمن بایستیم و مقاومت کنیم.

حجت الاسلام اجرائی گفت: اگر بخواهیم رجوع کنیم به مصداق هایی که در گذشته بوده است، می بینیم که فرهنگ شهادت از مکتب امام حسین (ع) وجود داشته است و به ما درس تسلیم نشدن، مقاومت و استقلال داده است.

وی افزود: عاشورا بهترین مصداق پیروزی مقاومت است و امام حسین (ع) هر چند به ظاهر شکست خورد اما در حقیقت پیروز شد و الان بیش از ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ سال است که از حادثه عاشورا می گذرد و این حادثه یک مصداق و یک الگوی درجه یک برای کسانی است که راه مقاومت را انتخاب می کنند.

امام جمعه هرسین ادامه داد: شهادت یکی از مصداق های پیروزی خون در شمشیر و تسلیم نشدن و صبر در مقابل دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که ما به گذشته نگاه می کنیم می بینیم که هر جایی که مقاومت کرده ایم پیروز شده ایم و هر جایی که ذره ای فکر تسلیم شدن و سازش را در ذهن خودمان پرورانده‌ایم شکست پیدا بود.

حجت‌الاسلام اجرائی گفت: نمونه های دیگر تاریخی نیز وجود دارد برای مثال از یاران امام حسن (ع) را نگاه می کنیم که فشل و سست شدند تا یاران مختار که پیروزی های مختلفی را به دست آوردند اما وقتی به سمت سازش رفتند هم همه گردنشان زده شد و هم کشته شدند.

وی تصریح کرد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری هم سازش هزینه دارد و هم مقاومت، اما این را باید دانست که هزینه سازش بسیار بیشتر از مقاومت کردن است.

حجت الاسلام اجرائی یادآور شد: به مصداق هایی که طی 40 ساله انقلاب اسلامی پشت سر گذاشتیم نگاه می کنیم می بینیم که همواره مقاومت پیروز بوده و سازش عامل شکست شده است.

وی اشاره ای به مقاومت لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی داشت و افزود: رژیم صهیونیستی بیش از 10 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل چندین کشور را درو کرد و حدود 10 کشور تسلیم شدند اما وقتی گروههای فلسطینی و حزب الله لبنان مسیر مقاومت را انتخاب کردند رژیم صهیونیستی بیش از 33 روز نتوانست مقاومت کند.

امام جمعه هرسین ادامه داد: زمانی که مردم غزه مقاومت را انتخاب کردن رژیم صهیونیستی بیشتر از 22 روز نتوانست تحمل و ایستادگی کند و در دفعات بعد رژیم صهیونیستی 10 روز و پنج روز و حتی یک روز هم نتوانست مقاومت کند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که نمی تواند مقابل غزه و مقابل مردم لبنان و حزب الله لبنان بجنگد اینها همه ثمرات مقاومت و انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام اجرائی تصریح کرد: وقتی به یمن قهرمان نگاه می کنیم که علیرغم اینکه استکبار فکر می‌کرد کمتر از چندین ماه می تواند مقابل مردم یمن پیروز شود، اما امروز که بیش از چهار سال از این موضوع گذشته است و یمنی هایی که دست خالی بوده و از کمترین توان برخوردار بودند و همچنین تسلیحات ضعیفی داشتند، امروز می بینیم که تمام اهدافی که سعودی ها و استکبار مد نظرشان بود، در معرض تهدیدات یمنی ها قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: همچنین در کشور عزیز اسلامی ما در حوادث مختلف در موضوعاتی چون برجام آنجایی که مقابل دشمن کوتاه آمدیم آنها قدم به قدم جلو آمدند اما هر جایی که ما در راه مقاومت پرچم مقام معظم رهبری قرار گرفتیم و دستورات حضرت آقا را دقیقاً عمل کردیم و خط قرمزهایی که مقام معظم رهبری مشخص بود را مورد توجه قرار دادیم و تبعیت کردیم پیروز و سربلند شدیم.

امام جمعه هرسین با بیان اینکه امروز باید از این حوادث درس بگیریم، گفت: وقتی به اتفاقات ماه های اخیر و تهدیدات رئیس جمهور احمق آمریکا در یک سال گذشته علیه کشورمان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در روزهای اول آنها برای گفتگو با ما ۱۲ شرط داشتند اما زمانی نظام اسلامی با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، گفتند ما خودمان راضی به گفت و گو با آمریکایی ها نیستیم و نمی خواهیم با آنها گفتگو کنیم، آنها کوتاه آمدند.

وی تصریح کرد: آمریکا فکر می‌کرد با این تهدیدات دوباره جمهوری اسلامی با آنها پای میز مذاکره قرار می گیرد اما وقتی دیدند ماه ها گذشت و نظام اسلامی حاضر به گفتگو با آنها نشد، آنها مرتب شرط هایشان را کم کردند و گفتند ما هیچ شرطی برای شما نداریم.

حجت الاسلام اجرائی افزود: حتی رئیس جمهور ساده آمریکا شماره تلفن داد و گفت: این شماره من است و بگویید ایرانی ها با من تماس بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین همان وزیر امور خارجه آمریکا که سال گذشته ۱۲ شرط داشت، هفته گذشته اعلام کرد که ما هیچ شرطی نداریم و بدون هیچ پیش شرطی ما آماده ایم که با جمهوری اسلامی مذاکره کنیم.

امام جمعه هرسین تاکید کرد: باید بدانیم و به اوامر و دستورات رهبر معظم انقلاب پشت نکنیم، چرا که همه اینها از ثمرات مقاومت است.

وی افزود: آمریکایی ها و ترامپ برای انتخابات آینده اش به برگ برنده گفتگو با جمهوری اسلامی ایران نیاز دارند و قطعاً جمهوری اسلامی در این وضعیت فعلی راضی به گفتگو با ترامپ و تیم آن نیست.

حجت الاسلام اجرائی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها و ترامپ به دنبال این بودند که عنوان کنند برجام قرارداد ضعیفی است و ما بالاتر از برجام را می خواهیم و برجام منافع آمریکا را تامین نمی کند.

وی گفت: الان آمریکایی ها به ترامپ خواهند گفت که قرار بود شما برجام را زیر پا بگذاری و بهتر از برجام را داشته باشید و قرار بود نظام ایران را پای میز مذاکره ای بکشانی که نتیجه اش برای آمریکا بهتر و رنگین تر از برجام باشد و اگر تو الان بخواهی به این وضعیت رضایت دهی، این وعده ها چه خواهد شد؟! الان در این وضعیت ما جز شکست برای آمریکا نمی بینیم.

امام جمعه هرسین تاکید کرد: مردم ما باید صبوری کنند و مسئولان ما در زیر پرچم مقام معظم رهبری و تحت مدیریت رهبر عزیز انقلاب مقاومت را ادامه دهند و چیزی طول نخواهد کشید که ما ثمرات این ایستادگی و مقاومت را خواهیم دید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقاومت یکی از شیرین‌ترین میوه ها و ثمراتی که برای نظام اسلامی ما داشته است این بوده که آمریکایی ها اقرار کردند که ما ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کردیم و رئیس جمهور آمریکا باید چراغ خاموش و شبانه وارد عراق شود اما رئیس جمهور ایران که بسیار کمتر از این هزینه ها و کمتر از ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار هزینه کرده که قابل مقایسه با آن عدد آمریکایی ها نیست، میهمان عراقی ها می شود و چند روز آزادانه در عراق حضور می‌یابد و امنیت کامل در آنجا برایش فراهم است ولی چیزی جز شکست عاید آمریکایی‌ها با آن هزینه گزاف نشده است و همانطور که گفته شد، اینها همه ثمره مقاومت و ایستادگی است.

 

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی:
منطق مقاومت، بهترین سلاح در مقابل دشمنان است/ آمریکا هر جا پا گذاشت، آن کشور نابود شد

الحاج محمد امین آخوند صفری در گفتگو با کلاله خبر اظهار داشت: تاریخ بهترین ابزار برای فهم دقیق مفهوم مقاومت در برابر دشمنانی که درصدد نابودی اسلام و مسلمانان هستند، است.

وی افزود: همین مقاومت و منطق مقاومت بود که ایران را در 8 سال دفاع مقدس توانست پیروز جنگی که تمام دنیا بر علیه آن به پا خواسته بود؛ کند و این بهترین سلاح و راهکار عقلانی(مقاومت) است.

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی تصریح کرد: کشورهای زیادی هستند که با تن دادن به خواسته های آمریکا و دیگر کشورهای سلطه طلب، عزت و اقتدار خود را از دست دادند.

آخوند صفری ادامه داد: به عنوان مثال؛ جای تاسف دارد که رئیس جمهور آمریکا یک کشور اسلامی را مانند یک گاو شیرده خود بداند و در تریبون های مختلف آن کشور و سران آن را تحقیر کند.

وی با اشاره به سخنان رهبری تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، هزینه تسلیم شدن در برابر دشمن و خواسته آنها خیلی بیشتر از هزینه مقاومت است چرا که با مقاومت می توان با اتکا به ظرفیت های داخلی، به پیشرفت دست یافت ولی در صورت تسلیم، علاوه بر از دست دادن عزت و استقلال کشور، باید سرمایه ها و دیگر موجودیت های کشور را تقدیم دشمن کنیم.

امام جمعه اهل سنت گفت: ورود آمریکا به عرصه های مختلف یک کشور به معنی نابودی آن کشور است؛ چرا که آمریکا به هر کشور ورود کرد؛ برادر کشی، نزاع های قومیتی و مذهبی و دیگر موارد بوجود آمد یا افزایش یافت.

وی در پایان گفت: مقاومت را در کلام و اقدامات امام خمینی(ره) مشاهد کردیم و در راستای اهداف(مقاومت در مقابل طاغوت) آن امام، در زمان سربازی با فرمان امام(ره) از پادگان فرار کردم و به خراسان پناه بردم و بعد از آن نیز فرهنگ مقاومت و انقلابی گری را در حوزه های علمیه ترویج دادیم.

 

امام جمعه موقت زیراب عنوان کرد:
مقاومت عامل شکست سلطه‌گران بین‌المللی/معاهدات ننگین تاریخ نتیجه "عدم مقاومت" است

حجت‌الاسلام محسن قبادیان در گفت‌وگو با بلاغ به سخنان رهبر انقلاب درباره «منطق مقاومت» اشاره و اظهار  کرد: با یک بررسی و مداقه در سیر ۴۰ساله انقلاب اسلامی و چرایی تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک عامل بازدارنده در مقابل مستکبران و ابرقدرت‌ها به کلیدواژه مقاومت خواهیم رسید.

وی افزود: آنچه ایران را برای سلطه‌گران بین‌المللی به یک تهدید جدی و قابل توجه مبدل کرده است و برای درهم شکستن آن به هرکاری واداشته عامل مقاومت است.

امام جمعه موقت زیراب خاطرنشان کرد: تورق تاریخ ایران این نتیجه را به دست می‌دهد هرجایی که از خودباوری و اتکا به توان داخلی غفلت ورزیده شد نقطه ضعفی جدی و غیرقابل اغماض ایجاد کرد و نتیجه‌ای جز پذیرش تسلط دشمن به همراه نداشت.

قبادیان افزود: مصادیقی چون قرارداد "آخال"، معاهده "پاریس"، معاهده "گلستان" همچنین معاهده "ترکمانچای" که از مسلمات مشهوره است را می‌توان بیان کرد، بررسی چگونگی پیدایش این معاهدات که می‌توان قید ننگین را بدان افزود و امروزه در صفحات تاریخ سیاهی آن را به وضوح اذعان کرد یک نقطه ضعف مشترک را برجسته می‌کند؛"عدم مقاومت".

وی تصریح کرد: دشمن در همه این پروسه‌ها اهرم‌های فشاری چون جنگ مسلحانه و خودباختگی صاحب منصبان داخلی را در یک پازل از پیش طراحی شده کنار هم قرارداد تا به نتیجه دلخواه برسد، در این میان فقدان بصیرت و مقاومت که نتیجه عدم باور نسبت به توان و قدرت داخلی بود عاملی نانوشته اما مورد توجه خاص دشمنان به حساب می‌آمد.

امام جمعه موقت زیراب افزود: نکته قابل توجه این است که این استراتژی هیچگاه از سوی استثمارگران کهنه و ناکارآمد به حساب نیامده و همچنان مورد توجه است.

قبادیان خاطرنشان کرد: در ماجرای برجام هم دقت و امعان نظر راهبرد ایالات متحده و هم‌پیمانان اروپایش را همانگونه که بیان شد تبیین خواهد کرد.

وی افزود: اما هنگامی که به توانمندی‌ها و سرمایه تفکر و ابتکار داخلی بها داده شد و جدی گرفته شد ثمره‌ای جز اقتدار و شوکت به همراه نداشت و امروز در عرصه دفاعی حتی با چشم غیرمسلح هم می‌توان این مهم را استخراج کرد، اصرار دشمن در برجام جهت مذاکره بر روی داشته‌های موشکی و صنایع دفاعی ما خود مهر تاییدی بر این تحلیل است.

امام جمعه موقت زیراب گفت: امروزه با تجزیه و تحلیل گزینه‌های مورد مذاکره پیشنهادی آمریکا و هم‌پیمانانش اگر با تفکر سلیم عمل شود نقاط ضعف آن‌ها را اذعان خواهیم کرد بدون تردید و اما و اگر، فشارهای سیاسی، به راه انداختن جنگ اقتصادی با پیش نیاز تحریم دلالت بر ضعف و ناکارآمدی دارد.

قبادیان با بیان اینکه ما اگر به دنبال رفاه و امنیت هستیم که هر عاقلی همین را طلب می‌کند، باید درتقویت توان داخلی و خوداتکایی بکوشیم، افزود: چرا که وابستگی اگر رفاه صددرصدی هم به همراه داشته باشد فاقد فاکتور "استمراروپایدار" است، هرگاه که در چهارچوب سلیقه و پسند او نباشیم رفاه را برهم خواهد زد، اما با خوداتکایی و بالابردن ظرفیت و رونق تولید داخلی اگر رفاه و امنیت نسبی هم باشد پایدار و قابل توسعه است.

وی اظهار کرد: با توجه به عرایض فوق این نتیجه حاصل است که منطق مقاومت خواستگاه عقلی دارد و عقلا اینگونه عمل می‌کنند، تاریخ هم تجربه کرده است صحت این منطق فطری را، چرا که در مذاکره با هدف وابستگی هیچگونه نفع و بهره‌ای به دست نمی‌آمد بلکه فراخی میدان عمل برای جولان موثر طرف مقابل تثبیت می‌شود.

امام جمعه موقت زیراب در پایان تاکید کرد: راهبرد رهبر معظم انقلاب درباره مقاومت و عدم توجه به بیگانگان یک راهبرد منطقی، عقلی  و فطری است، آنجایی که می‌فرماید؛ "شرط پیشرفت این است که آمریکایی‌ها نزدیک نیایند"، "قدم آمریکایی‌ها قدم نامبارکی است"، "ما خودمان بلدیم چکارکنیم".

 

امام جمعه تفرش:
توطئه‌های دشمنان در برابر ایستادگی و مقاومت راه به‌جای نخواهد برد

حجت‌الاسلام هادی میرزایی امام‌جمعه تفرش در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم امام(ره) گفت: تجلی مواضع و بیانات صریح مقام معظم رهبری را می‌توان در ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر فشارها و تحریم‌های دشمن دید.

میرزایی اظهار کرد: درواقع ایستادگی و مقاومت مردم ایران توطئه‌های استکبار را در مقاطع مختلف ناکام گذاشته و موقعیت ایران را در منطقه و جهان ارتقا داده است.

میرزایی اظهار کرد: ایران فعلی به برکت ایمان و توکل به خدا، روحیه مقاومت و اتکا به ظرفیت‌های داخلی، قدرتمندترین کشور منطقه و با محوریت جبهه مقاومت اثرگذارترین نقش را در تحولات بین‌المللی در طول تاریخ داشته است.

امام‌جمعه تفرش اضافه کرد:  تنها راه موجود جمهوری اسلامی ایران در راهبرد سیاسی، همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند مقاومت در برابر همه ظالمان عالم است.

وی بابیان این مطلب که بعد از شکست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تشکیل نشدن کابینه و انحلال پارلمان رژیم ناپاک گفت: این حادثه زخم عمیقی را بر پیکره طرح آمریکایی معامله قرن گذاشت.

امام‌جمعه تفرش مقاومت در دو جنگ اخیر و تأثیر موشک‌های مقاومت فلسطینی را پایانی بر حیات سیاسی نتانیاهو دانست و با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در محو اسرائیل بیان کرد: به فضل الهی قبل از وعده رهبر انقلاب نامی دیگر از اسرائیل در زمین نمی‌ماند.

وی با تأکید بر اینکه تجربه ثابت کرده است که هیچ‌گاه نباید به دشمنان خوش‌بین بود خاطرنشان کرد: تعارض گفتاری و گفتمان دشمنان اسلام که از طرفی مدعی حمایت از مردم ایران هستند و از طرفی ۸۰ میلیون ایرانی را تروریست می‌خوانند نشان‌دهنده دست‌خالی آنان در تقابل با انقلاب اسلامی است.

 

عالم اهل سنت هرمزگان:
انقلاب کشورهای اسلامی برگرفته از دکترین مقاومت امام خمینی (ره) است/ دولت با ایستادگی نقشه های دشمنان را خنثی سازند

شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندر چارک در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز مقاومت را اصل اساسی هر انقلاب عنوان کرد و گفت: دشمن چیزی که از ما و ملت ایران دیده،مقاومت و ایستادگی در برابر نقشه های شوم آنان بوده؛ لذا ملت ایران درطول ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، با وجود همه درد منشی ها، ترفند ها، جنگ تحمیلی،ترورها و تحریم های اقتصادی همچون گذشته پایبند به آرمان های خود چون استقلال و آزادی است.

عالم اهل سنت هرمزگان با تاکید بر اینکه استقامت امروز ما درسی برای آیندگان است، عنوان کرد: آینده متعلق به ملت ایران است و اگر ایستادگی در کشور نباشد آینده ی فرزندانمان مانند دوران پهلوی و گذشته متعلق به غرب و استکبار جهانی است.

راهبر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز رحلت امام خمینی (ره) پیرامون مقاومت تاکید کرد: مقاومتی که در کلام و زندگی امام بزرگوار بود باید امروز درسی برای مسئولان کشور باشد و صحبت های رهبری نشان دهنده ی آن است که اگر ما با تکیه بر قدرت و توان داخلی در ابعاد نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیش رویم دیگر نیازی به حمایت از سوی غرب نداریم.

وی تصریح کرد: امروزه  بسیاری از کشورها، آمریکا برای آنها تصمیم می گیرد که چگونه مملکت خودشان را اداره کنند این در حالیست که ما با حفظ استقلال خود اجازه دخالت بیگانگان در امور کشور را نخواهیم داد؛ زیرا استقامت و مقاومت یکی از اصول اساسی هر انقلاب به شمار می رود و باید با برخورداری از روش های صحیح در مقابل زورگویان و مستکبران ایستادگی کرد.

امام جمعه اهل سنت بندر چارک استقامت و ایستادگی انقلاب اسلامی را نشات گرفته از دکترینگ مقاومت امام (ره) دانست و خاطر نشان کزد: ما امروزتوانستیم استقلال و مقاومتی که در کلام و زندگی  امام خمینی(ره) بود را با بصیرت و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مرزهای سوریه، لبنان،  فلسطین، عراق و یمن صادر کنیم  از این رو موجب شد که درس استقامت نه برای ملت ایران بلکه برای بسیاری از کشورها حائز اهمیت باشد.

