شناسهٔ خبر: 33519292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون استان البرز :

البرزی‌ها سال گذشته ۶۲ هزار واحد خون اهدا کردند

البرز- مدیرکل انتقال خون استان البرز گفت: در سال گذشته به تعداد ۶۲ هزار و ۵۰۰ واحد خون ۱۳۵ هزار پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز توسط مردم البرز اهدا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی انتقال خون البرز محمدرضا مهدیزاده، اظهار کرد: با توجه به شعار سال انتقال خون با عنوان "خون سالم برای همه مردم"، خون سالم در اختیار بیماران و نیازمندان قرار می گیرد.

وی افزود: در سال گذشته به تعداد ۶۲ هزار و ۵۰۰ واحد خون، ۱۳۵ هزار پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز توسط مردم البرز اهدا شده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان البرز با اعلام اینکه ۷۰ درصد از خون های تولیدی به افراد بالای ۵۰ سال ارائه می شود، گفت: امروز به همت مردم و شبکه انتقال خون در دورترین روستاها و مناطق از خون سالم بهره مند هستند.

وی ادامه داد: همه مردم حق دارند که از خون سالم استفاده کنند و خون سالم در اختیار همه بیماران قرار می گیرد.

مهدیزاده با بیان اینکه نیاز به خون نیاز دائمی است، افزود: با توجه به سالمند شدن جمعیت کشور، امکان اهداء خون در سالمندان افزایش یافته است از این رو  لازم است افرادی که توانای اهداء خون دارند در این امر شرکت کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه حضور جوانان و بانوان برای اهداء خون، ضروری است، افزود: نیازمند اهداء پلاسما هستیم و کشور باید در این حوزه به خودکفایی برسد.

انتهای پیام/

نظر شما