شناسهٔ خبر: 33521686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری کلاس‌های مهارت آموزی در طرح اوقات فراغت تابستانی

رئیس کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) گفت: کلاس‌های مهارت آموزی در طرح اوقات فراغت تابستانی در کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) شهربابک برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حسن تندیده رئیس کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بیان داشت: مهارت آموزی، اولویت جدید برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی ره شهربابک است.

وی افزود: پرداختن به مقوله غنی سازی اوقات فراغت جوانان ونوجوانان به ویژه دانش آموزان به دلیل وسعت کار و حجم فعالیت‌ها از تنوع واهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تندیده با بیان اینکه برنامه ریزی منسجم، جامع و هدف دار توسط دست اندرکاران نظام تعلیم وتربیت به عنوان بهترین، بارورترین، غنی‌ترین وخلاق‌ترین موقعیت برای افراد می‌تواند، نوآوری وتفکر سیال وفعال را به منصه ظهور بگذارد، تصریح کرد: از سویی نقش بی بدیل خانواده‌ها و در کنار آن پشتیبانی مالی از این طرح به منظور توسعه و گسترش این فرصت طلایی، کمترین انتظار متولیان این فعالیت است.

وی یاد آور شد: واضح و مبرهن است که دانش آموزان در سنین نوجوانی و جوانی آمادگی پذیرش هر نوع فکر و اندیشه‌ای رادارند، از این رو باید برنامه‌های خوب و مفید برای اوقات فراغت آن‌ها تمهید شود تا از آسیب‌هایی که در انتظار آنهاست، مصون بمانند.

رئیس کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی شهربابک گفت: برنامه ریزی اوقات فراغت به تناسب علایق و توانمندی و نیاز‌های دانش آموزان از تنوع و گستردگی خاصی برخوردارند تا هرکدام از مخاطبان با در نظر گرفتن علایق و خواست‌های خود از روی اختیار برنامه مورد نظر را انتخاب و به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه با عنایت به اینکه محور اصلی مدیریت اوقات فراغت دانش آموزان در سال ۹۸ تحقق شعار سال (رونق تولید) و مهارت آموزی با هدف کارآموزی و اشتغال در کانون‌های فرهنگی و تربیتی است لذا سعی شده که کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی در فصل تابستان کانون مهارت آموزی و آموزش به آن دسته از دانش آموزانی باشد که به دنبال حرفه و یا مهارت خاص هستند، تصریح کرد: به همین منظور سعی کرده ایم تابستان امسال از مربیان و اساتید مجرب شهرستان که در زمینه‌های مختلف تبحر دارند جهت آموزش دانش آموزان استفاده کنیم.

تندیده اعلام کرد: در این راستا سعی کرده ایم کلاس‌هایی نظیر معرق کاری با چوب، تراش فیروزه و سنگ‌های قیمتی، سفالگری، پته دوزی، خیاطی، آشپزی، ویترای (نقاشی روی شیشه) عکاسی، خبرنگاری و خبر نویسی و معرق کاشی را در کنار کلاس‌های ورزشی و هنری به علاقمندان ارائه دهیم.

وی یاد آور شد: کلاس‌های هنری هم شامل نقاشی (مدادرنگی، مداد شمعی، کار با گواش، رنگ روغن)، خوشنویسی، طراحی، طراحی چهره، سیاه قلم، طراحی با مداد هم همه ساله با استقبال خوبی روبه رو می‌شوند.

تندیده بیان داشت: کلاس‌های موسیقی کانون نیز در رشته‌های سنتور، پیانو، گیتار، دف، نی و تنبک به صورت ویژه و در طول سال فعال هستند و هنرجو می‌پذیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه این مرکز از سالن‌های ورزشی مناسب نیز برخوردار است، کلاس‌های ورزشی در رشته‌های پینگ پنگ، تکواندو، ژیمناستیک، کاراته، یوگا، شطرنج، والیبال و فوتسال نیز برگزار می‌شود که انشاءالله با احداث زمین چمن مصنوعی شاهد گسترش این مجموعه خواهیم بود.

تندیده گفت: به طور میانگین سالانه به ویژه در ایام تابستان تعداد نُه هزار نفر از کلاس‌های اوقات فراغت کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی ره شهربابک استفاده می‌کنند.

انتهای پیام /س

نظر شما