راهبر با یادآوری مشکلات موجود در کشور تاکید کرد: مشکلات در کشور را قبول داریم لذا هوشیاری مسئولان را می طلبد که با برنامه ریزی صحیح و ایستادگی نقشه های دشمنان را خنثی سازند و تورم و گرانی را در مسیر درست قرار دهند.

وی در ادامه ضمن اشاره به سرنوشت کشورهای تسلیم شده در برابر دشمنان افزود: کشورها و حاکمانی که در برابر ظلم سر تعظیم فرود آوردند و سر سپرده ی استعمار و استثمار کشورهای غربی شدند سرنوشتی فلاکت بار و سیاهی داشتند چرا که با واژه مقاومت بیگانه بودند و در جامعه ای که استقامت و ایستادگی نباشد آن جامعه دچار نابودی می شود.

عالم اهل سنت استان هرمزگان بیان کرد: تاریخ نشان داد که در دوران گذشته، حاکمان سلطنت طلب نتوانستند بعد ها به استقلال دست پیدا کنند و این نتیجه ی سرسپردگی و خوش بین بودن به غرب و گفتمان با آنهاست که یقینا نابودی در آینده در انتظار شان است.

راهبر با بی نتیجه دانستن مذاکره با آمریکا خاطر نشان کرد: اسلام اهل گفتمان، شنیدن نظرات و نقدهاست اما مذاکره برای بدست آوردن منافع از طرف مقابل هیچ گاه به آن اشاره نشده است؛ تاریخ نشان داده که مذاکره کردن با دشمن از جمله غرب بی نتیجه است چون آنها با خیانت و دو رویی  به دنبال منافع یک طرفه خود هستند مسئله برجام گواهی بر این ادعاست چرا که با وجود پایبندی ایران در تمام معاهدات وقتی دیدند منافعشان از سوی ایران تامین نمی شوند با تحریک کشورهای هم پیمان خود از مذاکره با ایران دست کشیدند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز هم‌ شرایط جبهه ی مقاومت با وجود تمام  وعده های پوچ از جانب بسیاری از کشورهای که برای حمایت از آنها برخواستند و دام هایی که انداختند که آنها را از مسیر اصلی خود بازگردانند شرایط بسیاری مطلوبی است و هم  شرایط کشورهای که به اصل مقاومت در حال پیوستن هستند لذا می دانند که اگر مقاومت در کشورشان صورت نگیرد استقلال و عزت و کرامت کشور دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد.

 

امام جمعه تویسرکان:
تحمیل هزینه‌های بسیار بر ملت‌ها نتیجه سازش و تسلیم در برابر کفر است/ پذیرش منطق مقاومت نجات بخش جامعه بشری

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» در گفت و گو با خبرنگار نافع، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالروز ارتحال امام(ره)، گفت: مقام معظم رهبری ایستادگی، مقاومت، صلابت و اقتدار را از خصوصیات بارز امام راحل(ره) برشمردند که ایشان را در دنیا به زیبایی معرفی کرد.

وی اظهار کرد: تقوا، شجاعت و مدیریت و تدبیرهای امام خمینی(ره) همه و همه برگرفته از مکتب اسلام بود و بخصوص نه گفتن به استکبار و عدم توجه به زورگویی های شرق و غرب را هم آن بزرگوار سرلوحه امور قرار داد تا به امت اسلامی بگوید راه نجات در تکیه بر اسلام و انقلاب است.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه منطق مقاومت در منظر امام و رهبری، کار هر انسان پخته و عاقلی است، افزود: هیچ انسان با شرفی خود را در برابر بیگانگان و مستکبران خوار و خفیف نمی کند و یا از تهدیدهای دشمنان هراسی به دل راه نمی دهد، چرا که پشتوانه خود را خدای رحمان می داند.

حجت الاسلام موحدی با ابراز تأسف از وادادگی برخی در داخل که با غربزدگی از دنیای استکبار می ترسند، تصریح کرد: چگونه می توان در مکتب اسلام زیر بیرق کفر رفت، آیا مگر غیر از این است که دشمنان اسلام تا ما دست از دینمان برنداریم از مواضع شوم خود دست بر نمی دارند، پس چگونه باید به دشمن دلخوش کرد؟!

وی عنوان کرد: دلخوش شدن به استکباری که طرد شده آزادیخواهان جهان است، راه نجاتی به ارمغان نمی آورد، این مسئله بارها و بارها به همه ملت ها ثابت شده است، چرا که شاهد هستیم هر ملت و دولتی که تن به خواسته های دشمنان داده و از سر تسلیم با آنان وارد شده، با دور شدن از مسیر توسعه و تعالی الهی به زمین خورده است.

امام جمعه تویسرکان ادامه داد: در یک مقایسه سرانگشتی ایران اسلامی و عربستان می بینیم که امسال ترامپ چگونه برخورد می کند، عربستان به گفته ترامپ جنایتکار همچون گاو شیرده ای برای امریکا است و نزدیک است که همانند تفاله ای دور ریخته شود و اما ملت ایران با ایستادگی و مقاومت خود که برگرفته از آموزه های دینی است در دنیا به عنوان کشوری سرافراز شناخته می شود.

حجت الاسلام موحدی اظهار کرد: دنیا مشاهده کرده که هزینه سازش و تسلیم بسیار بسیار بالاتر از هزینه مقاومت است، چرا که هر قدم که به عقب برویم، دشمن خواسته های دیگر و نامبارک خود را بیشتر و بیشتر تحمیل می کند.

وی افزود: منطق مقاومت همان مسئله ای است که امام راحل(ره) و در ادامه مسیر انقلاب مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، منطقه که نویدبخش پیروزی است.

 

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:
مقاومت درس ماندگار امام (ره) و حرکت ریشه‌ای برای انقلاب است

آیت‌الله سید کاظم مدرسی در مصاحبه با یزدرسا؛ ضمن تبریک حلول ماه شوال و عید سعید فطر در تشریح فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در سی‌امین سالگرد امام راحل در حرم مطهر ایشان گفت: امروز هم رهبرعالیقدر انقلاب اسلامی به‌مانند همیشه سخنان نغز و بدهی را در جوار تربیت امام امت ایراد فرمودند که مهم‌ترین بخش آن اشاره معظم له به بحث مقاومت بود.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد افزود: آنچه برای انقلاب اسلامی به‌عنوان یک درس ماندگار از امام می‌توان آموخت درس مقاومت بوده و این درس علاوه بر درس‌هایی است که از دیگر زوایای زندگی امام (ره) می‌توان فراگرفته و به کاربست.

مدرسی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که مقاومت عبارت است ازآنچه جامعه را در برابر دشمن ضدضربه می‌کند اظهار داشت: درس مقاومت برگرفته از آیات قرآن کریم بوده و می‌تواند جامعه را در برابر توطئه‌ها مقاوم سازد بنابراین ملت بزرگ ایران باید در همه عرصه‌ها مقاومت را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: مقاومت در حقیقت یک حرکت ریشه‌ای برای انقلاب است و امام امت این حرکت را به‌عنوان یک حرکت احساسی و ژورنالیستی انجام نداده‌اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب به مسئولان کشور درزمینهٔ حل مشکلات معیشتی مردم و جلوگیری از فساد ابراز داشت: اگر این توصیه‌ها که تماماً کاربردی و راهبردی است توسط مسئولان موردتوجه قرار گیرد قطعاً مشکلات جامعه ما برطرف خواهد شد.

مدرسی در پایان تأکید کرد: حضرت آقا در طول این سی سال انقلاب اسلامی را با الگوی امام (ره) مدیرت کرده‌اند و با این الگو درحال پیشبرد انقلاب اسلامی هستند که البته این الگو نیز از قرآن و سنت گرفته‌شده است.

 

امام جمعه چهاربرج:
گفتمان مقاومت همواره پیروز است/ هزینه مقاومت کمتر از سازش و تسلیم است

حجت الاسلام و المسلمین جعفر آذرپندار در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار داشت: اگر به طول تاریخ اسلام نگاه کنیم، هر جا مقاومت بوده، پیروزی نیز بوده که واقعه کربلا یکی از نمونه های آن است.

وی، با اشاره به اینکه سازش همیشه هزینه بردار است، افزود: در طول تاریخ کسانی که سازش کرده اند، همیشه هزینه داده و ممکن است دین، دنیا و یا ایمان خود را از دست داده باشند که اگر چنین مواردی لیست شوند، شاید چند روز طول بکشد تا همه آنها را ذکر کنیم.

امام جمعه چهاربرج، با بیان اینکه هزینه مقاومت قطعا کمتر از تسلیم است، گفت: هزینه مقاومت کمتر از سازش و تسلیم بوده و پیروزی نهایی نیز با مقاومت است.

وی، با اشاره به اینکه موضوع مقاومت، ریشه قرآنی دارد، تصریح کرد: مقاومت موضوع جدیدی نیست بلکه ریشه قرآنی داشته و شاهرگ اسلام بوده و حضرت امام خمینی(ره) در سال ۴۲ آن را مطرح کردند.

حجت الاسلام آذرپندار، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی که محور مقاومت در دنیا است، کجا قرار دارد و کشورهایی مانند مصر و اردن و… که سازش کردند؟

وی، گفت: در صورتی که مقاومت کنیم، قطعا امدادهای غیبی نیز شامل حال ما می شود، کما اینکه در قضیه طبس و هشت سال دفاع مقدس و… امدادهای غیبی و نصرت الهی شامل حال ما شد و دشمن با آن همه هیمنه خود شکست خورد و امروز نیز شکست می خورد.

 

امام جمعه فردوس:
راه پیشرفت در اعتماد به نیروهای داخلی است/ در سایه مقاومت پیروزی حتمی است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در روز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) مقاومت و عدم‌سازش با دشمن بود که توانستند آن را در ملت ایران نهادینه کنند.

وی افزود: الحمدلله با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود دشمنی چون آمریکا که به خون ما تشنه است و هدفی جز براندازی نظام جمهوری اسلای ایران ندارد، توانستیم با ایستادگی و مقاومت، تهدیدها و تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم.

امام جمعه فردوس عنوان کرد: دشمنان مسأله جنگ، اختلاف‌انگیزی بین مردم در مقابل نظام، گرانی و مشکلات معیشتی را مطرح کردند اما مردم، انقلابی که امام راحل به آن‌ها هدیه کرده بود را هرگز فراموش نمی‌کنند و در مقابل همه درخواست‌ها و زیاده‌خواهی‌های آن‌ها ایستادگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام بابایی ادامه داد: زمانی که امام خمینی (ره) فرمودند شاه باید برود بعضی مراجع می‌گفتند این شدنی نیست باید با شاه سازش و او را نصیحت کنید اما رهبر کبیر انقلاب با تلاش‌های چندین ساله خود در مردم بصیرت و مقاومت ایجاد کردند تا بالاخره انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی با بیان این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این مقاومت است که ما را سربلند کرده، تصریح کرد: اگر اکنون در همه دنیا نام‌آور هستیم به دلیل درس مقاومتی که امام راحل به ما آموخته، است. آموزه امام خمینی (ره) نیز برخاسته از سنت پیامبر(ص) و ائمه علیهم‌السلام است که در مقابل ظلم ایستادگی کردند و رهبر معظم انقلاب نیز به خوبی این مسأله را تببین کردند که راه پیروزی و عزت اسلامی و شکست دشمن، مقاومت است.

امام جمعه فردوس بیان کرد: زمانی که قدرت نظامی نداشتیم و دشمن در جنگ تحمیلی طمع تصرف ایران را داشت، توانستیم 8 سال مقاومت کنیم.

حجت‌الاسلام بابایی افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران به قدری قوی است که با موشک‌های نقطه‌زن دوربرد خواب راحت را از اسرائیل و آمریکا گرفته است.

وی با بیان این‌که آن زمان که آمریکا و اسرائیل زور می‌گفتند و موشک‌های آن‌ها بر سر مردم بی‌گناه ریخته می‌شد و ما فقط تلفات می‌دادیم گذشته، متذکر شد: دوران افول اسرائیل و آمریکا فرا رسیده است.

امام جمعه فردوس گفت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند آمریکا در حال افول و قدرت او قدرت پوشالی است و به مردم و مسئولان نیز سفارش کردند که هرگز از هیمنه دروغین دشمن نترسید و مقاومت کنید چراکه در سایه مقاومت پیروزی حتمی است.

حجت‌الاسلام بابایی ادامه داد: همچنین ایشان مخصوصا به جوانان مژده دادند که در آینده نه‌چندان دور در قدس نماز خواهید خواند، قدس آزاد خواهد شد و طرح‌های آمریکا و اذنابشان رو به شکست است و ان‌شاءالله جهان در قلمرو اسلام خواهد بود.

وی با بیان این‌که در مقابل ظالم تسلیم‌شدن، دشمن را جری می‌کند، تصریح کرد: هرچند مقاومت تلفات و هزینه دارد اما عزت و سربلندی را به دنبال دارد.

امام جمعه فردوس ادامه داد: نباید به دلیل این‌که چند صباحی به بعضی مسائل دنیوی برسیم عزت، شرافت، انقلاب و دینمان را زیر پا بگذاریم و سازش کنیم.

حجت‌الاسلام بابایی با بیان این‌که سازش در ملت مسلمان یعنی ذلت، گفت: همان‌طور که امام حسین (ع) فرمودند "هیهات من الذله" ما شهادت، تنگدستی، تحریم و تهدید را می‌پذیریم اما ذلت را نمی‌پذیریم.

وی با بیان این‌که متأسفانه دولت‌ها از آن‌چه برای قذافی‌ها و ویتنام پیش آمد عبرت نمی‌گیرند، عنوان کرد: وقتی شخصیتی از نظام ما روز روشن به عراق سفر کرده و با همه شخصیت‌ها دیدار می‌کند و در خیابان‌ها قدم می‌زند اما دشمن که 70 میلیارد دلار هزینه می‌کند باید شب و با چراغ خاموش در پایگاه نظامی بنشیند، این نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و افول و شکست دشمن است.

امام جمعه فردوس خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت و ملت ایران کماکان با وحدت راه را ادامه دهند و دشمن را زمین‌گیر کنند.

حجت‌الاسلام بابایی بیان کرد: دشمنان، ملت ایران را تهدید و تحریم کردند اما وقتی دیدند مقاومت در ملت ایران است از درِ فریب و نفاق وارد شدند که ما ملت ایران را دوست داریم و اگر با ما کنار بیایند ما آن‌ها را تقویت می‌کنیم اما ملت ایران دیگر گول این ترفندهای دشمن را نخواهند خورد و اکنون نیز با مقاومت دشمن را زمین‌گیر خواهند کرد.

وی متذکر شد: بیش از دو دهه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جداشدن اقتصاد از نفت تذکر می‌دهند چراکه نفت در جهان با تغییر قیمت مواجه است و مدام اقتصادمان را متزلزل می‌کند.

امام جمعه فردوس افزود: بارها مقام رهبری فرمودند نگاهتان به داخل باشد مخصوصا از قدرت و پتانسیل جوانان استفاده کنید اما متأسفانه این کار عملی نشده است.

حجت‌الاسلام بابایی با بیان این‌که دولت باید کار را به جوانان بسپارد، تصریح کرد: راه پیشرفت ما این است که به نیروهای داخلی اعتماد کنیم و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید از اقتصاد تک محصولی نفت فرار کنیم و روی پای خود بایستیم. امیدواریم دولت نیز به این امر توجه و این کار را عملی کند تا به شایستگی انقلابمان را ادامه دهیم و صادر کنیم.

 

امام‌ جمعه نجف‌آباد:
در موضوع «مقاومت» انتظار بیشتری از مجلس شورای اسلامی داریم

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با بیان اینکه مقاومت یکی از نیازهای زمان حال است و رهبر انقلاب تأکیداتی متعدد نسبت به این نکته کرده‌اند، اظهار کرد: تأکید حضرت امام خامنه‌ای بر بحث مقاومت، صبر و استقامت به دلیل آیات قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) است.

امام‌جمعه نجف‌آباد گفت: واقعه عاشورا یکی از بهترین صحنه‌های مقاومت بود، دشمن بالاترین فشار و تحریم را بر امام حسین(ع) و اهل‌بیت ایشان گذاشتند؛ امام حسین(ع) به دلیل مقاومت و صبر، الگوی تمام دنیا شدند.

وی افزود: نیاز امروز کشور مقاومت است؛ وادادگی، بی‌حالی و غفلت از دشمن، از تداوم انقلاب اسلامی جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام حسناتی با توضیح اینکه رهبر انقلاب چند سالی است که بر مقاومت و ایستادگی تأکید می‌کنند، بیان کرد: باید بدانیم مذاکره کردن و در برابر دشمن تسلیم شدن هزینه‌ای بسیار بیشتر نسبت به مقاومت کردن دارد؛ هزینه مقاومت است و اما برکات زیادی دارد.

وی تأکید کرد: مقاومت نیاز اصلی کشور است که مسئولان ارشد کشور باید این امر ضروری و لازم را انجام دهند؛ در بین مسئولان انتظار بیشتری از مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان باید راه مقاومت در برابر دشمن را ریل‌گذاری و بر عملکرد دولت نظارت بیشتری کنند.

امام‌جمعه نجف‌آباد اضافه کرد: اخیراً قوه قضاییه قوی‌تر به میدان آمده است و باید بیشتر از گذشته با فساد گران مالی و اداری برخورد و دولت هم باید جدی‌تر از گذشته ورود کند.

وی در پایان گفت: اگر مسئولان کشور دستورات و تأکیدات رهبر انقلاب عمل کنند همه مردم هم این تأکیدات را اجرا می‌کند.

 

امام جمعه شاهین دژ:
منطق مقاومت کمر خصم را خم کرده و در آینده نزدیک به زانو در خواهد آورد

حجت الاسلام و المسلمین «حسین فصیح نیا» امام جمعه شاهین دژ در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: دشمنان ایران وقتی تمام راه ها و تهدیدات نظامی را بر روی خود بسته دیدند و به این مهم پی بردند که ایران از لحاظ نظامی به یک قدرت بزرگ تبدیل شده، ناگزیر متوسل به جنگ اقتصادی شدند و این جنگ تبعات فراوانی را برای خود آنان نیز در پی خواهد داشت.

وی، افزود: امروز به برکت رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب در برابر این جنگ اقتصادی آمریکا نیز پیروز از میدان خارج خواهیم شد، هرچند فشارهای اقتصادی مشکلاتی را در درون کشور ایجاد کرد اما هزینه ایستادگی در برابر خصم صدها برابر بهتر از هزینه سازش و تسلیم است چون خدعه و نیرنگ های آمریکا در طول تاریخ ثابت شده است و مطمئنا دشمن به دنبال تسلیم ایران است تا باری دیگر ضربه بر پیکره نظام و اسلام وارد کند اما هرگز به این منظور خود دست نخواهد یافت.

امام جمعه شاهین دژ، عنوان کرد: به حول قوه الهی و با حرکتهای جهادی مسئولین و مردم آرام آرام کمر خصم خم شده و به زودی آخرین مکر و حیله شان نیز به خودشان بازخواهد گردید و در آینده ای نه چندان دور شاهد به زانو درآمدن آنها خواهیم بود چراکه رهبر عزیزمان فرمودند : “آمریکا رو به افول است”.

