شناسهٔ خبر: 33519725 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی:

برخی متنفذین، پروژه‌های زیان‌ده خود را به صندوق بازنشستگی تحمیل کرده‌اند/ رویکرد جدید صندوق، سرمایه‌گذاری در پورتفو با ارزش افزوده بالا است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در اینستاگرام خود نوشت: برخی اعمال نفوذها در صندوق بازنشستگی کشوری، سبب شروع و اجرای پروژه هایی شده که بعضا از ابتدا توجیه اقتصادی نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «سیدمیعاد صالحی» با اشاره به لزوم صیانت و ارتقای دارایی‌های صندوق تاکید کرده است: ما مجاز به شروع یا ادامه اینگونه پروژه های زیان‌ده از جیب بازنشستگان نیستیم.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از چند مجموعه بزرگ اقتصادی کشور است، اضافه کرد: به همین خاطر تقاضاهای فراوانی برای سرمایه‌گذاری این صندوق در پروژه‌های مختلف وجود دارد.

صالحی در ادامه نوشت: یک پروژه موفق اقتصادی باید پس از مطالعات امکان‌سنجی لازم و در صورت اطمینان از بازگشت سرمایه و دارا بودن جریان وجوه نقد مناسب و بالا بودن نرخ بازده داخلی آغاز شود.

صالحی افزود: اما متاسفانه شاهد شروع پروژه هایی توسط صندوق بازنشستگی هستیم که بعضا توجیه اقتصادی نداشته، سود بسیار پایینی دارند و یا حتی زیان‌ده هستند و با اعمال فشار برخی متنفذین، به صندوق تحمیل شده‌اند.

وی اعلام کرد: رویکرد جدید صندوق بازنشستگی، سرمایه‌گذاری در پورتفو با ارزش افزوده بالا است و انشاالله سعی ما بر این است که شاهد ادامه یا شروع پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند، نباشیم.

نظر شما