شناسهٔ خبر: 33516184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان

توانمند سازی مددجویان مهم ترین رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام شد

محمدی فارسانی گفت: کمیته امداد در قالب برنامه های فرهنگی، آموزشی و اشتغالزایی در راستای توانمند سازی مددجویان تلاش می کند.

صاحب‌خبر -

«جاسم محمدی  فارسانی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: در قالب برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی در راستای توانمند سازی مددجویان تحت حمایت این نهاد در دو بخش شهری و روستایی برنامه ریزی می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان، افزود: با شناسایی مددجویان توانمند و برگزاری دوره های آموزشی برای این قشر در راستای اشتغالزایی و خوکفایی مددجویان اقدام می شود.

 

وی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش دارد مددجویان از حالت دریافت کنندگان مستمری خارج شده و با تسهیلات اشتغالزایی بستر کارآفرینی و اشتغال برای آنان فراهم شود تا به تدریج به توانایی‌های لازم اقتصادی دست یابند و از پوشش این نهاد خارج شوند.



محمدی فارسانی، خاطرنشان کرد: خودکفایی و توانمند سازی مددجویان در رونق اقتصادی و اشتغالزایی در مناطق شهری و روستایی نیز تأثیر بسزایی دارد.

 

وی با اشاره به اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان طی سال جاری، گفت: امسال اعتباری حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای  نهاد در سال ۹۸ مصوب شده است.

 

محمدی، با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی این نهاد از سه منبع دولتی، صندوق امداد ولایت و منابع امداد تامین می شود، بیان کرد: امسال ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی به کمیته امداد این استان اختصاص یافته است.

 

وی بیان کرد: اعتبارات دولتی به مبلغ چهار هزار ویک میلیارد ریال از طریق بودجه عمومی کشور جهت مصرف در حوزه معیشت، مستمری، سلامت، ایجاد اشتغال، تامین مسکن و خدمات فرهنگی هزینه می شود.

 

محمدی فارسانی، با اشاره به اینکه اعتبارات در سال 98 رشدی حدود 36درصد داشته است، گفت: بخش عمده اعتبارات مربوط به معیشت خانوارهای تحت حمایت و توانمندسازی خانواده های زیر پوشش این نهاد هزینه می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، افزود: از اعتبارات تخصیصی امسال ۱۵۷ میلیارد ریال به بخش مسکن تخصیص یافته است که در سرفصل های تعمیرات کلی، تامین کمک هزینه خرید مسکن، احداث مسکن روستایی، بهسازی و مقاوم سازی و مهاجرت معکوس شهر به روستا هزینه می شود.

 

محمدی، ادامه داد: همچنین اعتباری معادل ۳۲ میلیارد ریال به بخش فرهنگی مددجویان اختصاص یافته است که در حوزه فرهنگی جهت آموزش، آگاه سازی، برگزاری اردوهای فرهنگی تربیتی جوانان، اردوهای زیارتی و آموزش اولیه پیشگیری از اعتیاد هزینه می شود.

نظر شما