 

امام جمعه دیر:
شکست امروز آمریکا در منطقه نتیجه فرهنگ مقاومت امام خمینی(ره) است

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر در گفت و گو با سپاس با اشاره به موضوع منطق مقاومت، اظهار کرد: امروز شاهد شکست های پی در پی آمریکا در بلاد اسلامی و منطقه هستیم که این محصول نتیجه الگو برداری گروه های مقاومت از آرمان های امام خمینی(ره) و رهنمود های مقام معظم رهبری است.

امام جمعه دیر افزود: دشمن برای رسیدن به اهداف عالیه خود سعی می کنند افراد تصمیم گیر در هر دستگاهی که وجود دارد با تهدید و فریب دهد، امام امام خمینی(ره) هیچ وقت تحت تاثیر وعده های دنیایی دشمنان اسلام قرار نگرفت و شخصیت ایشان به همه دنیا صادر و امروز در بسیاری از دانشگاه های معتبر در حال تدریس است.

حسینی تصریح کرد: فلسطین موضوعی با بالاترین الویت برای جهان اسلام است که معامله قرن می تواند خیانت قرن دانست که توسط برخی حکام عرب به جای اینکه با کشورهای اسلامی دست دوستی دهند سعی می کند رابطه خود با رژیم صهیونیستی قوی تر کنند.

وی ابراز کرد:دشمنان در پی ضربه زدن به جهان اسلام هستند که با توجه به شرایط فعلی در همه حوزه ها باید مقاومت الویت اصلی قرار گیرد.

 

امام جمعه هفشجان:
ایستادگی ملت ایران، دشمن را معترف به ناتوانی کرد/ باید مسئولین در راس هرم مقاومت قرار گیرند

سید حسن جلالی امام جمعه هفشجان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: مقاومت اصل اساسی در پیروزی و ادامه مسیر انقلاب اسلامی است.
 
وی استقامت و ایستادگی در مقابل زورگویان را یک سلاح برنده و مهم دانست و اضافه کرد: مردم ایران با ایستادگی در مقابل دشمن آرمان‌ها و اهداف خود را پیش برده و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند.
 
جلالی گفت: استقامت و ایستادگی در مقابل قلدران و زورگویان، روحیه تسلیم‌ناپذیری، دیانت و پاسداری از انقلاب باعث شده مستکبران به ناتوانی خود اعتراف کنند.
 
امام جمعه هفشجان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند هرچه دشمن ترسوتر باشد صدایش را بالاتر می‌برد اما مطمئنا به اندازه آن صدای بلند، توان ندارد گفت: تهدیدات دشمن از روی ترس و هراس است و به همین دلیل پوچ و توخالی می‌باشد، باید گفت، تنها هدف دشمن این است که مردم را به وحشت اندازد.
 
وی با اشاره به تلاش دشمن برای به راه انداختن جنگ روانی در بین مردم ایران تاکید کرد: آمریکا توان مقابله با ایران را ندارد و به همین دلیل از تهدید استفاده می‌کند تا به خیال خود باعث ایجاد وحشت در بین مردم شود.
 
جلالی با اشاره به تقسیم دنیا به بلوک غرب و شرق در قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بلوک شرق سرنگون شد اما با ایجاد جمهوری اسلامی باید گفت دنیا به دو جبهه اسلامی و استکباری تقسیم شده که امید است با تحقق آرمان‌های امام راحل و عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، جبهه اسلام پیروز این میدان شود.
 
امام جمعه هفشجان به مقاومت ملت ایران در برابر دشمن اشاره و ادامه داد: مردم در هر برهه‌ای از زمان با تاسی از مبانی ناب قرآن و فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند.
 
وی با اشاره به حضور مردم در جبهه‌های حق علیه باطل در زمان جنگ تحمیلی بیان داشت: در آن زمان ملت ایران با عمل به فرامین امام راحل دین خود را اپبه انقلاب ادا کردند، امروز هم شاهدیم مردم به‌خوبی به وظایف خود عمل می‌کنند.
 
جلالی به وظایف مسئولان در قبال نظام و مردم اشاره و تاکید کرد: آیا مسئولان توانسته‌اند در این نابسامانی‌ها با استقامت و پافشاری مشکلات را حل کنند؟ و آیا در مقابل وسوسه‌های شیاطین انس که دست شیاطین جن را بسته‌اند توانستند مقاومت کنند؟
 
امام جمعه هفشجان با تاکید بر اینکه باید مسئولین در راس هرم مقاومت قرار گیرند، گفت: متاسفانه شاهدیم که برخی از مسئولان قافیه را باختند و نه‌تنها در راس هرم مقاومت نیستند که در تحت آن قرار دارند.

 

امام جمعه فردوس:
راه پیشرفت در اعتماد به نیروهای داخلی است/ در سایه مقاومت پیروزی حتمی است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در روز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) مقاومت و عدم‌سازش با دشمن بود که توانستند آن را در ملت ایران نهادینه کنند.

وی افزود: الحمدلله با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود دشمنی چون آمریکا که به خون ما تشنه است و هدفی جز براندازی نظام جمهوری اسلای ایران ندارد، توانستیم با ایستادگی و مقاومت، تهدیدها و تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم.

امام جمعه فردوس عنوان کرد: دشمنان مسأله جنگ، اختلاف‌انگیزی بین مردم در مقابل نظام، گرانی و مشکلات معیشتی را مطرح کردند اما مردم، انقلابی که امام راحل به آن‌ها هدیه کرده بود را هرگز فراموش نمی‌کنند و در مقابل همه درخواست‌ها و زیاده‌خواهی‌های آن‌ها ایستادگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام بابایی ادامه داد: زمانی که امام خمینی (ره) فرمودند شاه باید برود بعضی مراجع می‌گفتند این شدنی نیست باید با شاه سازش و او را نصیحت کنید اما رهبر کبیر انقلاب با تلاش‌های چندین ساله خود در مردم بصیرت و مقاومت ایجاد کردند تا بالاخره انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی با بیان این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این مقاومت است که ما را سربلند کرده، تصریح کرد: اگر اکنون در همه دنیا نام‌آور هستیم به دلیل درس مقاومتی که امام راحل به ما آموخته، است. آموزه امام خمینی (ره) نیز برخاسته از سنت پیامبر(ص) و ائمه علیهم‌السلام است که در مقابل ظلم ایستادگی کردند و رهبر معظم انقلاب نیز به خوبی این مسأله را تببین کردند که راه پیروزی و عزت اسلامی و شکست دشمن، مقاومت است.

امام جمعه فردوس بیان کرد: زمانی که قدرت نظامی نداشتیم و دشمن در جنگ تحمیلی طمع تصرف ایران را داشت، توانستیم 8 سال مقاومت کنیم.

حجت‌الاسلام بابایی افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران به قدری قوی است که با موشک‌های نقطه‌زن دوربرد خواب راحت را از اسرائیل و آمریکا گرفته است.

وی با بیان این‌که آن زمان که آمریکا و اسرائیل زور می‌گفتند و موشک‌های آن‌ها بر سر مردم بی‌گناه ریخته می‌شد و ما فقط تلفات می‌دادیم گذشته، متذکر شد: دوران افول اسرائیل و آمریکا فرا رسیده است.

امام جمعه فردوس گفت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند آمریکا در حال افول و قدرت او قدرت پوشالی است و به مردم و مسئولان نیز سفارش کردند که هرگز از هیمنه دروغین دشمن نترسید و مقاومت کنید چراکه در سایه مقاومت پیروزی حتمی است.

حجت‌الاسلام بابایی ادامه داد: همچنین ایشان مخصوصا به جوانان مژده دادند که در آینده نه‌چندان دور در قدس نماز خواهید خواند، قدس آزاد خواهد شد و طرح‌های آمریکا و اذنابشان رو به شکست است و ان‌شاءالله جهان در قلمرو اسلام خواهد بود.

وی با بیان این‌که در مقابل ظالم تسلیم‌شدن، دشمن را جری می‌کند، تصریح کرد: هرچند مقاومت تلفات و هزینه دارد اما عزت و سربلندی را به دنبال دارد.

امام جمعه فردوس ادامه داد: نباید به دلیل این‌که چند صباحی به بعضی مسائل دنیوی برسیم عزت، شرافت، انقلاب و دینمان را زیر پا بگذاریم و سازش کنیم.

حجت‌الاسلام بابایی با بیان این‌که سازش در ملت مسلمان یعنی ذلت، گفت: همان‌طور که امام حسین (ع) فرمودند "هیهات من الذله" ما شهادت، تنگدستی، تحریم و تهدید را می‌پذیریم اما ذلت را نمی‌پذیریم.

وی با بیان این‌که متأسفانه دولت‌ها از آن‌چه برای قذافی‌ها و ویتنام پیش آمد عبرت نمی‌گیرند، عنوان کرد: وقتی شخصیتی از نظام ما روز روشن به عراق سفر کرده و با همه شخصیت‌ها دیدار می‌کند و در خیابان‌ها قدم می‌زند اما دشمن که 70 میلیارد دلار هزینه می‌کند باید شب و با چراغ خاموش در پایگاه نظامی بنشیند، این نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و افول و شکست دشمن است.

امام جمعه فردوس خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت و ملت ایران کماکان با وحدت راه را ادامه دهند و دشمن را زمین‌گیر کنند.

حجت‌الاسلام بابایی بیان کرد: دشمنان، ملت ایران را تهدید و تحریم کردند اما وقتی دیدند مقاومت در ملت ایران است از درِ فریب و نفاق وارد شدند که ما ملت ایران را دوست داریم و اگر با ما کنار بیایند ما آن‌ها را تقویت می‌کنیم اما ملت ایران دیگر گول این ترفندهای دشمن را نخواهند خورد و اکنون نیز با مقاومت دشمن را زمین‌گیر خواهند کرد.

وی متذکر شد: بیش از دو دهه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جداشدن اقتصاد از نفت تذکر می‌دهند چراکه نفت در جهان با تغییر قیمت مواجه است و مدام اقتصادمان را متزلزل می‌کند.

امام جمعه فردوس افزود: بارها مقام رهبری فرمودند نگاهتان به داخل باشد مخصوصا از قدرت و پتانسیل جوانان استفاده کنید اما متأسفانه این کار عملی نشده است.

حجت‌الاسلام بابایی با بیان این‌که دولت باید کار را به جوانان بسپارد، تصریح کرد: راه پیشرفت ما این است که به نیروهای داخلی اعتماد کنیم و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید از اقتصاد تک محصولی نفت فرار کنیم و روی پای خود بایستیم. امیدواریم دولت نیز به این امر توجه و این کار را عملی کند تا به شایستگی انقلابمان را ادامه دهیم و صادر کنیم.

 

امام جمعه آشخانه:
منطق مقاومت همان منطق بصیرت است/هر کجا به آمریکا اعتماد کردیم آسیب دیدیم

حجت الاسلام احمدزاده امام جمعه آشخانه، صبح امروز در گفتگو با عصراترک با اشاره به اینکه تاریخ بهترین معلم بشریت به حساب می آید، گفت: با مشاهده سرگذشت رهبران کشورهای دنیا در طول تاریخ و به ویژه در چند دهه اخیر، به خوبی مشاهده کنیم که هزینه سازش و تسلیم به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت بوده است.

وی با اشاره به ناکامی رهبران کشورهای منطقه در نتیجه سازش با استکبار جهانی و غرب، افزود:  حکومت پهلوی با آمریکا سازش کرد و با وجود اینکه منفعت و سرمایه ایران را داد و  به همه خواسته های آنها عمل می کرد، اما تحقیر شد و با اهانت طرف مقابل روبرو  شد.

حجت الاسلام احمدزاده اضافه کرد: نفت و دلارعربستان را حکام آل سعود در اختیار آمریکا گذاشته اند و با قراردادهای میلیاردی از آنها اسلحه خریداری می کنند و حتی هزینه های حضور آمریکاییان در منطقه غرب آسیا را نیز از آل سعود تامین می کند، اما بازهم در نهایت به آنها گاو شیرده می گویند.

وی ادامه داد:  یاسر عرفات در سال 1988 در آمریکا با نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی قرارداد اسلو را امضا کرد و بعد از آن همه مجاهدت و جهاد در مقابل اسراییل طبق این قرارداد از مواضع خود عقب نشینی کرد و دیدیم که دشمن گستاخ تر شد و نه تنها ثمره ای نداشت بلکه برای کل مردم فلسطین اسباب زحمت شد.

وی با تاریخ مصر نیز اشاره کرد و گفت:  مصر در زمان جمال عبدالناصر با اسراییل مقابله می کرد و به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار منطقه در مبارزه با اسرائیل محسوب می شد اما با روی کار آمدن دولت سازش کار  انور سادات و بعد از آن حسنی مبارک، مصر از مواضع خود عقب نشینی کرده و با دشمن سازش کردند و می بینیم که الآن کشور مصر هیچگونه نقش آفرینی در منطقه نداشته و به عنوان یک کشور ضعیف و ناتوان شناخته می شود.

حجت الاسلام احمدزاده از معمر قذافی به عنوان نمونه دیگر سازش با آمریکا نام برد و اظهار کرد: وی نیز در زمان حکومت خود برنامه های هسته ای  را جمع کرد که نه تنها نتیجه ای نگرفت بلکه منجر به سقوط قذافی شد و کشور لیبی به خاک سیاه کشیده شد.

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر تهاجم دشمن همیشه کارساز بوده است، تصریح کرد: اگر حزب الله را که امروزه در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارد با سی سال قبل مقایسه کنیم خواهیم دید که به چه پیروزی ها و موفقیت هایی رسیده است.

وی ادامه داد: در عراق، سوریه و یمن نیز شاهد پیروزی های پی درپی جبهه مقاومت هستیم.

امام جمعه آشخانه منطق مقاومت را منطق عقلانی و تجربی دانست و تاکید کرد: آن منطقی است که اگر به آن عمل شود دشمن وادار به عقب نشینی می شود، منطق مقاومت است، اما اگر مقاومت نباشد، دشمن ده قدم پیشروی می کند.

احمدزاده افزود: منطق مقاومت منطق عزت و شرف  است و هیچ ملتی حاضر نیست عزت و شرفش لگدمال شود، چرا که دین ما اجازه نمی دهد که در برابر دشمن سازش کنیم همانطورکه امام حسین (ع) نیز حاضر نشد با یزید سازش کند.

وی با تاکید بر اینکه منطق مقاومت در واقع منطق بصیرت است، اظهار کرد: هر ملتی که بصیرت بیشتری داشته باشد، مقاومتش در برابر تهاجم و نفوذ دشمن بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به تهاجمات گوناگون دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به کشور، گفت: دشمن به دنبال این است که از راههای گوناگون ملت ها را وادار به سازش کند و در حال حاضر نیز با ایجاد فشار اقتصادی در صدد است با ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت، ملت را در برابر حاکمیت قرار بدهد.

امام جمعه آشخانه با اشاره به اینکه وجود تبعیض بین مردم و مسئولین در جامعه، سو عملکرد و سو برخورد بین مسئولین و عدم نظارت صحیح و قاطع بر اداره امور جاری مملکت، مردم را رنج می دهد، خاطرنشان کرد: اگر مردم این موارد را مشاهده نکنند و بدانند که  مشکلات و تنگناها برای همه به طور یکسان وجود دارد، قطعا از حق خودشان می گذرند و مانند چهل سال گذشته برای تعالی گفتمان انقلاب اسلامی مقاومت خواهند کرد.

وی افزود: حضور مردم در صحنه های کشور مثل راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن، نشانگر این است که علی رغم فشارها و سختی ها، پای انقلابشان هستند و از جان مایه می گذارند.

احمدزاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ناکام بودن کشور درمذاکرات برجام، گفت: در برهه های مختلف ثابت شده که منطق سازش هیچگونه توجیهی ندارد، اما با این وجود بعضی مواقع با برخی کشورها قراردادهایی را امضا کرده ایم.

امام جمعه آشخانه با بیان اینکه عدم پای بندی دشمن به تعهداتش می تواند برای ما یک تجربه بزرگ باشد، ادامه داد: باوجود اینکه تعهدات داده شده مسئولین کشور در برجام با هیچکدام از شروط 9 گانه مقام معظم رهبری همخوانی نداشته و آن خطوط قرمز رعایت نشد، بازهم مسئولین این مذاکرات را ادامه دادند و در نهایت دیدیم که هدف دشمن فقط گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی بوده و به قراردادی که خودشان نوشته و امضا کرده اند نیز پایبند نیستند.

وی تاکید کرد: اگر در حال حاضر رهبران آمریکا از مذاکره دم می زنند باید ابتدا حسن نیت خود را نشان بدهند و تحریم های علیه ملت و کشور جمهوری اسلامی ایران را بردارند تا ثابت کنند که پایبند به تعهدات قبلی خودشان بوده اند.

احمدزاده در پایان با اشاره به اینکه هرجا که به آمریکا اعتماد کردیم، آسیب دیده ایم، گفت: از نظر عقلی نیز نباید به دشمنی که می تواند ما را تا سرحد سقوط پیش ببرد، اعتماد بکنیم.

 

امام جمعه شهرستان سرخه:
رجال سیاسی منطق مقاومت را در جامعه تقویت کنند/ لزوم پرورش جریان مقاومت در جهان اسلام

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص ضرورت مقاومت در مقابل دشمنان، گفت: مقاومت و جریان آن یک پدیده مبارکی است که دارای مبانی روایی و قرآنی می باشد.

امام جمعه سرخه با اشاره به اینکه در قرآن کریم به آیاتی درباره مقاومت اشاره شده است، افزود: خداوند متعال به پیامیر اسلام و مسلمانان دستور داده که در راه پیمودن مسیر حق و حقیقت اهل صبوری و مقاومت باشید.

فاطمی بصیر در ادامه عنوان کرد: مبانی قرآنی همچون "وجاهدهم به جهادا کبیرا" از دیگر آیاتی است که خداوند درباره جهاد که جهاد اکبر، اصغر و کبیر از انواع آن هستند، مطرح کرد: جهادکبیر به تعبیری معادل مقاومت می باشد که در مقابل دشمنان به هیچ عنوان نباید سازشی انجام داد.

وی با توجه به اینکه خداوند بر پافشاری مواضع خود در قرآن کریم تاکید کردند، عنوان کرد: در سوره کافرون اشاره شده است که در مقابل نظام سلطه به هیچ عنوان نباید نسبت به دشمن باج و امتیاز داده شود.

امام جمعه سرخه با بیان اینکه به تعبیر مفاهمه سیاسی امروز اگر بنا شد که با دشمن از راه مذاکره و مصالحه وارد شویم باید سیاست برد را انتخاب کنیم، افزود: توجه به این موضوع می تواند محور مقاومت را به عنوان گفتمان جدید انقلاب برای مسلمانان برجسته کند.

فاطمی بصیر با توجه به اینکه از لحاظ نرم افزاری باید جریان مقاومت در جهان گسترش داده شود، مطرح کرد: جنبه نرم افزاری بدین معنا است که بتوانیم جریان مقاومت را تمامی نقاط و در عرصه های مختلف پرورش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گفتمان، ایده و نظریه مقاومت، به لحاظ مبانی معرفتی باید در جامعه تقویت شود، اظهار کرد: شخصیت های فرهنگی و رجال سیاسی مبحث مقاومت را به عنوان یک ایده و نظریه جدید انقلاب در اذهان و افکار مردم به خصوص جوانان روشن کنند.

