شناسهٔ خبر: 33517464 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری نشست کبرای انگلیس برای بررسی تنش‌های خلیج فارس

کابینه انگلیس امروز دوشنبه برای بررسی تشدید تنش در منطقه خلیج فارس در پی حمله به دو نفتکش در دریای عمان، نشستی فوق‌العاده برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، دولت انگلیس امروز نشستی فوق‌العاده برای بررسی تشدید تنش در خلیج فارس در پی حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان که لندن، واشنگتن و ریاض، ایران را مسئول این حمله می‌دانند، برگزار می‌کند.

مقامات نظامی و امنیتی انگلیس در نشست کمیته «کبرا» که در پاسخ به شرایط فوق‌العاده ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، به بررسی نقش انگلیس و پاسخ این کشور به این بحران خواهند پرداخت.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، در اظهاراتی به تبعیت از آمریکا به اتهام‌زنی علیه کشورمان پرداخت و اعلام کرد این کشور تقریبا مطمئن است ایران در این حمله دست دارد.

در همین زمینه، عناصری از نیرو‌های نخبه دریایی انگلیس برای عزیمت به منطقه خلیج فارس آماده می‌شوند. روزنامه «ساندی تایمز» در شماره دیروز خود نوشت: انگلیس قصد دارد صد نفر از نیرو‌های نخبه دریایی خود را برای حفاظت از کشتی‌های انگلیسی عازم خلیج (فارس) کند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع نظامی که نامشان فاش نشد نوشت: این افراد با تشکیل نیروی واکنش سریع، از داخل کشتی‌های وابسته به نیروی دریایی انگلیس که از پایگاه دریایی جدید این کشور در بحرین گشت‌زنی می‌کنند، فعالیت خواهند کرد.

این در حالیست که سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در مصاحبه با الشرق الاوسط با تکذیب این خبر گفت: حدود بیست نیروی وابسته به نیروی دریایی انگلیس برای یک ماموریت آموزشی «عادی» عازم خلیج (فارس) خواهند شد که البته نشست کبرا ممکن است شامل توصیه‌هایی درباره تغییر ماموریت این نیرو‌ها و توجیه آن‌ها برای حمایت از منافع انگلیس با توجه به تشدید تنش و احتمال درگیری نظامی بین کشور‌های غربی و ایران باشد.

انتهای پیام/

نظر شما