امام جمعه سرخه با بیان اینکه وظیفه ائمه و تریبون های جمعه این است که مبانی معرفتی را تقویت کنند، گفت: در بعد سخت افزاری هم بحث بنیه دفاعی در مقابل دشمن که مورد توجه مقام معظم رهبری است یکی دیگر از محور های مقاومت می باشد باید مورد تقویت قرار گیرد.

فاطمی بصیر اذعان کرد: مبحث گفتمان اقتصاد مقاومتی مولفه مهمی در بعد سخت افزاری است که می تواند مورد توجه مسئولین و مردم قرار بگیرد تا  گفتمان مقاومت در جامعه منقح شود.

وی با اشاره به اینکه اگر در مواجه با دشمن از گفتمان و جریان مقاومت استفاده می کردیم قطعا دشمن گستاخ نمی شد، مطرح کرد: بر اساس اصول آرمانی و انقلابی کشور اگر این گفتمان سرلوحه کار ما بود دشمن جرئت هرکاری را نداشت به طوری که  اگر ما جریان مقاومت را در مذاکرات پیش می گرفتیم نتیجه آن بهتر از حال حاضر بود.

 

امام جمعه موقت قزوین:
تجربه جنگ و توطئه‌های امریکا به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم/ در حوزه اقتصاد، ندانم کاری‌ها ما را محتاج کرد

حجت الاسلام علی قابل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اظهار کرد: مقام معظم رهبری مکتب مقاومت در مقابل ظلم را، مکتب و راه و اندیشه امام مطرح کردند.

وی افزود: همین مکتب مورد اعتماد و توجه ملت‌های تحت ستم قرار گرفته است و امروزه آنچه را که قدرت‌های زورگو را ناراحت کرده دقیقا همین ایستادگی توده‌های عظیم مردمی و ملت‌های مظلوم در برابر استکبار جهانی است.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: مقام رهبری در بخش دیگر سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که هنوز دشمن در یک اشتباه محاسباتی قرار دارد و تصور می‌کند ما دست به صدور یک جریانی زده‌ایم.

وی ادامه داد: رهبری این نکته را مورد تاکید قرار دادند که ما اقدامی برای صدور انقلاب یا این تفکر نکرده‌ایم، بلکه روی این مسیر پافشاری کرده و ملت‌ها خود این الگو را دریافتند و این یک حرکت طبیعی است.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: نکته بعدی که در بیانات رهبری به آن تکیه شد؛ این بود که ما اکنون در یک جدال و جنگی با امریکا هستیم و امریکا‌یی‌ها اگر بر کشوری مسلط شوند در حقیقت نوکر و غلام حلقه به گوش می‌خواهند.

وی ابراز کرد: به طور مثال کشورهای عربی هم پول می‌دهند و هم نیات و اهداف امریکا را عملی می‌کنند؛ اما در عین حال تحقیر شده و مورد طعن و توهین آنها قرار می‌گیرند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: این یک واقعیت است که امروز دنیا به وضوح مشاهده می‌کند، ملتی که از خودش استقلال رای نداشته باشد باید منتظر اینگونه توهین‌ها، تحقیرها و چپاول‌ها باشد.

وی ادامه داد: نکته دیگری که رهبری مورد توجه قرار دادند توجه به داشته‌هاست، ما اگر می‌خواهیم ملتی مستقل داشته باشیم باید به داشته‌های داخلی خود تکیه کنیم.

قابل عنوان کرد: ایران اسلامی از یک سو به لحاظ امکانات، کشوری غنی بوده و از سویی دیگر از نظر نعمات الهی به عنوان معادن زیرزمینی و همچنین برخورداری از مناطق مختلفی که امکان تحصیل مایحتاج در آن به راحتی میسر است، دارای شرایط مناسبی است.

وی تاکید کرد: ایران، کشوری وسیع با ملتی کوشا است و نیازی به بیگانگان ندارد، البته اگر خود رمز و راز مقاومت را دریابد.

امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد: مقام رهبری در سخنان خود تاکید داشتند که در کنار توجه به داشته‌ها باید به وضعیت دشمن هم توجه کنیم.

وی عنوان کرد: ما هم مکتب غنی و مردم فهیم و هم سرزمین دارای امکانات خدادادی هستیم؛ اما دشمن از نظر معنوی کاملا در خلا است و یکی از مصادیق آن انتخاب ترامپ است؛ چراکه محصول انتخاب بیش از ۳۰۰ میلیون جمعیت آمریکا، شخصی است که ده‌ها مسئله اخلاقی و مفاسد اقتصادی و سیاسی و آزار و اذیت‌های جنسی نسبت به دیگران دارد.

قابل تصریح کرد: وقتی محصول نگاه و اندیشه یک ملت انتخاب شخصی همچون ترامپ است، نشان می‌دهد که این ملت نتوانسته اندیشه خود را در راستای صحیحی متمرکز کند؛ لذا هم قتل و غارت و هم تجاوز و تعدی وجود است و هم اینکه بیش از ۴۰میلیون گرسنه و زیر خط فقر در این کشور زندگی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: اما کشور ایران در طول این ۴۰ سال با وجود تحریم اقتصادی و جنگ و انواع توطئه‌ها دارای چنین شرایطی نیست، لذا باید به داشته‌های خود توجه کرده و در جهت رهایی مملکت از نیاز به بیگانه تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: رهبری در بخشی از سخنان خود عنوان کردند در قضیه تسلیحات دفاعی در دوره جنگ تحمیلی کاملا مشخص بود که ما از خود چیزی نداریم و شاید یکی از عواملی که موجب حمله صدام و امیدواری آنها به سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی شد، همین خلا بود.

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: تجربه گرانبهای جنگ به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم؛ لذا امروز در مسئله دفاع و تسلیحات نظامی در حد بازدارندگی رسیدیم و دشمن از تسلیحات ایران اسلامی در وحشت است.

وی عنوان کرد: در سایر موارد از جمله مسائل علمی، پزشکی، دارویی و تکنولوژی نیز می‌توانیم با تلاش به خودکفایی برسیم که دشمن نتواند از ما نقطه ضعفی بگیرد و در واقع در همه زمینه‌ها بازدارنده باشیم و امکانات لازم برای اداره کشور را داشته باشیم.

قابل تصریح کرد: اینها مثال‌های روشنی بود که اکنون در زندگی آن را لمس می‌کنیم؛ زیرا مسئله دفاع موضوع مهمی است؛ از سوی دیگر روشن است که در مسئله اقتصاد، ندانم کاری‌ها ما را محتاج کرده و دشمن هم این رخنه را تا حدودی شناسایی کرده و از همین نقطه قصد ضربه زدن دارد تا با اعمال تحریم‌ها به اهدافش برسد، اما تلاش بیش از پیش دولتمردان و مسئولان در کنار ملت مانع تحقق اهداف آنها خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر بناست کشور را به استقلال واقعی در مباحث اقتصادی و سایر امور برسانیم، باید همه حرکت‌ها آگاهانه باشد و از واردات کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد، اجتناب کرده و با تدبیر و دوراندیشی و با حکمت مسائل خود را حل کنیم.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: مقام رهبری بیان فرمودند که می‌شود کشور را بدون امریکا اداره کرد؛ بنابراین سعی کنیم دخالت امریکایی‌ها را به هیچ عنوان نپذیریم چون هر کجا قدم بگذارند فساد ایجاد خواهند کرد.

وی بیان کرد: نکته الهام بخش فرمایشات مقام رهبری راه و روش امام راحل بود و رهبری فرمودند امام این موهبت‌ها را از خداوند متعال داشتند و پشتوانه این موفقیت‌ها نیز همان اخلاص امام بزرگوار بود که او را پیروز کرد، ملت هم برای امام یاران و سربازان خوبی بودند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: مقام رهبری در سخنان خود به گستره مقاومت در کشورهای مختلف اشاره کردند و اینکه اکنون جریان مقاومت در منطقه در بهترین حالت است.

وی در پایان گفت: با روحیه مقاومت و ایستادگی کشورهای عراق و سوریه و لبنان از دست دشمنان رها شدند و یمن رمز ایستادگی را پیدا کرد و برخی کشورهای عربی که اکنون از معامله قرن کنار کشیدند از اثرات همین حرکت‌هاست و همه، این درس‌ها را از مکتب مقاومت امام آموختند و در واقع حقیقت روشنی است که ما به روشنی آن را مشاهده می‌کنیم.

 

امام جمعه شهر اقبالیه:
مذاکرات نتیجه‌ای جز عهدشکنی امریکا نداشت/ تنها راه خروج از مشکلات، همان مقاومت مدنظر رهبری است

حجت الاسلام سیدمرتضی فاطمیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شاخص، اظهار کرد: همان طور که مقام معظم رهبری بیان کردند نیز مقاومت، تنها راه پیروزی بر مشکلات کشور است و این سخن رهبری برگرفته از وحی الهی است که خداوند به پیامبراسلام(ص) می‌فرماید؛ «باید در برابر دشمن استقامت بورزید و این استقامت را به کسانی که از شما پیروی می‌کنند نیز بیاموزید».

وی افزود: به تعبیر امام راحل، امریکا یک شیطان بزرگ است و این یک واقعیت است که آمریکا یک قُلدُر زورگیر و به دنبال باج گیری است چراکه امروز همچون دزدان سرگردنه با ابزارهای پیشرفته زور و ستم خود را به ملت‌های مظلوم تحمیل می‌کند.

فاطمیان با اشاره به قدرت زور و استکبار امریکا، گفت: امریکا هم از آل سعود، دلارهای میلیاردی دریافت می‌کند و هم او را به گاوشیرده تشبیه می‌کند و در برابر این زور و استکبار خود، قدرت و توانمندی ایران اسلامی را می‌بیند چراکه ایران اسلامی مقاومت را تجربه کرده و تجربه این کشور در سوریه، عراق، فلسطین و یمن موفق بوده است.

امام جمعه شهر اقبالیه ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز بیان می‌کند که «امریکا مورد اعتماد نیست» و البته این عدم اعتماد را مسئولان دیدند و دریافتند که امریکا هیچ تعهدی ندارد و در برابر تعهدات خود، برجام را لغو کرد و کشورهای اروپایی نیز شرایطی همچون امریکا را دارند.

وی با اشاره به مهمترین مولفه‌های پیروزی و استقامت کشور، گفت: مقاومت و استقامت تنها راه پیروزی است که نتیجه ارزشمند این مقاومت را در خروج داعش از سوریه، مقاومت در حشدالشعبی عراق و در فلسطین مشاهده کردیم؛ بدانیم که امروز تنها راه برون رفت از مشکلات همان مقاومتی است که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند.

فاطمیان در خصوص نتیجه مذاکره با دشمن ادامه داد: دشمن برای دست یابی به اهداف خود تلاش کرد اما موفق نشد و راه مذاکره را پیش گرفت و امروز برای مذاکره با ایران، کشورهایی همچون  ژاپن را واسطه قرار می‌دهد؛ این اقدامات از حیله و نیرنگ‌های دشمن است.

امام جمعه شهر اقبالیه با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در خاورمیانه حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: ما در طول سال‌ها، تجربه کرده‌ایم که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد و مذاکره با افرادی که مورد اعتماد نیستند، به کشور صدمه می‌زند.

فاطمیان در پایان خاطرنشان کرد: اگر امنیت برقرار باشد مشکلات دیگر قابل حل است؛ دستاورد بزرگ امنیت دفاعی کشور برگرفته از مدیریت حکیمانه رهبری است و  این رهنموردها موجب شده تا امروز در زمینه‌های مختلفی همچون دفاعی و نظامی خودکفا شویم.

 

امام جمعه شهرستان نرماشیر:
با اعتقاد به جوانان و مقاومت، موفقیت ایران اسلامی حتمی است

حجت الاسلام والمسلمین ایران نژاد امام جمعه شهرستان نرماشیر در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بیانات مقام‌معظم رهبری مرقد مطهر امام خمینی (ره) و بیان اینکه ایستادگی و مقاومت در تمامی سخنان معظم له وجود دارد، گفت: نقطه قوت حضرت امام راحل که موجب موفقیت و پیروزی انقلاب شد مقاومت و ایستادگی ایشان بود.

وی ادامه داد: طلبه ای که با دستان خالی اما محکم در مقابل رژیم طاغوت ایستاد و مردم را به مقاومت وادار کرد.

امام جمعه شهرستان نرماشیر با تأکید بر اینکه هر زمان محکم ایستاده ایم، دشمن عقب نشینی کرده است، عنوان کرد: همان گونه که در تصمیم شورای امنیت ملی مقام معظم رهبری فرمودند خیالتان راحت باشد جنگ نخواهد شد و چنانچه دشمن بخواهد ضربه ای به ما وارد کند محکم تر از آن ضربه را خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین ایران نژاد ابراز کرد: نتیجه رفع مشکلات کشور مقاومت و ایستادگی در میدان و دل خوش نبودن به دشمنان است و همانگونه که رئیس جمهور آمریکا هم عنوان کرده است ایران با وجود رهبری و مسئولین می تواند مشکلاتش را حل کند؛ اما شرط آن است که محکم و مقاوم بایستیم و کمر همت را ببندیم.

امام جمعه نرماشیر در پایان خاطر نشان کرد: با اعتقاد به جوانان و مقاومت، موفقیت ما حتمی است.

 

امام جمعه شهرستان فاریاب مطرح کرد؛
ضرورت تقویت اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در کشور

حجت الاسلام رفیعی امام جمعه شهرستان فاریاب در گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با بیانات رهبر انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره هود گفت: خداوند در این آیه شریفه به مقاومت، ایستادگی و پایداری دستور داده است و ملت شریف ایران هم بخوبی به این آیه عمل نموده اند.

وی اظهار کرد: رمز ماندگاری و پایداری و پیشرفت کشورمان هم مرهون همین امر می باشد و دشمنان قسم خورده تلاش نموده اند که این انقلاب را به هر شکلی نابود نمایند.


حجت الاسلام رفیعی افزود: لذا توطئه های زیادی از جمله ترورها، جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی علیه کشور ما به راه انداخته اند و هم اکنون جنگ روانی دیگر در بُعد اقتصادی به راه انداختند و به بهانه مذاکره برای نا امید کردن مردم و تسلیم نمودن آنها در تلاش هستند

امام جمعه فاریاب بیان داشت : به حول قوه الهی و زعامت سکاندار انقلاب حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی این طرح ها شکست خورده است و توصیه معظم له در این برهه استقامت و مقاومت است که نباید تسلیم و مرعوب دشمن شویم

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید اقتصاد مقاومتی را تقویت نموده و رونق تولید را به جدیت دنبال کنیم و به جای واردات کالای خارجی به صادرات کالا ایرانی بپردازیم و به حمایت از تولید ملی از کالای ایرانی استفاده نماییم

 

امام جمعه رودبار جنوب:
ثمره مقاومت عزت و اقتدار است

حجت الاسلام و المسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در گفتگو با راه آرمان؛ پیرامون بیانات رهبر انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بیان داشت :رهبر عزیز انقلاب در سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در حرم آن عزیز سفرکرده بیانات بسیار حکیمانه و راه گشاء ایراد فرمودند ازجمله مسئله مقاومت چرا که مقاومت درآموزه های دینی ما خیلی مورد توجه و عنایت قرار گرفته است.

حجت الاسلام گروهی عنوان کرد: حضرات معصومین، انبیاء الهی و پیروان آن بزرگواران درطول تاریخ توجه ویژه به این موضوع داشتند تا آنجا که بسیاری از اولیای الهی جان عزیزشان رافداکردند اما خروجی و نتیجه کار احیاء وحفظ اسلام، ذلت و خواری دشمنان اسلام بوده است.

وی اظهار داشت :براساس همین تفکر، انقلاب اسلامی شکل گرفت چهل سال ازعمر بابرکتش می گذرد و ملت ایران در این چهل سال واژه مقاومت را عالی معنا و تعریف کردند.

حجت الاسلام گروهی گفت: همه دنیا دیدند که ثمره مقاومت چیزی به جز عزت و اقتدار نیست لذا به فرموده رهبر عزیز کلمه مقاومت ،کلمه مشترک درغرب آسیا شد و ملت ها در برابر دولت های زورگو ایستادند و مقاومت کردند.

وی تاکید کرد : دنیاچون بهترین الگوی مقاومت را ایران می داند لذا به ایران اقتداء می کنند و ان شالله تفکر مقاومت پایانش اضمحلال دولت های استکباری و عزت مسلمانان خواهد شد.

 

امام جمعه سنقر:
پیشرفت‌های امروز از باب مقاومت حاصل شده است/سازش یعنی نابودی تفکر انقلابی

حجت الاسلام مجید صفدری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، در تبیین اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص منطق مقاومت اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری یکی از صفات برجسته، امام راحل را مقاومت و ایستادگی عنوان کرد این صفت یکی از مهمترین صفات انسان است که دیگر ویژگی‌ها را تحت شعاع خود قرار می دهد.

امام جمعه سنقر افزود: نیاز جامعه چه در حال حاضر و چه در تمام ادوار مختلف، مقاومت و ایستادگی بوده و هست و نباید از آن غافل شویم.

وی بیان داشت: امروز که دشمنان قصد دارند اسلام و تفکر انقلابی را تضعیف کنند و از بین ببرند تنها راه دفاع از آن و نجات کشور مقاومت و ایستادگی است.

حجت الاسلام صفدری خاطرنشان کرد: اگر دشمن بتواند مقاومت را از ما بگیرد می تواند تفکر خود را بر ما القاء و تحمیل کند.

وی ادامه داد: اگر از مقاومت دست برداریم دشمن می تواند نقاط قوت ما را بگیرد و ما را به یک کشور ضعیف در مقابل دنیای کفر تبدیل کند.

امام جمعه سنقر با بیان اینکه مقاومت رمز پیروزی و بقای هر ملت آزاده ای است، گفت: هر کشوری که قصد دارد استقلال خود را حفظ کند باید در مقامل حربه های دشمن توان ایستادگی و مقاومت داشته باشد.

حجت الاسلام صفدری یادآور شد: مقاومت، گوهری گرانبهاست که آثار و برکات بسیاری در پی دارد لذا برای رسیدن به آن باید هزینه پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند سازش هزینه ای بیشتر از مقاومت دارد و اگر هزینه ای برای مقاومت پرداخت کنیم آثار آن به طور قطع به نفع کل جامعه خواهد بود ولی اگر مقاومت نکردیم و سازش را پذیرفتیم بدون تردید باید هزینه ای بیشتر از مقاومت بپردازیم که البته اینجا آثار زیانبار آن را نیز باید تحمل کنیم.

وی آثار زیانبار سازش را نابودی استقلال و تفکر انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: با تمام وجود باید فرهنگ استقامت و پایداری را در جامعه نهادینه کنیم.

امام جمعه سنقر بیان داشت: امروز لازم است در مقابل هر زورگو و قدرتمندی که قصد ضربه زدن به اسلام را دارد مقاومت و از کیان اسلامی خود دفاع کنیم تا به پیروزی برسیم و دشمنان را بیش از پیش نا امید و مایوس کنیم.

وی اظهار داشت: دفاع از حق اگر به ظاهر هزینه دارد و ممکن است در این راه افراد زیادی به شهادت برسند اما باید بدانیم هیچ ضرری به دنبال نخواهد داشت و قطعا فوز عظیم الهی نصیب ملتی خواهد شد که در راه خداوند مقاومت و ایستادگی کنند.

حجت الاسلام صفدری بسط و گسترش مقاومت را لازم و ضروری بیان کرد و افزود: در چنین شرایطی مذاکره با افراد غیر معقول هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و برای ملت نیز خسران جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: البته ما با اصل مذاکره مشکل نداریم و در فرهنگ اسلامی ما گفتگو و مذاکره مطلوب است اما در جایی که بدانیم اثر مثبتی به دنبال دارد.

امام جمعه سنقر ادامه داد: گفتنی است در حال حاضر ما با کشورهای مختلف دنیا تعامل داریم اما آنجایی که طرف ما بارها بدعهدی و عهد شکنی کرد دیگر نمی توانیم اعتماد کنیم.

وی با اشاره به روایات و احادیث گفت: همانطور که در روایات آمده است مومن زیرک است و از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود لذا امتحان دوباره آمریکایی که سالها بدعهدی و جنایت نسبت به تمام دنیا داشته و با زورگویی و قلدری پیش رفته است کار اشتباهی است و مذاکره با چنین شخصی معقول و منطقی نیست.

حجت الاسلام صفدری با بیان اینکه نباید زیر بار مذاکره با چنین شخصی رفت، اذعان داشت: مسئولان ما بدانند که اگر بخواهند دوباره بر روی بحث مذاکره پافشاری کنند ملت از آنها حمایت و پشتیبانی نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چهل سال انقلاب در مسئله رفاه و معیشت مردم پیشرفت ها و موفقیت هایی صورت گرفته که همه آنها نتیجه مقاومت و ایستادگی است.

امام جمعه سنقر بیان داشت: طی مدت ۴۰ سال با وجود تحریم های ظالمانه، مردم مقاومت و ایستادگی کردند و به قله های رفیع موفقیت رسیدند و اگر بخواهیم امروز این پیشرفت ها نیز ادامه داشته باشد نباید از مقاومت دست برداریم.

وی اظهار داشت: اگر دست از مقاومت برداریم به طور یقین رفاه و آسایشی که در حال حاضر داریم از ما خواهند گرفت.

 

امام جمعه سرپل‌ذهاب:
راه نجات کشورهای مسلمان از سیطره استکبار «مقاومت» است

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد در تبیین بیانات مقام معظم رهبری در حوزه مقاومت اظهار داشت: استکبار یک خوی حیوانی دارد و زمانی که در وجود کسی این خوی حیوانی باشد و نتواند آن را کنترل کند، به دنبال ظلم کردن و پایمال کردن حقوق مردم خواهد بود.

وی افزود: این خوی حیوانی و تکبر ممکن است در وجود فرد باشد که در آن صورت به افرادی چون هیتلر و صدام تبدیل خواهد شد اما ممکن است این خوی استکباری در وجود یک تفکر، جناح، نظام و حزب سیاسی باشد که مصداق کنونی آن آمریکا است.

امام جمعه سرپلذهاب ادامه داد: این خوی حیوانی چه در وجود فرد و چه در وجود یک نظام یا تفکر اگر کنترل نشود، به دنبال این است که حقوق یک عده مستضعف و کسانی که توان مقابله با آن خوی استکباری را ندارند، پایمال شود.

وی با بیان اینکه ما در طول تاریخ نمونه هایی از این دست داشته ایم، یادآور شد: در طول تاریخ معاصر هم در کشورهای اطراف از جمله کشورهای آسیایی و کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی کشورهای اسلامی نیز این نمونه‌ها را داشته ایم.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: برخی از حکام و سردمداران که خوی استکباری و حیوانی داشتند، ظلم های زیادی را به مردم تحمیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که گفته شد، برخی از نظام ها نیز خوی و تفکر استکباری داشتند اما همانطور که خداوند در قرآن می فرمایند در مقابل مستکبران باید ایستاد.

امام جمعه سرپلذهاب تصریح کرد: اگر امروز در جمهوری اسلامی اعتقاد بر این است و حضرت آقا می‌فرمایند که در مقابل آمریکا که واقعا شیطان اکبر است، ایستادگی کنیم این فقط به خاطر یک نگاه سیاسی نیست، بلکه دین، مکتب و شریعت ما این را می‌گوید و معتقد است در مقابل مستکبر و ظالم باید ایستاد و نباید عقب‌نشینی کرد.

وی افزود: در طول تاریخ به علت ضعفپ، عدم وحدت و اختلاف بین مسلمانان در برخی از کشورهای اسلامی، مستکبرین و افراد ظالم، ظلم های زیادی را بر علیه مستضعفان انجام دادند.

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: هم اکنون نیز در طول تاریخ معاصر مستکبرین و کسانی را داریم که به دنبال سیطره و غلبه بر مستضعفین هستند.

وی تاکید و یادآوری کرد: همواره ظالم در مقابل مظلوم قرار می‌گیرد و حق مظلوم را پایمال می کند و امروز با نگاه به فلسطین می بینید که ظالم و مظلوم بیش از ۶۰ سال است که مقابل هم هستند و ظالم به دنبال غلبه بر مظلوم است و از آنها آب و خاک سرزمین مادری شان را می خواهد.

امام جمعه سرپلذهاب خاطرنشان کرد: امروز ظالم در عربستان بر علیه مظلوم در یمن می جنگند و خون مردم مظلوم یمن را می ریزد.

وی افزود: امروز مستکبران واقعی که در راس آنها آمریکا است با جنگ نیابتی که در منطقه به راه انداخته است دارد خون مسلمانان ما را در افغانستان عراق و سوریه می ریزد.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: آمریکا با تجهیز داعش به دنبال اهداف خودش بود و برای اینکه به اهداف خودش برسد برایش مهم نیست که خون چند میلیون یا چند صد هزار نفر مظلوم ریخته شود.

امام جمعه سرپل ذهاب یادآور شد: اسلام به ما این توصیه و تأکید را دارد که در مقابل ظالم باید ایستاد و مقاومت کرد.

وی افزود: اگر ما در مقابل مستکبر و ظالم از خودمان ضعف نشان دهیم، عقب نشینی کنیم و متحد نباشیم، قطعاً اینها بر ما غلبه می‌کنند.

حجت الاسلام فاطمی نسب یادآور شد: در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی می بینیم که امام راحل در مقابل طاغوت 2500 ساله که واقعا مستکبر بودند، ایستاد و تاج و تخت آنها را به هم زد و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که هم شرق و هم غرب تصور می کردند که پایان حکومت داری اسلامی و پایان معنویت است، به این معنا که دیگر در دنیا ما چیزی به اسم حکومت اسلامی نمی توانیم داشته باشیم و حکومت اسلامی ناکارآمد است.

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: اینها به دلیل لگد مال کردن روح معنویت، سعادت و تعالی بشر تفکر شرق و غرب را رواج داده بودند و انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که هم شرق و هم غرب در تلاش بودند و با رسانه هایی که در اختیار داشته اند برعلیه تفکر اسلامی تبلیغ می کردند.

وی یادآور شد: علی رغم تلاش شرق و غرب انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و زمانی که این اتفاق افتاد تمام محاسبات سران استکباری به هم ریخت.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظامی شکل گرفت که تفکرات آن بر این مبنا است که باید در مقابل ظالم ایستاد و مقاومت کرد.

وی افزود: چهل سال ما مقاومت کردیم و ۴۰ سال کشورهای استکباری و در راس آنها آمریکا، بر علیه ما توطئه کردند. برای مثال یک بار صدام را تجهیز کردند، بار دیگر ما را تحریم کردند و در واقع یک بار با تهدید و یک بار با مذاکره به دنبال این بودند که مقاومت مردم ایران و تفکرات انقلابی آنها را در هم بشکنند.

امام جمعه سرپل ذهاب تاکید کرد: در این چهل سال هر جا ما مقاومت و ایستادگی کردیم و در مقابل ظالم و طاغوت ایستادیم و به آنها تودهنی زدیم، پیروز شدیم و هر جا ضعف نشان دادیم و به دنبال مذاکره بودیم، دچار مشکل شدیم.

وی یادآور شد: اواخر دهه ۷۰ این ها آمدند و گفت و گوی تمدنها را به راه انداختند؛ نه تنها جمهوری اسلامی بلکه اسلام با مذاکره و سازش مخالف نیست. البته سازشی که در آن حقوق ما پایمال نشود.

حجت الاسلام فاطمی نسب تاکید کرد: اسلام و انقلاب با گفت و گو مشکل ندارد اما گفتگو با چه کسی و با چه قیمتی؟!

وی تصریح کرد: اینها بحث و گفت و گوی تمدن ها را و همچنین آزادی بیان و آزادی قلم را راه انداختند. البته این آزادی بیان و آزادی قلم باید باشد اما در چارچوب صورت بگیرد.

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: در همان زمانی که دم از گفتگوی تمدن ها زدیم و احساس کردیم باید با سران استکباری سازش و گفتگو کنیم، همه شاهد بودیم که آمریکا به افغانستان و عراق حمله کرد و بیشترین پایگاه های نظامی را در اطراف ایران راه انداخت و در واقع افغانستان را تسخیر کرد و جورج بوش انقلاب اسلامی ایران را محور شرارت خواند و این نتیجه گفتگوی تمدنها بود.

وی یادآور شد: پس از آن دوباره ما بر اساس تفکرات و مبنای اصلی شکل گیری انقلاب و تفکرات امامین انقلاب در بحث مقاومت تلاش کردیم که روی پای خودمان بایستیم و در مقابل ظالم ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: به لطف خدا این کار انجام شد و خدمات بسیار خوبی هم داشتیم و دستاوردهای بسیار خوبی نیز اتفاق افتاد و همچنین برخی از صنایع ما چون صنعت دفاعی و هسته ای ما نیز رشد خیلی خوبی داشته اند و صنعت هسته ای به روز شد.

وی یادآور شد: دشمن در آن مقطع زمانی عقب‌نشینی گسترده‌ای کرد و آن نشانه همان مقاومتی است که مقام معظم رهبری فرمودند.

امام جمعه سرپل ذهاب خاطرنشان کرد: ما مقاومت کردیم و در بخش علوم روز، تکنولوژی‌هایی که داشتیم، صنعت هسته‌ای و نانو پیشرفت کردیم و آنها متوقف شدند.

وی خاطرنشان کرد: ما مقاومت را کنار زدیم و بحث و گفتگوی تمدنها را پیش کشیدیمو خروجی آن این شد که بیشتر این پایگاه‌های نظامی در اطراف ایران زده شد و ایران را محور شرارت دانستند و عراق و افغانستان به عنوان همسایگان و هم پیمانان اصلی ایران در تسخیر آمریکا درآمد.

حجت الاسلام فاطمی نسب تاکید کرد: در نقطه مقابل زمانی که رئیس جمهوری - که در آن زمان تفکرات انقلابی واسلامی داشت و به راه شهدا معتقد بود- ما مقاومت کردیم و دستاورد آن این شد که ما موجود زنده به فضا فرستادیم و در بحث هسته ای به غنی‌سازی ۲۰ درصد رسیدیم. همچنین به علوم روز در مباحثی چون بحث موشکی دست یافتیم.

امام جمعه سرپل ذهاب یادآور شد: با توجه به مواردی که اتفاق افتاد قدرت ما به حدی رسید که بازدارنده شد و توانستیم به قدرت اول موشکی منطقه تبدیل شویم و البته دشمن نتوانست مانع توقف ما شود.

وی گفت: دشمن به این نتیجه رسید که ما اهل مقاومت و ایستادگی هستیم و ما نیز با مقاومت و خون دل خوردن توانستیم به موفقیت دست یابیم و حتی در آن مقطع زمانی هفت و هشت ساله راه ۵۰ ساله را طی کردیم.

حجت الاسلام فاطمی نسب یادآور شد:  پس از دوره مذکور باز هم تفکرات سازش و لیبرالی روی کار آمد و بنا را بر مذاکره گذاشتند و نتیجه آن این بود که پنج سال پیشرفت کشور را در عرصه های مختلف به برجام گره زدیم.

وی افزود: ۵ سال رشد، اقتدار و پیشرفت کشور و همچنین حرکت های انقلاب را به خاطر مذاکره با آمریکا متوقف کردیم تا مشکلاتمان را با مذاکره با کدخدا(آمریکا) حل کنیم.

امام جمعه سرپل ذهاب ادامه داد: بحث هسته ای را تعطیل و نیمه تعطیل کردیم و در بحث آزمایش موشکهای بالستیک کمتین آزمایش‌ها را داشتیم. همچنین پرتاب ماهواره به هوا فضا را متوقف و دانشمندان هسته‌ای خودمان را خانه نشین و نخبگان و شخصیت های علمی برجسته را منزوی کرده و مقاومت خودمان را در مقابل آنها از دست دادیم.

وی با بیان اینکه خروجی این همه اتفاق چه چیزی بود؟ گفت: خروجی این مذاکرات و اینکه ما مقاومت مان را در مقابل آنها از دست دادیم این شد که وعده را آتش زدند و اروپایی ها همان مسیری را که آمریکا انتخاب کرد، برگزیدند و رشد ۵ تا ۶ ساله کشور ما که دنیا را متحیر کرده بود، عملاً متوقف شد و تحریم ها و تهدیدهای بی سابقه ای از سوی ایالات متحده آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی اعمال شد و اجماع وسیعی بر علیه جمهوری اسلامی خصوصا مسائل اقتصادی شکل گرفت.

حجت الاسلام فاطمی نسب با تاکید بر اینکه اتفاقات فوق نتیجه سازش و معامله با استکبار بود، خاطرنشان کرد: طی ۴۰ سال گذشته ما هرجا رشد و پیشرفتی داشتیم در پرتو این مقاومت بوده است.

وی افزود: اگر به کشورهای اطراف که بیشترین هجمه های نظامی به آنها شد نگاهی بیاندازیم، می بینیم که این ها آمدند راه جمهوری اسلامی ایران را ادامه دادند.

امام جمعه سرپل ذهاب ادامه داد: هم اکنون فاطمیون افغانستان را می بینید که شاخه ای از حزب الله ما است، در پاکستان زینبیون را می بینید که دارند غوغا می کنند، در یمن انصارالله شکل گرفته و دارد مقاومت می کند، در فلسطین نیز حماس و گروه های مقاومت تشکیل شده و در مقابل اسرائیل ایستاده اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون اسرائیل که یکی از پنج ارتش برتر دنیا را دارد، تحمل ۴۸ ساعته مبارزه با نیروهای مقاومت فلسطینی را ندارد.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: هم اکنون در عراق نیز حشدالشعبی تشکیل شده و در لبنان و سوریه نیز نیروهای مقاومت تشکیل شده اند و این نشان می دهد که کشورهای مسلمان اطراف ما از جمهوری اسلامی الگو گرفتند و الگوی جمهوری اسلامی ایران نیز این بود که «ما باید در مقابل ظالم مقاومت کنیم».

وی افزود: به قول همان رئیس جمهور احمق آمریکا هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه شد که خاورمیانه جدید و براساس سیاست و تفکرات آمریکایی طراحی شود، اما خوشبختانه خاورمیانه آمریکایی تبدیل به خاورمیانه اسلامی و انقلابی شد.

امام جمعه سرپل ذهاب ادامه داد: هم اکنون یک خاورمیانه جدید شکل گرفته که در طول سیاستهای انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلی نظام ما است.

وی یادآور شد: دنیا بر علیه سوریه و بشار اسد بسیج شد و خواستار این بودند که بشار اسد کناره‌گیری کند و نظام حاکم بر سوریه متلاشی شود اما حضرت آقا فرمود که بشار اسد باید بماند و ماند و این ماندن بر اساس همان مقاومتی بود که داشت.

 

امام جمعه اسلام‌آباد غرب:
دشمن با مقاومت ما از زیاده‌خواهی‌ عقب‌نشینی می‌کند نه با سازش

جت الاسلام محمد طاها مهری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد در تبیین ضرورت تکیه بر منطق مقاومت با بیان اینکه هر ملت و جامعه ای به دنبال اهداف و آرمانهایی حرکت می کند، اظهار داشت: لازمه رسیدن به آرمانها ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویان و مستکبران است.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب، افزود: این انقلاب هم بر اساس آرمانها و اهدافی که نشات گرفته از آموزه های دین اسلام است و بر مبنای استکبارستیزی، مقابله با زورگویان، عدالت طلبی، آزادی‌خواهی، عزتمندی، شرافت و کرامت انسانی شکل گرفته است.

امام جمعه اسلام آباد غرب بیان داشت: بدون شک انقلابی با این خصوصیات به هیچ وجه با زورگویی و قلدری همخوانی ندارد.

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: برخی کشورها از جمله آمریکای جنایتکار به دنبال زورگویی و معرفی خود به عنوان کدخدا به کل جهان هستند و اینگونه طرز تفکر با اخلاق اسلامی و اهداف و آرمانهای نظام ما منافات دارد.

وی افزود: ملتی که فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت داشته باشد همواره پیروز و موفق خواهد بود و هیچ گاه زیر بار ظلم و ستم زورگویان نخواهد رفت.

امام جمعه اسلام آباد غرب اذعان داشت: در طول این چهل سال انقلاب هیچ وقت ما با مذاکره مخالفت نکردیم و حتی با آمریکای جنایتکار برای اینکه عقلانیت و منطق اسلام و انقلاب را به آنها تفهیم کنیم پای میز مذاکره حاضر شدیم.

وی ادامه داد: در برهه های مختلف تاریخ مثل برجام پای میز مذاکره حاضر شدیم و سیاست نظام بر این بود که ما حرف های خود را بگوئیم و بر قول خود استوار بودیم.

حجت الاسلام مهری افزود: اما هر وقت ما این کار را با صداقت انجام دادیم، دیدیم که طرف مقابل نه به قول خود نه به تفاهم نامه ها، معاهدات بین الملل و حتی امضاهایشان پایبند نبودند.

وی بیان داشت: آنها به دنبال همان اهدافشان که زورگویی، سیطره بر عالم، جرم و خیانت است اصرار دارند و این رذایل اخلاقی هیچ وقت با آرمانها و آموزه های دینی ما مطابقت ندارد.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب بیان داشت: تجربه 40 ساله نظام ما این را ثابت می کند که هر جا در مقابل ظلم و زیاده خواهی ظالمان و مستکبران کوتاه آمدیم و سست شدیم ضرر کردیم.

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نمونه بارز مقاومت و ایستادگی را ما در این سالها حس کردیم و دیدیم مقاومت کشور ما را به پیروزی نائل کرد.

حجت الاسلام مهری اظهار داشت: در طول مدت این چهل سال، تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه به انحاء مختلف بر ما تحمیل کردند اما می بینیم با مقاومت و ایستادگی مردم غیور این مرز و بوم، دشمنان قسم خورده اسلام طعم شکست را همواره می چشند و راه به جایی نبرده اند.

وی افزود: الان می بینیم تا دو هفته پیش وزیر امور خارجه آمریکا بیان داشت که ما 12 شرط از جمله دست برداشتن ایران از جبهه مقاومت، دست برداشتن از مباحث هسته ای و موشک های بالستیک و ... را برای مذاکره با ایران قرار داد.

امام جمعه اسلام آباد غرب بیان داشت: اما وقتی دیدند این جمهوری اسلامی محکم و پابرجا ایستاده و مردم نیز به طور قاطع حمایت خود را از جمهوری اسلامی اعلام کردند و رهبر انقلاب نیز استراتژی نظام را به زیباترین وجه تبیین کرد از مواضع خود عقب نشینی کردند.

وی ادامه داد: با این شرایط دو روز پیش همین وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با وزیر خارجه سوئیس اعلام کرد ما حاضریم بدون هیچ پیش شرطی با ایران سر میز مذاکره بنشینیم.

وی اذعان داشت: همین موضوع جدیدترین مصداق ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر هجمه های دشمنان است که نمونه های آن در طول تاریخ چهل ساله انقلاب به وفور دیده می شود.

حجت الاسلام مهری گفت: خدا را شاکریم که جمهوری اسلامی ایران امروز با هدایت رهبری بصیر و فرزانه روز به روز در منطقه موفق تر ظاهر می شود.

وی تاکید کرد: امروز همه ما به این نتیجه رسیده ایم که تنها راه رسیدن به اهداف و آرمانهای انقلاب، مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهان است.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب با اشاره به بصیرت و آگاهی مردم در مسائل مختلف روز گفت: برخی از سیاسیون واقعا فهم و درک مسائل را ندارند و برخی هم که درک می کنند مغرض هستند اما اینها باید بدانند آمریکا در چهل سال گذشته هر آنچه در چنته داشته علیه نظام، انقلاب و مردم به کار گرفته تا این نظام را فلج و زمین گیر کند اما نتوانسته و الان در حال دست و پا زدن است.

حجت الاسلام مهری خاطر نشان کرد: امروز دولت آمریکا و ترامپ استراتژی ثابت و پایداری علیه نظام ندارد چون می داند موفقیتی کسب نخواهد کرد.

وی ادامه داد: از این رو به صورت فصلی و هرچند وقت یک بار دست به اقدامات و نقشه های شومی می زند و خوشبختانه راه به جایی نمی برد.

امام جمعه اسلام آباد غرب بیان داشت: جناح ها و گروههای مختلف با اتحاد و حفظ اعتقادات و سلایق مختلف در زیر چتر نظام هستند و باید همه بدانیم اگر استراتژی نظام را دنبال کنیم همواره موفق خواهیم بود.

وی اشاره ای به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب داشت و یادآور شد: بخش عمده ای از سخنان رهبر انقلاب در سالگرد امام راحل به مباحثی در خصوص مقاومت، ایستادگی و استکبار ستیزی بود.

حجت الاسلام مهری سخنان مقام معظم رهبری را راهبردی برای تمام اقشار جامعه، مسئولان نظام و تحلیل گران سیاسی عنوان کرد و گفت: اگر به سخنان رهبر گوش فرا داده و آنها را اجرایی کنیم پیروزی از آن ما خواهد بود.

وی بیان داشت: دولت باید بداند امروز تمام دشمنان دست به دست هم داده اند که مردم را نسبت به نظام بدبین و دلسرد کنند و نارضایتی اجتماعی را از طریق جنگ اقتصادی و خالی کردن سفره های مردم به وجود آورد.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: در این شرایط تمام مسئولین، سران سه قوا، دولت و مسئولین اجرایی باید دست به دست هم دهند و بازار را کنترل کنند و نظارت بر بازار را بیش از پیش داشته باشند.

حجت الاسلام مهری افزود: اگر مسئولین معیشت مردم را دنبال کنند و مدیریت صحیحی در این خصوص داشته باشند از این مشکلات نیز گذر می کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: به حمد خداوند آینده امیدوار کننده ای پیش رو داریم که متعلق به نظام، مردم، آرمانها، اهداف امام و شهدا و رهبری عالیقدر خواهد بود

 

امام جمعه موقت شهرستان لنده:
مذاکره، دادن فرصت به دشمن است و گفتمان ما فقط مقاومت است/برجام حک مهر بی‌اعتمادی به امریکا است

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در گفت وگو با خبرلنده، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب مقاومت گفت:  درطول این چهل سال جنایات بی شمار دشمنان جمهوری اسلامی نشان دادندکه با اصول وارزشهای انقلاب مخالفند و بر همین اساس خیانت وجنایت خود را علیه نظام اسلامی لحظه ای بی کارننشستند.

وی افزود: آنچه تا الان آنها را شکست داد مقاومت درقول وعمل بود حتی درحالت ضعف  تجهیزاتی وتسلیحاتی مقاومت جواب داد.

امام جمعه موقت شهرستان لنده تصریح کرد: امروزکه دیگر جای خود دارد مذاکره هم یعنی فرصت دادن به دشمن این باهمه ضرروزیانش تجربه ای شد برای کسانی که اعتمادکردند به دشمن قسم خورده تنها مشکلی که وجوددارد ضعف اقتصاد وعدم نظارت بربازار است.

الهی نیا گفت: ناتوانی در رفع مشکلات اقتصادی تنها نقطه ضعف مدیران است که باید این نقیصه بزرگ به همت جهادی مسئولان حل شود.

وی در ادامه تاکیدکرد:  بدون شک رفاه نسبی و امنیت منطقه ای نتیجه مقاومت و تکیه بر توان داخلی است و تسلیم نتیجه ای جز افزایش فشار و تنگنا نخواهد داشت.

امام جمعه موقت شهرستان لنده گفت: ضعف کشورهای منطقه در برابر زیادخواهی دشمنان باعث شده است تا هیچ گونه توانایی در مقابل دشمن نداشته باشند ولی در نقطه مقابل اقتدار ایران در مقابل دشمنان باعث شد که جبهه مقاومت در سوریه، عراق و یمن به بهترین دستاوردهای ممکن برسد.

 

امام جمعه موقت شهر لیکک:
مقاومت شاه کلید اقتدار ایران در چهار دهه گذشته/هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه سازش ذلت بار است

حجت‌الاسلام علی مجاهدی نسب در گفت‌وگو با صبح زاگرس تصریح کرد: مقاومت به ‏عنوان  شاه کلید اقتدار انقلاب اسلامى در چهار دهه گذشته به شمار مى ‏رود و اهمیت آن  به‏ حدى است که دشمنان به‏ ویژه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی براى ناکارآمد بودن مفهوم مقاومت به روش‏ هاى مختلفى متوسل می شوند.

وی افزود: دشمنان ما از اول انقلاب تاکنون با اعمال تحریم‏ هاى گسترده سعى دارند مدل مقاومت را بعنوان مدلی موفق در برابر زورگویی نظام سلطه، ناکارآمد جلوه دهند.

حجت الاسلام مجاهدی نسب خاطرنشان کرد: این مدل در طول تاریخ معاصر نمونه ‏هاى موفق زیادى دارد و ادبیات مقاومت در منطقه و جهان بر عکس ادبیات شکست خورده سازش ادبیاتی منطقی و موفق است.

وی گفت: کشورهایى که مقاومت در برابر نظام ناعادلانه حاکم بر عرصه بین ‏الملل و مقابله با نظام استکبار را در پیش گرفتند، از ظرفیت ‏هاى داخلى خود در راستای ارتقاى نفوذ منطقه‏ اى و جهانى به ‏خوبى استفاده کردند و ملت هایی که عکس این ادبیات را پیش گرفته و سازش اختیار کردند، اقتدار و استقلال خود را در منطقه و جهان از دست دادند.

امام جمعه موقت شهر لیکک افزود:بررسى تنها چند نمونه تاریخى نشان دهنده این است که سازش براى کشورها پر هزینه تر و ناکارآمدتر از  مقاومت است.

وی گفت: کشور ایران در دوران رژیم پهلوى سازش با آمریکا را در پیش گرفت و در عرصه منطقه ‏اى و جهانى سرسپردگى کامل به آمریکا را انتخاب کرد. در واقع تصور در این رژیم این بود که با تسلیم شدن مطلق در برابر آمریکا مى‏توان استقلال کشور را حفظ کرد و در عرصه منطقه‏ اى نیز تأثیرگذارى داشتاما نتیجه تصیم اشتباه آنها این شد که همه ثروت‏ هاى داخلى توسط آمریکا به غارت رفت و  در پایان با خدشه دار شدن عزت و اقتدار کشور، این رژیم سرسپرده هم نابود شد.

مجاهدی نسب حکومت خائن آل سعود را مدل دیگر سازش با استکبار عنوان کرد که تجربه رژیم پهلوی و دیگر رژیم های سرسپرده به آمریکا، شکست و فروپاشی آنها را در آینده نزدیک به روشنی به اثبات می رساند.

وی افزود: یکى دیگر از الگو‏هاى شکست خورده سازش در برابر استکبار، سازش یاسر عرفات، رئیس جنبش آزادى بخش فلسطین با رژیم صهیونیستى در سال ۱۹۸۸ است؛عرفات بعد از چند سال مبارزه و مقاومت، در اقدامى غیرمنتظره به کاخ سفید رفت و با سران این رژیم غاصب مذاکره علنی داشت اما نتیجه این مذاکره امضاى اعلامیه اسلو بود که با این کار تمامى تلاش‏ هاى رزمندگان و خون شهداى مقاومت فلسطین پایمال شد و هیچ امتیازی هم برای آنها به دست نیارود.

امام جمعه موقت شهر لیکک تصریح کرد:سران کشورهای عراق، مصر، لیبی و حتی تشکیلات خود گردان فلسطین به عنوان طلایه دار محور مقاومت با متوسل شدن به سران استکبار چیزی جز ذلت و خاری و در نهایت نابودی حکومت های خود، دستاورد دیگری نداشتند.

حجت الاسلام مجاهدی نسب افزود:در مورد ایران هم در چهار دهه گذشته هر زمان که ما با مقاومت در برابر زیاده ‏خواهى‏ هاى دشمن رفتار کردیم، نتیجه در راستاى منافع ملى رقم خورد و هر زمان بنابر اصرار برخى گروه ‏هاى سیاسى، با نرمش ‏هایى در برابر آمریکا مواجه شدیم، خسارت‏ های سنگینی به کشور وارد شد که نمونه واضح آن برجام و تبعات آن است.

وی گفت: بعنوان نمونه در مسأله برجام با وجود هشدارهاى مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا، دولت دکتر روحانى اصرار به مذاکره داشتند و در این مسیر امتیازاتى به دشمن واگذرار شد اما نتیجه این اصرارها، بد عهدی آمریکا و خروج این کشور از برجام بود که خسارت‏ هاى زیادى به خصوص در حوزه سیاسی و اقتصادی به کشور ما وارد شد.

حجت السلام مجاهدی نسب در پایان گفت:آمریکا برای دست یافتن به تمامی اهداف خود باز هم با خدعه و نیرنگ به دنبال مذاکره با ایران است اما تجربه تلخ گذشته ایران و دیگر محورهای مقاومت نشان می دهد که تنها مقاومت راهگشاست؛ باید بدانیم هزینه مقاومت همه جانبه به مراتب کمتر از سازش ذلت بار و بی نتیجه است.

 

امام جمعه دهدشت:
هرچه به آمریکا نزدیک بودیم ضرر کردیم و آن ها به ما خیانت کردند/تمام تجهیزات غرب در مقابل جبهه مقاومت شکست خورد

حجت الاسلام سید نصیرحسینی در گفتگو با کهگیلویه گفت: ما موافق مذاکره و صلح هستیم  اما مذاکره با کسانی که تعهد انسانی دارند نه تعهد استکباری نه اینکه در موضع قلدری قرارگیرند و بخواهند یکجانبه خواسته‌های خود را به ما تحمیل کنند. ما خواستار صلح هستیم اما زیر بار ظلم نخواهیم رفت. بارها مذاکره با جبهه استکبار داشته‌ایم و همیشه آنها نسبت به تعهدات خود بدعهدی کردند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به پیشرفت های جبهه مقاومت گفت: راه پیشرفت و راه اصلی این است که در مقابل استکبار مقاومت کنیم و راه پیروزی همیشه مذاکره نیست و مذاکره آنها به معنی تحمیل خواسته های خود به ملت هاست و این از خوی استکباری آنها بر می آید و ما هم ملتی نیستیم که زیر بار زور و ظلم و ستم برویم و فلسفه انقلاب ما این بوده که استعمار و استبداد را از کشور برانیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

وی افزود: الان هم که دولت ترامپ دم از مذاکره می‌زند این یک ایده و ترفند برای فشار به جبهه مقاومت است و وقتی با مقاومت ما رو به رو شد با جنگ روانی می خواهد این مقاومت را در هم شکند و این به گفته مقام معظم رهبری یک ترفند و فریب است و ما نباید فریب دشمن را بخوریم اگر آنها قائل به مذاکره هستند به برجام عمل کنند و پایبند به آن باشند.

حسینی با اشاره به شباهت اروپاییان با آمریکا در عمل تصریح کرد: اروپایی ها نیز مثل آمریکایی ها که از برجام خارج شدند  به برجام عمل نکردند و وزیر خارجه آلمان با پررویی به ایران آمد، در حالی که اینها باید شرمنده باشند و هیچ کاری که بتواند برجام را نگه دارد انجام ندادند وشاید این گونه رفتارها بر اساس یک فرمول باشد، فرمول و قاعده آنها همان داستان چماق و هویج است.

وی عنوان کرد: قبل از انقلاب ما هرچه به آمریکا نزدیک بودیم ضرر کرده و آن ها به ما خیانت کردند و هر چه از آمریکا دور بودیم پیشرفت کردیم.

امام جمعه دهدشت گفت: با تجربه هایی که داریم هر وقت مقاومت کردیم و از آمریکا و استعمار دور بودیم پیروز شدیم و پیشرفت کردیم و هر گاه به آنها نزدیک شدیم و به آنها اعتماد کردیم ضرر کردیم و آنها به ما خیانت کردند و حالا باید جوانان و مردمی که همیشه در صحنه های انقلاب حضور داشتند این مسئله را بدانند و این تجربه‌ها را ذخیره کنند که در طول تاریخ اعتماد به استکبار و استعمار و بیگانگان باعث بروز ضررهای زیادی به کشور شده است و حتی اگر جایی هم مثلا کمکی می کردند در جهت پیشرفت علمی یا صنعتی و مسائل این چنینی، ظاهری بود و هدف آن ها  به زنجیر کشیدن و به اسارت درآوردن کشور و ملت ایران در ابعاد مختلف بود تا کشور را تحت سیطره و وابستگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به شرایط منطقه و جبهه مقاومت گفت: روزی اسرائیل با قدرت نظامی که داشت توانست در جنگ ۶ روزه ارتش چند کشور را شکست دهد اما امروز می‌بینیم که در جنگ با حزب الله لبنان که منجر به جنگ ۳۳ روزه می‌شود، مجبور به پذیرش تسلیم می شود. در مورد غزه محاصره شده که امکانات و تجهیزات نظامی  آن ها در سطح بسیار پایین و ضعیفی قرار گرفته و همه کشورهای عربی هم در مقابل او هستند، اما با پشتیبانی ایران و جبهه مقاومت در منطقه توانستند در جنگ اخیر با شلیک موشک های پایین و ابتدایی که ۶۰۰ موشک شلیک کردند و حدود ۴۰۰ موشک آن ها توانست گنبد آهنین اسرائیل را در هم شکند و همین منجر به پذیرش آتش بس  و تسلیم اسرائیل شد و این یعنی پیروزی بزرگ جبهه مقاومت در مقابل زور و استبداد. سران و مسئولین اسرائیل بعد از این حمله در جایی گفتند که وقتی ما در مقابل غزه این گونه شکست می‌خوریم در مقابل حزب الله لبنان چه خواهیم کرد؟

وی افزود: در مورد یمن نیز شرایط همین گونه بود و قرار بود که یمن سرکوب شود اما روز به روز پیشرفت کرد و توانست در مقابل ائتلاف آمریکایی-سعودی که با تجهیزات تمام به مقابله با آنها آمده بودند مقاومت کند و به آنها پاسخ مناسبی دهد و روز به روز گروه های مختلف آن ها قوی تر شدند و دست بالا را در جبهه مبارزه و جنگ فیزیکی با آنها در دست گیرند. در بحث سوریه نیز همه قدرت های جهانی با هم ائتلاف کردند که با پول ها و طرح های سعودی دولت سوریه را ساقط کنند اما با همه هزینه‌ها و تجهیزاتی که خرج کردند نتوانستند در مقابل مقاومت کوچکترین حرکتی را انجام دهند.

 

امام جمعه موقت یاسوج:
اگر مقاومت نکنیم امریکایی ها خواسته های خودشان را در ایران پیاده می کنند/مذاکره اگر می خواست نتیجه دهد در گذشته می داد اکنون باید مقاومت کرد

امام جمعه موقت یاسوج در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص بیانات رهبر انقلاب و موضوع مقاومت بیان کرد: همیشه در همه عالم اینگونه بوده است که هر گاه کشوری در مقابل زیاده خواهی های یک کشور دیگر تسلیم شد ظلم و ستم به  تمام معنا به انها وارد شد و هدف آنها از بین بردن سرمایه های معنوی و مادی و اعتقادی مردم است لذا آنها می خواهند استکبار خودشان را به تمام معنا حفظ کنند اما توسط امام خمینی (ره) مسئله بیداری  مطرح شد.

حجت الاسلام موسوی اعظم تصریح کرد: این  بیداری برای بقیه کشورها روشن کرد که باید در مقابل   زیاده طلبی ها ایستاد و دشمنان همچنان به دشمنی های خودشان ادامه می دهند و به طور یقین دشمنان خوب درک کرده‌اند که اکنون همه برنامه های نظام جمهوری اسلامی بر علیه استکبار باعث بیداری بقیه کشورها شده است.

وی ادامه داد: دشمنان فشارهایی را به کشورها وارد و موضوعی مثل مذاکره را مطرح می کنند و بر آن  دامن می زنند می بینیم با وجود اینکه امریکا با کشور کره مشکلاتی دارد اما جرات مزاحمت برای کره را ندارد و پیوسته دارند صحبت های یاوه ای را بر زبان ها مطرح می می کنند که یقین دارند برای کشورهای دنیا به ویژه ایران که پرچم دار آزادی  برای مستضعفان در دنیا است قابل قبول  نیست و نمی توانند کاری کنند.

موسوی اعظم تصریح کرد: به طور قطع یقین  استقامت و پایداری دائمی مردم بیشتر می شود سرانجام پیروزی و فتح واقعی نصیب مسلمانانی  است که اهل اعتقاد و باور هستند به ویژه جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: مذاکره هیچ نتیجه ای جز ذلت  و خواری برای کشور نداشت جز اینکه می خواستند پیشرفت علمی ایران را از بین ببرند و فعالیت ایران را به تاخیر بیاندازند هیچ نفعی برای ایران نخواهد داشت بقیه کشورها نیز افرادی هستند که مشغول نوکری و حلقه به گوش آمریکا هستند.

وی ادامه داد: اگر مقاومت نکنیم دشمنان اسلام به ویژه امریکا همه خواسته های خودشان را در ایران پیاده می کنند و بدون اینکه هیچ تعهدی داشته باشند اگر مقاومت نباشد انها پیروز می شوند.

حجت الاسلام موسوی اعظم  گفت: مذاکره تا کنون اگر می خواست نتیجه دهد نتجیه می داد انها هر جایی که دیدند یک قدمشان به نفع کشور مقابل است فوری برنامه خودشان را به هم می زنند و تنها به دنبال خواسته ها و منافع خودشان هستند.

 

امام‌جمعه دلفان:
مذاکره با بد عهدان حماقت محض/اقتدار ایران با مقاومت و اعتماد نداشتن به دشمن حفظ می‌شود

حجت‌الاسلام علی‌اکبر جمیاری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، با اشاره به مسئله مقاومت اظهار داشت: در این چهار دهه که از انقلاب می‌گذرد ما فقط یک نتیجه توانستیم بگیریم و آن این بوده که هرزمانی پا به‌پای مقام معظم رهبری و پشتیبانی ایشان بودیم توانسته‌ایم موفقیت‌هایی کسب کنیم و تمام موفقیت‌هایی که الآن وجود دارد در بحث علمی، برجام و تکنولوژی مرهون فرمایشات مقام معظم رهبری و استقامت و پایداری مردم در مقابل دشمن بوده است.

وی افزود: هرزمانی به آمریکا نزدیک شدیم کما اینکه قبل از انقلاب شاه در خدمت آمریکا بود، به‌جز پس رفت، خواری، ذلت و نوکری این مستکبر قلدر چیزی به بار ننشسته و دستاوردی نداشته است.

امام‌جمعه دلفان عنوان کرد: الآن هم جنگ اقتصادی و جنگ مقاومت است و اگر بتوانیم مقاومت کنیم قطعاً به موفقیت می‌رسیم، با توجه به اینکه در زمان جنگ تحمیلی نیز هیچ نداشتیم ولی هشت سال مقاومت کردیم؛ الآن که همه‌چیز داریم، قدرتمندیم و جایگاه ویژه‌ای داریم چرا نباید مقاومت کرد.

وی تصریح کرد: تمرکز بر مذاکره و معامله با دشمن نتیجه‌ای جز ضرر برای ایران نداشته است، همین‌که آمریکا یک‌قدم عقب نشسته، کم آورده و بدون پیش‌شرط سمت ما می‌آید نتیجه مقاومت پس از برجام است که اگر ما باز کوتاه بیاییم و به سمت مذاکرات برویم حتی بدون پیش‌شرط حساس‌تر می‌شود و جبهه ایران ممکن است بیشتر ضرر کند.

جمیاری گفت: در این مدت که مقام معظم رهبری پس از برجام فرمودند باید مقاومت کرد آن‌ها چقدر در مقابل ایران مقتدر کوتاه آمده‌اند؛ اقتدار ایران با مقاومت و اعتماد نداشتن به دشمن حفظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شرایط و توانمندی‌های جبهه مقاومت برای تداوم ایستادگی، جهادی عمل کردن مسئولان است؛ نیرویی که می‌خواهد مقاومت کند نیاز به پشتیبانی دارد و دولت نیز باید وارد کار شود، اهل مقاومت باشد و برای کار جهادی کردن وقت نشناسند و با جهادی عمل کردن به مردم امید داده می‌شود.

امام‌جمعه دلفان اظهار داشت: باید نگاه انقلابی را حفظ کنیم، انقلاب ما از 40 سال است پیروز بوده و الآن پویش، بینش و قدرت ما باید بیشتر شده باشد وعده‌ای هستند که می‌خواهند این تفکر انقلابی را از ما بگیرند و بگویند این انقلاب کهنه‌شده است درحالی‌که انقلابمان جوان و تنومند شده است.

وی بیان کرد: نگاه انقلابی نداشتن باعث می‌شود حرکت انقلابی نکنیم که در این صورت در مقابل دشمن منفعل می‌شویم؛ باید مطیع امر رهبری باشیم، زمانی که رهبر دستور و فرمایشی دارند از قبل مطالعه و کارشناسی شده است.

جمیاری تصریح کرد: با توجه به گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری فرمودند اهمیت به جوان است و سپردن کار به دست جوانان، به‌کارگیری نیروی جوان سبب می‌شود مقاومت ادامه یابد و امیدی جامعه دمیده شود.

وی بابیان اینکه ناتوانی و ضعف دشمن ناشی از نبود ایمان، اراده و توان مقابله با ایران است که 40 سال توانست ایستادگی کند افزود: دشمن نیروهای انسانی تربیت‌شده‌ای که جان خود را برای ملت فدا کنند ندارد و بزرگ‌ترین ضعف دشمن نداشتن یک رهبر همانند سید علی خامنه‌ای است.

امام‌جمعه دلفان خاطرنشان کرد: ضعف دیگر دشمن ظالم بودن و له کردن دیگران است درحالی‌که انقلاب اسلامی به دنبال دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم است؛ امنیت و اقتدار ما باعث امیدوار شدن کشورهای مظلوم می‌شود و روح مقاومت در آن‌ها دمیده می‌شود و ضعف ما ناامیدی آن‌ها را می‌رساند یعنی هم در مورد خودمان است وهم کشورهایی که ما را به‌عنوان الگوی خود می‌دانند وامیدشان را از دست می‌دهند.

وی گفت: مذاکره با انسان‌هایی که به عهدشان پایبند نبودند چه امتیاز دهد و چه امتیاز بگیرد یک حماقت محض است یعنی افرادی که می‌خواهند باکسی که قبلاً آن‌ها را فریب داده دوباره مذاکره کنند این‌ها احمق‌های سیاسی جامعه هستند چراکه مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

 

امام جمعه بروجرد:
انقلاب اسلامی الگویی برای کشورهای جهان/ایستادگی و مقاومت ایران لرزه بر اندام دشمن انداخته است

حجت الاسلام سید علی حسینی در گفت‌وگو با سفیر افلاک اظهار داشت: درس مقاومت را ما از قرآن فراگرفته‌ایم و اینکه در برابر دشمن سرسخت و در بین دوستان هم دل باشیم.

وی افزود: وقتی سیره پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) را نگاه می‌کنیم می‌بینیم در برابر متجاوزان انعطاف‌ناپذیر بودند و علما و امام(ره) نیز همین حرف قرآن را می‌زنند که باید در برابر دشمن ایستاد.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به این‌که دشمنی دشمنان پایان‌پذیر نیست عنوان کرد: عقل و تجربه هم همین را می‌گوید که دلیلی ندارد در برابر دشمن انعطاف داشته باشیم زیرا دشمن، دشمن است و هیچ‌گاه در جایگاه دوست قرار نخواهد گرفت.

 وی تصریح کرد: این‌گونه نیست که اگر ما عقب‌نشینی کردیم، دشمن از ما تشکر کند بلکه دشمن تلاش دارد برای رسیدن به اهداف خود ملت را زمین‌گیر کند؛ آنچه تاکنون به دست آوردیم نتیجه مقاومت بوده چراکه دشمن چیزی به ما نداده و با ایستادگی و استفاده از ظرفیت‌های خود امروز به اقتدار و سربلندی رسیده‌ایم.

 حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: هرزمانی که در برابر دشمن کوتاه آمدیم چیزی نصیبمان نشد جز این‌که دشمن را جسورتر کرد تا برای رسیدن به منافع خود اقدامات بیشتری انجام دهد.

 وی گفت: ملت ایران چهار دهه است که در برابر تحریم‌ها، زیاده‌خواهی و زورگویی دشمنان ایستاده و همین مقاومت و ایستادگی سبب شده تا بسیاری از کشورهای جهان از انقلاب اسلامی ایران الگو بگیرند.

 امام‌جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: ایستادگی سبب اقتدار جبهه مقاومت شده و همین لرزه بر اندام دشمن انداخته و شاهدیم این ایستادگی و مقاومت دشمن را رو به نابودی می‌کشاند.

 

امام جمعه پلدختر:
دشمن به دنبال محدود کردن ایران در منطقه است/مذاکره با آمریکا سم مهلک

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در گفت‌وگو با سفیر افلاک، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بحث مقاومت اظهار داشت: در بحث مقاومت پیامبر(ص) نیز در مقابل سرسخت‌ترین مشرکان و معاندین که برای پذیرش اسلام پیش‌شرط گذاشتند مقاومت کرد.

وی بابیان اینکه امروز هم دشمنانی که در مقابل نظام و دین ما ایستاده‌اند به همان شکل هستند افزود: این‌ها خواهان کوتاه آمدن ما بوده و اینکه تحت سیطره نظام سلطه باشیم اما تنها راه پیروزی ما مقاومت است که رهبر عظیم الشان انقلاب این راهبرد بزرگ را تشریح کردند.

امام‌جمعه پل‌دختر تصریح کرد: در بحث مذاکره هیچ‌وقت طرف مقابل ما در گفتار و رفتارش صداقت نداشته است، چه در زمان جنگ تحمیلی که گروه‌هایی از طرف رژیم بعث می‌آمدند و با آن‌ها مذاکره می‌کردند و بعد خودشان نقض می‌کردند و چه بعد از جنگ تحمیلی که کشورهایی برای مذاکره بین ایران و آمریکا یا سایر کشورهایی که حرف دارند واسطه شدند.

وی عنوان کرد: همیشه کشور ما در مذاکرات صادقانه جلو آمده و شفاف‌سازی کرده است اما طرف مقابل همیشه به یک‌شکلی مذاکره را نقض کرده است و اگر تعهد هم داده به‌پای تعهدش نمانده است.

موسوی خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند که این‌ها هیچ‌وقت قابل‌اعتماد نبودند و در بحث مذاکرات برجام به عینه نشان دادند که هیچ‌گاه قابل‌اعتماد نیستند و حتی امضای خودشان هم برای خودشان معتبر نیست.

وی بابیان اینکه رمز موفقیت جبهه مقاومت ایمان، توکل به خدا و متحد بودن نیروهای مقاومت است گفت: از آنجایی‌که در بین نیروهای مقاومت اتحاد بوده دشمن را شکست داده‌اند و تا الآن هم به همین شکل بوده است؛ این جبهه مقاومت در نقاط مختلف مثلاً در بحث فلسطین، نوار غزه، جنوب لبنان و نقطه عطفش در بحث سوریه و حلب بوده است که با اتحاد، برادری و ایمان به خدا ایستادند، مقاومت کردند و سرانجام هم پیروز شدند.

امام‌جمعه پل‌دختر اظهار داشت: برای ما همین بس است که خود دولتمردان آمریکایی می‌گویند ما سخت‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها را چه اقتصادی و چه سیاسی برعلیه ایران بکار بستیم ولی اثرگذار واقع نشده است.

وی بابیان اینکه اخیراً یکی از کارشناسان سیاست‌مدار آمریکایی اعلام کرد که گزینه تحریم شدید ترامپ هم برعلیه ایران جواب نداده است افزود: هر آنچه آن‌ها به ما فشار بیاورند و ما را در سختی و تنگنا قرار دهند مقاوم‌تر می‌شویم چون ما انقلاب و نظاممان ریشه در انقلاب حکومت رسول خدا(ص) دارد.

موسوی تصریح کرد: این بحث فشار، تنگنا و تحریم بحث تازه‌ای نیست و از سال 57 که انقلابمان پیروز شده تا الآن به همین شکل بوده است، نظام ما با این رویکرد بالاآمده و رشد کرده است و موفقیتمان در این بوده که زیر بار تسلیم نرفتیم.

وی بیان کرد: هرجایی که عقب‌نشینی کردیم ضربه خورده‌ایم ولی آنجایی که ایستادگی، مقاومت و پیش روی کردیم رمز موفقیتمان بوده است؛ تسلیم شدن در برابر خواسته‌های طرف مقابل به معنای پذیرفتن شکست و زیر نظام سلطه قرار گرفتن است.

امام‌جمعه پل‌دختر گفت: در بحث مذاکره حرفشان این است که ایران را محدود کنند؛ اخیراً رئیس‌جمهور فرانسه دیداری با ترامپ داشته که در مذاکره می‌گوید ما علاوه بر اینکه خواهان این هستیم که ایران دسترسی به سلاح هسته‌ای نداشته باشد، موشک‌های بالستیکش محدود شود و با این کار ایران را در منطقه بسیار محدود کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که ایران را ازلحاظ نظامی، اقتصادی و امنیتی که قدرت اول منطقه است محدود کنند اما راه به‌جایی نخواهند برد؛ مذاکره نه منطقی، نه عقلانی و نه شرعی است و امروز مذاکره برای ما سم مهلک است این را باید از کلام رهبر فرزانه انقلاب ببینید که همیشه راهنما و راهبر برای همه ما بوده است.

 

امام‌جمعه موقت اراک:
مقاومت تنها راهکار ایستادگی کشورها مقابل آمریکاست/ مذاکره و سازش با آمریکا کارگشا نیست

حجت الاسلام و المسلمین کاظم سپاسی آشتیانی امام جمعه موقت اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص راهبرد منطق مقاومت که توسط مقام معظم رهبری بیان شد با اشاره به اینکه مقاومت مبنای قرآنی، روایی و تاریخی دارد، گفت: اما از آن‌طرف مباحث مطرح‌شده پیرامون مذاکره که نام آن را می‌توان سازش گذاشت، هیچ‌گاه کارگشا نبوده است.

وی با بیان اینکه اگر مذاکره به معنای واقعی کلمه مذاکره باشد و طرف مقابل هم اهل گفتگو باشد، آنجا می‌توان انتظار نتیجه داشت، اظهار کرد: اگر طرف دیگر مذاکره به دنبال امتیاز گرفتن نباشد و برای رفع خصومت به میز مذاکره آمده باشد می‌توان امیدوار به کسب نتیجه بود ولی در مقابل کشوری مانند آمریکا که نشان داده هیچ‌گاه پای عهد و پیمان نمی‌ایستد، مقاومت تنها راهکار دیگر کشورها ازجمله ایران است.

سپاسی آشتیانی با اشاره به اینکه آمریکا دنبال شکستن مقاومت است، افزود: دولتمردان آمریکا به دنبال تضعیف و تسلیم شدن جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی‌اند تا جایی که در سخنان خود به این موضوع صراحتاً اشاره‌کرده‌اند.

وی ادامه داد: طرف‌های غربی و به‌ویژه آمریکا در زمان مذاکرات برجامی و زمانی که برخی مسئولین داخلی در رفتار خود ضعف نشان دادند، به‌راحتی در سخنان خود از واژه تغییر رژیم ایران استفاده می‌کردند ولی زمانی که موضع باصلابت و مستحکم مقام معظم رهبری را دیدند، از مواضع خود عقب‌نشینی کرده تا جایی که رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد آمریکا با سران حکومت فعلی ایران نیز می‌تواند کنار بیاید.

امام‌جمعه موقت اراک بابیان اینکه مقاومت ایران قطعاً به ضرر طرف‌های غربی تمام می‌شود، تصریح کرد: به همین علت اروپا و آمریکا شدیداً به دنبال این موضوع هستند تا مسئولین ایرانی را سر میز مذاکره بنشانند تا بتوانند کشور را از رشد و پیشرفت عقب نگه‌دارند.

وی با انتقاد نسبت به وضعیت اقتصادی کشور، تشریح کرد: متأسفانه اقتصاد ایران کاملاً سیاسی شده تا جایی که با اظهارنظر سیاستمداران آمریکایی، با سفر مقامات اروپایی و ... قیمت دلار در کشور تغییر می‌کند و این میزان از وابستگی اقتصاد کشور به مسائل سیاسی اصلاً خوب نیست.

سپاسی آشتیانی راهکار بیرون آمدن از این وضعیت را مقاومت در مقابل استکبار جهانی دانست و تأکید کرد: مقاومت در تمامی عرصه‌ها ازجمله اقتصاد مقاومتی، دفاع مقاومتی، سازندگی مقاومتی و ... منجر به ثبات می‌شود تا جایی که کشور روی ریل بیفتد و مثلاً در عرصه اقتصاد واردکننده، صادرکننده و تولیدکننده تکلیف خود را بداند. در حالی که امروزه با انجام مذاکرات برجامی کار به جایی رسیده که فعالین اقتصادی بلاتکلیف مانده اند چرا که سیاست به مسائل غیرسیاسی گره خورده است و به آن ضربه می زند.

وی راهکار مطرح شده توسط رهبر انقلاب را همراه با موفقیت دانست و گفت: ایشان در بیانات خود راه دیگر را نیز بیان کردند و گفتند راه غیر از مقاومت، سازش در برابر دشمن است که هزینه آن به مراتب از هزینه مقاومت بیشتر بوده و این در حالی است که نتایج به دست آمده از مقاومت قابل مقایسه با نتایج سازش نیست.

سپاسی آشتیانی اشاره ای به جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا کرد و گفت: همانطور که می بینیم در این جنگ اقتصادی هیچکدام از دو طرف کوتاه نیامده و دست از مقاومت نمی کشند و با طرف مقابل خود سازش نمی کنند چرا که می دانند در این صورت نابود می شوند.

امام جمعه موقت اراک خاطرنشان کرد: پس اگر مقاومت به عنوان تنها راه مقابله با دشمن مطرح می شود به این علت است که این راه ریشه قرآنی و تاریخی دارد و آینده کشور را به دست نیروهای داخلی رقم می زند و از وابسته شدن مسائل کشور به سخن و عمل دشمنان جلوگیری می کند.

 

امام جمعه حاجی آباد:
مقاومت، از کم هزینه‌ترین راهکارها برای مقابله با استکبار است

حجت الاسلام شریفی، امام جمعه شهرستان حاجی آباد در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در روز قدس با تاکید بر اصالت و درستی نظریه مقاومت از همه خواص و نخبگان جامعه خواست که نظریه مقاومت را از لحاظ نظری و عملی تبعین و ترویج کنند.

امام جمعه شهرستان حاجی آباد تصریح کرد: نخستین پرسش اساسی که به چرایی تبعین نظریه مقاومت باز می گردد می توان به تجربه موفقیت آمیز تفکر مقاومت در کشورهای منطقه اشاره کرد.

وی بیان کرد: وضعیت کشورهای منطقه نشان می دهد ملت هایی که راه مقاومت در پیش گرفته اند نه تنها عزت خویش را باز یافته و از ذلت تسلیم و تصمیم گیری از سوی بیگانگان رهایی یافته اند بلکه راه پیشرفت خود را هموار کرده اند؛ مانند راهی که در سوریه به پیروزی جبهه مقاومت انجامید.

امام جمعه حاجی آباد با اشاره به دومین راهبرد مقاومت که بی ثمر بودن سازش و تسلیم در برابر دشمن است، گفت: بی ثمر بودن راهبرد سازش و تسلیم در برابر نظام سلطه ناکار آمد خود را در سرزمین های اشغالی نشان داده و نتیجه ای جز خفت، عقب ماندگی و بحران هویت نداشته است، وضعیت حاکم بر آل سعود و تحقیر های مکرری که از سوی دولت آمریکا صورت می گیرد شاهد مثال عبرت آموزی برای راه نوکری و تسلیم در برابر زورگویان نظام سلطه است.

شریفی با اشاره به  پایین بودن هزینه مقاومت، خاطر نشان کرد: در میان راهکارهای مواجهه با نظام سلطه اعم از تعامل یک سویه، سازش، وادادگی، عقب نشینی و تسلیم، انفعال و بی تفاوتی یکی از کم هزینه ترین و در عین حال پرفایده ترین راه کارها برای مقابله با استکبار مقاومت است.

 

امام جمعه موقت بندرعباس:
مقاومت، قوی ترین موشک در برابر دشمن است

حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد، امام جمعه موقت بندرعباس در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به بیانات اخیر امام خامنه ای(مدظله العالی) اظهار کرد: فرمایشات رهبری در مورد مقاوت بسیار زیبا، روشن و بدون ابهام است.

امام جمعه موقت بندرعباس تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم وعده داده کسانی که در برابر مشرکین، کفار و استکبار مقاوت کنند خداوند زمین و زمان را به کمکشان می فرستد.

فروزان نژاد با بیان اینکه در ۴۰ سال اخیر مقاوت ملت ایران در عرصه های مختلف باعث پیشرفت آن شده است، گفت: با وجود اینکه بعد از انقلاب تاکنون فتنه های مختلف، جنگ دفاع مقدس، تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران صورت گرفته اما استقامت ملت ایران باعث پیروزی آن در میدان های مختلف شده است.

وی عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس که دشمن مجهز به پیشترفته ترین سلاح های جنگی بود، با مقاومت ملت ایران نتوانست ذره ای از خاک ایران را تسخیر کند.

امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به اینکه ملت های مختلف مقاومت را از ملت ایران فرا گرفته اند، بیان کرد: مردم یمن امروز با مقاومت در برابر آل سعود باعث شکست آنها خواهد شد و این روحیه دشمن را به زمین می زند.

فروزان نژاد با تاکید بر اینکه مقاومت، قوی ترین موشک در برابر دشمن است، اظهار کرد: استکبار جهانی با استفاده از تحریم و فشارهای اقتصادی می خواهد جمهوری اسلامی را در تنگنا قرار دهد اما ملت ایران با مقاومتشان تمام نقشه های آنها را نقش بر آب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حضور باشکوه ملت ایران در روز جهانی قدس پاسخ قاطعی برای یاوه گویان جهان بود، عنوان کرد: آمریکا و هم پیمانانش با اهرم های مختلف می خواهند ملت را از نظام و انقلاب دل سرد کنند؛ اما ایرانی ها همیشه و در همه جا گوش به فرمان امام خامنه ای(مدظله العالی) بوده و با استفاده از رهنمودهای ایشان در عرصه های مختلف مقاوت می کنند؛ زیرا همان گونه که خداوند در قرآن آورده پیروزی نهایی برای مقاوت کنندگان در برابر ظلم هاست.

 

امام جمعه اسدآباد:
بزودی میوه بذر مقاومت را برداشت می‌کنیم/مقاومت آزمایش شده است در برابر تسلیم

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ مقاومت و ایستادگی را یکی از موضوعاتی دانست که در دین مبین اسلام، قرآن، سیره و روش ائمه اطهار (ع) و پیامبر(ص) بر آن تأکید شده، اظهار کرد: رهبرانقلاب در فرمایشات خود در 14 خرداد یکی از روشها و منشهای امام (ره) را درس مقاومت بیان کردند و فرمودند که ایشان به عنوان مجاهدی بود که اگر جایی لازم بود به تعبید رفت و تعصب و شجاعتی نسبت به دین و در برابر دشمنان داشت و مقاومت کرد.

امام جمعه شهر اسدآباد با اشاره به ایستادگی امام ره در مقابل استکبار جهانی و بیانات ایشان در زمینه زورگویی آمریکا و انگلیس، گفت: امام ره با مقاومت تا جایی ایستاد که زمینه ای برای ایشان فراهم شد تا وارد وطن شدند و البته همیشه مقاومت را پیشه راه کرده بودند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب بعداز امام راحل روحیه استقاومت را ادامه داد: تصریح کرد: ایشان فرمودند که امروز وضع مقاومت از 40 سال گذشته بهتر شده است چراکه صهیونیست و آمریکا دیگر آن قدرت اولیه را ندارند و البته می‌بینند که مقاومت پا گرفته است.

حسینی مجد اذعان داشت: یک زمان مردم فلسطین با سنگ از خود دفاع می‌کردند، اما امروز مجهز به پهباد و امکانات دفاعی شده اند.

وی به استقامت پیامبران گرفته تا ائمه اطهار ع اشاره کرد و گفت: امامان مصوم وپیامبران زجرهای فراوانی در دوران خود دیدند اما نتیجه مقاومت آنان این است که بعداز 14 قرن، اسلام در همه عالم رونق و نشر پیدا کرد و این درحالی بود که دشمنان، اسرائیل و صهوینستی و آمریکا اسلام هراسی را از طریق مختلف تبلیغ می کنند.

امام جمعه شهر اسدآباد نگهبان اسلام را خداوند دانست و گفت: خداوند با امداد غیبی خود این انقلاب که منشأ اسلام است را هدایت و نگه داشته است و شاهد هستیم که 40 سال از عمر پربرکت آن می‌گذرد و همچنان پابرجاست.

وی تأکید کرد: ما بزودی میوه مقاومت های خود در مقابل فشار های دشمن برداشت می‌کنیم و تا این مقاومت هست، انقلاب پایدار خواهد بود.

حسینی مجد در خصوص برجام، نیز گفت: تا قبل از ماه رمضان وزیر امور خارجه امریکا دم از جنگ علیه می‌زد و یا رئیس جمهور آمریکا تهدیدهای زیادی داشت اما همین که مردم در صحنه های روز قدس، عید فطر و اجتماعات مختلف حضور پررنگ داشتند، تهدیدت ات آنها رو به افول و کاهش رفته است.

وی تأکید کرد: البته رهبر انقلاب فرمودند که نباید مردم و مسئولان گول ظاهر سازی دشمن و دعوتهای آنها را بخورند چرا که آنان همچون مارهای سمی هستند که ظاهری زیبا و درونشان زهری کشنده دارند.

امام جمعه شهر اسدآباد با بیان اینکه مقاومت در زورگویی و ظلم آزمایش شده است و جواب می دهد، گفت: امیدواریم این مقاومت ادامه پیدا کند و فرهنگ مقاومت در بین مردم ما باقی بماند.

وی در ادامه از آموزش و پرورش و دانشگاهها، ارشاد خواست که با چاپ سخنان کلیدی رهبر انقلاب در 14 و 15 خرداد و توزیع آن در سطح مدراس، مساجد و دانشگاهها اقدام شود.

 

امام جمعه شهرستان بهار:
مقاومت چهل ساله ما باعث شده که ایران چهارمین کشور مقتدر دنیا در بحث نظامی است

حجت‌الاسلام حاتم‌نیا درگفتگو باخبرنگار نافع، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی (ره) درباره منطق مقاومت گفت: غربی ها کتابی تحت عنوان دکترین مقاومت خمینی نوشته اند و گام اول انقلاب هم بر اساس همین مقاومت پیش رفت و به نتیجه رسیدیم و این از برکات مقاومت بوده که امریکا با آن همه پلیدی ها پای میز مذاکره نشسته است.

وی ادامه داد: پمپئو با آن 12 پیش شرطی که ما را برای مذاکره فرامی خواند اکنون به گدایی افتاده و به کشورهای اروپایی سفر می کند و از پیش شرطها صرف نظر می کند و ما بازهم شعار مرگ بر امریکا سر می دهیم و این به برکت مقاومت ملت ماست.

حجت الاسلام حاتم نیا ادامه داد: هم اکنون ایران چهارمین کشور مقتدر دنیا از نظر نظامی در بعد موشکی بعد از امریکا ، چین و روسیه است و این از برکت مقاومت است و مجموع اینها را می توانیم به قول غربی ها تحت عنوان دکترین مقاومت خمینی بنامیم که هم اکنون در قامت رهبر عزیز انقلابمان متبلور شده و دشمن را به زانو درآورده است.

وی با اشاره به نشست اخیر برخی سران عرب و امریکا و اسرائیل مصداق دیگر مقاومت را فلسطین دانست و گفت: امسال 120 کشور در حمایت از فلسطین در روز قدس به راهپیمایی پرداختند که این نشان از مقاومت دارد.

 

امام‌جمعه نهاوند:
منطق "مقاومت" دشمنان را ناامید کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی امام‌جمعه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار نافع، گفت: دشمنان با تمام توان درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند و با تحریم و تهدید و جنگ اقتصادی و روانی می‌خواهند مقاومت مردم را از بین ببرند.

مغیثی گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب نیز فرمودند مقاومت هزینه دارد اما هزینه تسلیم در برابر دشمن از مقاومت بیشتر است.

مغیثی افزود: امام راحل نیز همیشه مبارزه با استکبار جهانی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل انقلاب اسلامی می‌دانستند و بعد از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان اعلام کردند که مقاومت تنها رده مقابله با استکبار جهانی است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز گذشته در حرم امام خمینی (ره) نیز به موضوع مقاومت در برابر استکبار به‌عنوان یکی از اصول اساسی امام راحل و انقلاب اسلامی اشاره کردند.

امام‌جمعه نهاوند بیان داشت: هر جا در مقابل دشمن مقاومت و ایستادگی کردیم موفق بوده‌ایم و در منطقه نیز با همین مقاومت موفق شدیم دشمن تکفیری را شکست دهیم.

امام‌جمعه نهاوند افزود: مقاومت باعث عقب‌نشینی دشمن می‌شود و در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب نیز این موضوع را به‌خوبی مشاهده کرده‌ایم.

وی گفت: مقاومت و شکست گروه‌های تکفیری در منطقه یکی از نمونه‌های بارز شکست دشمن با ایستادگی و مقاومت است.

وی بیان داشت: امروز جبهه مقاومت در منطقه بسیار بااقتداراست و دشمنان این را قبول نمی‌کنند ولی باید این واقعیت را قبول کنند و بپذیرند که مقاومت در منطقه در نقطه مقابل قدرت استکباری آمریکا است.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها با ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و با حمایت از گروهک‌های تکفیری درصدد نابودی مقاومت در منطقه بودند و گروهک‌های تکفیری را به جان اسلام انداختند ولی با مقاومت و ایستادگی محور مقاومت دشمنان ناامید شدند.

امام‌جمعه نهاوند ادامه داد: باوجود همه این دشمنی‌ها ولی به برکت مجاهدت‌های رزمندگان محور مقاومت، دشمنان شکست خوردند و این نشان داد که دشمنان فقط با ایستادگی حاضر به عقب‌نشینی هستند.

وی در پایان گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر تهدیدات و باج‌خواهی دشمنان باعث عقب‌نشینی آن‌ها می‌شود چون اگر در مقابل دشمن یک‌قدم عقب‌نشینی کنیم دشمن چند قدم جلو می‌آید بنابراین تنها راه ایستادگی در مقابل دشمنان مقاومت و پایداری است.

 

امام جمعه بهاباد مطرح کرد:
«مقاومت» مسئله ذاتی انقلاب ایران است/ مدیریت کشور در دست جریانی بدون اعتقاد به مقاومت است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به سخنان اخیر رهبری در مورد منطق مقاومت گفت: مقاومت مسئله‌ای نیست که به‌ مقتضای زمان رخ‌داده باشد بلکه مسئله ذاتی انقلاب جمهوری اسلامی است. ذات انقلاب رهایی، فراق و آزاد شدن از قیدوبندهای استعمار بوده و برای رسیدن به آن نیاز به یک نوع مقاومت داشته است.

وی بابیان این‌که ایران در قبل از انقلاب یک کشور وابسته و دست‌نشانده امریکا در منطقه بوده است اظهار داشت: انقلاب اسلامی در 40 سال پیش با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی به وقوع پیوست که شعار استقلال آن یعنی مستقل بودن در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و... که باید به وقوع بپیوندد.

بشکانی با اشاره به‌ضرورت استقلال فرهنگی تأکید کرد: اگر مردمی ازنظر تفکر و اندیشه مستقل نشوند نمی‌توانند از جهات دیگر نیز مستقل شوند. یعنی زمانی به استقلال سیاسی، اقتصادی و ... دست پیدا می‌کنند که به یک استقلال فرهنگی برسند.

وی تصریح کرد: صحبت‌های اخیر رهبری در مورد مقاومت شاید در شرایط فعلی به دلیل تحریم‌ها باشد اما باید دقت کرد که ذات انقلاب مقاومت است و همین موضوع باعث شد که در هشت سال دفاع مقدس بتوانیم روی پای خود بایستیم و موفق شویم؛ موضوعی که حتی وزیر اطلاعات سابق فرانسه نیز در کتاب خود به آن اشاره‌کرده است.

بشکانی با اشاره به جریانات سیاسی داخل کشور گفت: در داخل کشور جریانی فکری وجود دارد که از همان ابتدای انقلاب نیز به استقلال کشور نمی‌اندیشیدند و مفهومی از استقلال در ذهنشان نبود و در مقابل برای آن‌ها توسعه اهمیت داشت و متأسفانه این گروه اکثراً مدیریت کشور را در دست داشتند.

وی ادامه داد: به‌طور مثال این تفکر در دولت دوم هاشمی رفسنجانی وجود داشت و مطرح می‌کردند که نیازی به تولید بنزین در کشور نیست چون بنزین ارزان است و وارد می‌کنیم این نوع تفکر  را تفکر لیبرالی می‌گویند.

این کارشناس مسائل سیاسی بابیان این‌که بسیاری از صحبت‌هایی که در مورد تشدید تحریم‌ها و آثار آن زده می‌شود بلوف و بزرگنمایی است اظهار داشت: برخلاف تفکر لیبرالیستی که در کشور وجود دارد؛ رسید به استقلال اقتصادی ضروری است  و این موضوع باید باورمان شود همان‌گونه که مقام معظم رهبری و پیروان ولایی ایشان این موضوع را باور کرده‌اند.

بشکانی افزود: اما عده‌ای می‌خواهند بدون استقلال به توسعه اقتصادی برسند که این‌یک تفکر انحرافی است و همین انحراف در اندیشه باعث شده نتوانند درست تصمیم بگیرند و باعث شده کشور ثمره تلخ تفکر لیبرالیستی را حداقل بعد از دوران جنگ در اکثر دولت‌هایی که روی کارآمدند ببیند.

وی اظهار داشت: در دولت فعلی نیز مطرح می‌شد که با برجام تمام مشکلات کشور حل خواهد شد اما دیدیم که این‌گونه نبود و حتی اگر آمریکا نیز به برجام پایبند مانده بود نیز مشکلات همچنان باقی می‌ماند.

بشکانی تأکید کرد: مقام معظم رهبری به‌عنوان مدیر، نگهبان و راهبر به‌عنوان راهبرد اساسی، استقلال و مقاومت را برای رهایی از این وضعیت مطرح کردند همچنان که در زمینه نظامی با تکیه به نیرو و توان داخل موفق شدیم و کسی نمی‌تواند دست از پا خطا کند و کوچک‌ترین تعرضی به کشور داشته باشد.

 

امام جمعه ابرکوه:
عقب‌نشینی اخیر کاخ سفید نتیجه مقاومت در جنگ اقتصادی است

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سی امین سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) گفت: معظم له یکی از ویژگی‌های شاخص حضرت امام (ره) را مقاومت و ایستادگی در برابر موانع و مشکلات دانستند و این دکترین مقاومت خمینی(ره)، است که در هیئت مکتب، اندیشه و راه و تفکر امام(ره) در عرصه جهانی شاه رگ‌های سیطره غرب و آمریکا را هدف گرفته است.

وی ادامه داد: مقاومت همان انتخاب راه صحیح و راهکار صدور انقلاب برای رزمندگان حق طلب و کفر ستیز به ویژه در جهان اسلام است که نماد عینی آن را توسط حزب الله، حشدالشعبی انصارالله، فاطمیون افغانی و زینبیون پاکستانی می‌توان ملاحظه کرد.

امام جمعه ابرکوه  گفت: این رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت با الهام از حضرت امام خمینی(ره)، فرامین و جهت بخشی‌های مقام معظم رهبری و صبر انقلابی ملت ایران پایگاه جهانی انقلاب را شجاعانه نه مرعوبانه، امیدوارانه نه مأیوسانه، مبتکرانه نه منفعلانه و عاقلانه و خردمندانه نه هیجانی و احساساتی، تاکنون تثبیت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مقاومت کلیدی‌ترین واژه انقلاب است، تصریح کرد: در چهار دهه گذشته نشان دادیم که این مقاومت را میراث دار از امام هستیم. مقاومت گزینه انقلابی ملت ایران با هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری است چرا که همه می‌دانیم هزینه سازش با دشمن به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: آمریکا می‌خواهد ایران یک کشور عادی باشد یعنی باید اهل سازش و تسلیم مطلق و در دست آنان باشد مثل زمان شاه، سازش مصر و عربستان و دیگر کشورهای مستعمره آمریکا  و عقب نشینی اخیر کاخ سفید و درخواست مذاکره بدون پیش‌شرط اگرچه به معنای قصد فریبکاری دشمن است اما محصول همین مقاومت در جنگ اقتصادی است.

 

امام‌جمعه موقت میبد:
«مقاومت» هنوز هم تنها راه برون رفت از مشکلات کشور است

حجت‌الاسلام علیرضا حسنی در مصاحبه با  یزدرسا، با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران گفت: کسانی که با امام راحل و شخصیت آن بزرگوار آشنایی دارند می‌دانند که یکی از علل پیروزی انقلاب اسلامی روحیه استقامت و منطق مقاومت حضرت روح‌الله بود که علی‌رغم شکنجه‌ها و آزاری که ایشان ویارانشان دیدند در برابر همه این مسائل صبر کردند و اگر این صبر و مقاومت نبود هرگز انقلاب به نتیجه نمی‌رسید.
 
امام‌ جمعه موقت میبد ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب هم این منطق مقاومت بود که توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را یکی‌یکی خنثی کرد و اگر نبود مقاومت امام راحل و روحیه پایداری که از ایشان به جامعه منتقل می‌شد در دوران دفاع مقدس و باوجود تحریم‌های ناجوانمردانه و همه‌جانبه در آن ایام، فتح و ظفری نصیب انقلاب نمی‌شد.
 
وی با اشاره به این مطلب که کلیدواژه پیروزی در انقلاب اسلامی منطق مقاومت است اظهار داشت: تجربه نشان داده در طول این چهل سال هرکجا مقاومت را سرلوحه خود قرار داده‌ایم به نصرت و پیروزی  رسیدیم و هرکجا نسبت به این امر خطیر بی‌توجهی نشان دادیم متضرر شدیم.
 
حسنی با تأکید براین نکته که پس از امام (ره)، رهبر معظم انقلاب نیز راه و روش امام را ادامه داده‌اند ابراز داشت: اگر امروز هسته‌های مقاومت در منطقه شکل‌گرفته و استکبار و اسرائیل جنایتکار را در کشورهای عراق و سوریه و لبنان خوار و زبون ساخته به‌واسطه عمل به منطق مقاومت است منطقی که آزمون خود را پس داده و همواره حرکت بر اساس این منطق، پیروزی را برای ملت‌های مسلمان و به‌ویژه ملت بزرگ ایران رقم‌زده است.
 
امام‌ جمعه موقت میبد راه‌حل برون‌رفت از مشکلات کنونی کشوررا تأسی به منطق مقاومت دانست و گفت: امروز در جامعه ما دو دیدگاه وجود دارد یک دیدگاه سازش و تسلیم و دیگری دیدگاه مقاومت و پایداری که منطق دوم برگرفته از آیات و روایات دینی و قرآنی بوده و همواره به مسلمانان مقاومت در برابر استکبار تأکید شده است.
 
وی در پایان تصریح کرد: همان‌گونه که گفتم تجربه نشان داده که مقاومت همواره با خود فتح و ظفر همراه داشته و تسلیم شکست را رقم‌زده است بنابراین ملت ایران همچون گذشته مقاومت را در رأس برنامه‌های خود قرار خواهد داد و ماحصل این مقاومت آینده درخشانی را برای ملت و کشور رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

نظر شما